Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

svejk

Végetek van mint a botnak :)

Vetesi75

Nem is öreg! Az én E1N-emet ཮-ben vették lajstromba. Menetes főorsó végződés...

4um5b65d

Már látom magam előtt, mikor KoLalával zokogva egymásba borulunk és ezt a síri állapotot csak akkor szakítjuk meg mikor a műhelyed felől egy jellegzetes hangot hallunk ami így szól:
Trrrrrrrrrrrrrr _ pakkkkk
Ezt a hangot jellemzően a TOS pofákhoz hozzáérő, majd kipattanó vidia lapka adja.
Ekkor erős bólogatásban törünk ki, hogy mi megmondtuk, hogy ne kekeckedj....
[#eplus2]

000000000

Köszönöm a segítséget.

PSoft

Na,akkor én el is kezdeném a biznicet beindítani.:)
 
Van nekem három darab HEDS-ezres encodertárcsám,1 collos külső átmérővel.
A közepén kb. 2mm-es tengelyfuratokkal.
 
Ezeket kellene feltenni az E240-es motorokra,aminek ugye 8mm-es a tengelycsonkja.
 
Viccet félretéve,hog a túróba szoktátok ezt megoldani a tárcsa sérülése nélkül?
Én,még megfogni is alig merem,nehogy valami baja történjen.:)
 
Trükkök,gyakorlati tanácsok,tapasztalatok???
 
Az előbb írta valahol Török Tamás,hogy Ő még soha nem tudott szétszedni encodert a tárcsa sérülése nélkül.
Igaz,én nem szétszedni akarom.:)

HJózsi

Pl. esztergálsz alumíniumból egy "futtert" ( ez a szaxó ... :) ), abba fogod be a tárcsa alu részét, majd felfúrod méretre ... persze meg kell nézni marad-e elég anyag  hernyócsavarnak ill, hogy nem esik-e szét a felfúrástól...  Én már csináltam ilyet, jó lett.

000000000


designr

Lefestette,rátette a szegnyerget,duplájáért adja,ez az üzlet....

000000000

A tengely csonkból is le tudsz esztergálni. Én már csináltam is ragasztott csonkokat DC motorokba encodernek.

000000000

És levette a késtartót.Azt hiszem ezt inkább nem nézem meg.

PSoft

Az "ablaktörlőszervókat" én is úgy csináltam,furat a tengelyvégbe,és beragasztottam a csonkot,amire az encodert tettem.
Azoknál mindenképpen toldani is kellett a motor hátulján a szintercsapágyból épphogy csak kilógó tengelycsonkot.
 
Az E240-es motorok tengelyvégét sajnálom leesztergálni a tárcsa furatához.
Toldott,ragasztott csonkkal meg,már hosszú lenne.

Rinaldo

Nekem EMU 250-em van, a meredek kúp ott is meg van a főorsó végén, meg előtte egy nagy átmérőjű széles perem 3 lukkal. A külső kúpra illeszkedő felfogó tárcsát megvettem a Nóniusztól. Azon rajta kell lennie a 3 db M8-as menetnek 120°-ban.
Ezzel rögzítődik a felfogótárcsa a főorsóhoz. Én úgy csináltam hogy a helyére raktam a felfogótárcsát és a tokmányon lévő 3 rögzítő menetnek megfelelően készítettem egy osztókört. Vissza levettem a tárcsát és a szimmetriára ügyelve a megfelelő átmenő furatokat 120°-ban elkészítettem. Véglegesen visrosszaktam a tárcsát a helyére, az illesztő peremet elkészítettem ügyelve az illesztésre és a síkot is megigazítottam, majd rögzítettem a tokmányt 3 db M8-as acélcsavarral. Találsz két képet a nevem alatt EMU 250.

Rinaldo

#12990 Svejk-nek #12973-ra.

hostya

Az EMUS-nak teljesen más a főorsófej kialakítása mint az EMU-nak.

svejk

Sajnos más...
Nem is értem hogy tudtak ilyen megoldást kitalálni.
Ha leveszem a tokmányt és patronnal vagy kúppal dolgozok akkor ott lifeg a hollander a főorsó végén.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/emus_f%f5ors%f3v%e9g.JPG" border=0>