Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

sasi

 A gömbgrafitos öntvénynek, ha 20 % körüli a nikkel tartalma, austenites lesz a szövezete, és korrózióálló, nagy szilárdságú.  
 Meglepne, ha nem lett volna még ilyen anyag a műhelyedben, legfeljebb nem mutatkozott be egymásnak.
 Az alapanyag, és a gépgyártásban mindennapi rutin a makro- (50x nagyításig), és a mikroszkopikus (50x fölötti nagyítás) vizsgálat, melyet szabványok írnak le. Közel sem csak elméleti lehetőség! Megérzésekre, saccolásokra nem lehet üzemi körülmények között gyártást alapozni.  
Természetesen a kutatásban is alkalmazzák, pl. a damaszkuszi, és a középkori kardok gyártástechnológiáját ennek segítségével tárták fel.
[#integet2]

sasi

 Ezt a „nyalókát” 17 éve építették, akkor már hazánkban mit egy harminc éve folyt hegesztő minősítő képzés, és fejlett anyag- és hibakereső vizsgálatokkal rendelkeztünk.  
Ezt a szerkezetet viszont fakezű hegesztők, ellenőrzés nélkül készítették (az eredmény a bizonyíték erre).
 „amúgy sem emiatt fordult ki magából, szóval a hegesztés jól bírta az üzemi állapotokat „ erről én merőben mást gondolok, de nem szeretném itt fejtegetni az érveimet.

svejk

Ma megvettem életem első új esztergatokmányát :)
Igazából nem zsír új, mert már a doboza nem volt meg, de még felszerelve nem volt, de valószínű megjárt egy pár vásárt.
Nem acélbetétes, műanyag hátlapos.
125/3-2-M1
max: 4500 1/min
A kék matricán az emblémán kívül még ez szerepel:  
CZECH MADE TOS SVITAVY
Külső-belső pofák, tokmánykulcs.
A tokmány és a pofák számai passzolnak...
Nem jó szívvel vettem meg, mert ennyi erővel a gyárból kimentett selejt is lehet, de majd meglátjuk...
24 ezer Ft-ot kellett érte perkálni, most kb. ennyi nettóban a Zalatools-nál.
Az öregnek a nagyobbakból - szintén újak és TOS-ok - van még készleten, ha valakit érdekel megadom az elérhetőségét, a Dél-Alföldön lakik.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/%c9letem%20els%f5%20%faj%20tokm%e1nya%20001.jpg" border=0>
 

j99i206if

Fasza műszer, ilyen van az én gépemen is. Az is szinte újként került hozzám, de már egy pofa szabályozás már elkéne lassan.

Rinaldo

Már csak egy hozzá illő felfogótárcsa kell és mehet a helyére...

000000000

Jó lesz ez, majd meglátod. Használd sokáig gond nélkül!

000000000

Sziasztok
Szerintetek ezt a gépet érdemes megnézni?
http://www.expressz.hu/gep-szerszam/femipari/hirdetes-23886800/
Annyit tudok róla,hogy most lett lefestve .
Ezek a tartozékok vannak hozzá:hátsó késtartó,forgócsúcs,fúrótokmány,160-as  
tokmány,cserekerekek,gépkönyv.
Hogy tudnám megnézni,hogy a gép milyen állapotban van? Természetesen nem a külalakra gondoltam.

Robika37

Üdv!
Nem ártana ha legalább az  állóbáb meglenne.
Szánokat végigmozgatni,könnyen akadásmentesen kell menni. Rágódás túlzott kopás a tokmány közelében mély behúzások nem túl jó előjelek.
Beindítani végigkapcsolni az összes fordulatot nem baj ha nem zörög túlzottan.
Ha korrekt az eladó és a gép is jó megengedi a próbaforgácsolást .
Támasztás nélkül a tományba éppen bemenő köracélt. mindjárt lehet látni mennyit lógnak a tokmánypofák. Kis fogással megesztergálni rámérni mennyit kúpoz. Leszúrni kicsit távolabb a tokmánytól a csapágyazásról árul el sokat...stb.
Ha lehet vigyél magaddal hozzáértőt, nem tudom mennyire mesterséged, de több szem akkor is többet lát.
Robika

Vetesi75

Köszönjük az ismertetőt. Én idáig keveset foglalkoztam hegesztéssel. Salakzárványra tippeltem, de ilyen maratott metszetet még nem láttam közelről - elemezni sem igazán tudom. Viszont tapasztalati úton, ha belevágok köszörűvel egy varratba, általában meg tudom állapítani, salakzárvány, bugyborék vagy csak spontán nem olvadt össze. Valamikor volt munkahelyemen törés próbákat csináltunk a kiskeresztmetszetű munkadarabokon, a törés felületéből skubiztuk a minőséget és egyértelműen látszott a hiba. (Az 5Kg-os kalapács a "Röntgen" névre hallgatott.) :)  
Sajnos hegeszteni az óta sem tanultam meg...
Jól sejtem? A gyökvarratnál is nagy árammal sietősre vették a figurát? Látok beépülve függőlegesen egy kis salak darabot (csak tipp, hogy salak és gyanítom a legelső sor lecsorgásából származhat), meg mint, ha lenne egy pici gázzárvány is ott...   Ami számomra a képből adódik, csak az, hogy asszimetrikus "V"-varrat hátoldalról utólagos gyökvarrattal...
Ja, szóljatok rám nyugodtan! Nagy a pofám...  Az elmélet, meg a gyakolat...

svejk

Már a múltkor is meg akartam kérdezni, de nem akartam égetni magam :(
Nem igazán értem ezt a tárcsa kérdést amit emlegetsz.
Most ugye úgy van az EMUS-nál hogy a főorsó egy külső meredek kúpban végződik és van rajta egy hollander.
(mondjuk igen buzi megoldás...)  
A menesztőm nekem ugye belső kúpos ami az orsóra megy és van rajta egy menet, amire a hollander csatlakozik.
Utána már ez a menesztő a tokmány peremméretére van esztergálva  és slusz-passz 3 csavar fogja a tokmányt.
Persze a TOS tokmány pereme 100-as, a régiével nem passzol, de majd hegesztek erre a menetes kúpos menesztőre egy másik tárcsát és azt saját magával a paddal méretre munkálom.
 
Ha szegény Jóska kománk életjelet adna magáról csináltatnék vele egy normálisabb főorsót az eredeti helyére.  
Az eredeti már belül is volt felhegesztve így nem szalad tökéletesen.
 
Esetleg más nem vállalna el ilyen melót?
Mindjárt 2 db kellene mert a haveromnak is ilyen padja van.

Vetesi75

Használd egészséggel!  
Kb. 4 órája én is vettem egy hasonlót, csak az négypofás és enyhén lehasznált. Maróasztalra/fúróasztalra jó lesz az.

svejk

Gyanúsan friss a festése, ha tényleg fel lenne újítva akkor meg nem ennyi lenne az ára:(

4um5b65d

Mit Te csinálsz itt Svejk koma ?
Nagyon erőteljesen "fegyverkezel..."
Csak nem le akarsz nyomni minket drehásokat?
[#vigyor3]

Vetesi75

Ha jól fut a hosszúkúpos menesztőtárcsád, akkor ne hegessz rá. Egy 12-14mm széles átalakító tárcsába már kényelmesen beleférnek az imbusz csavarfejek.

svejk

Az a baj hogy már most is hegesztve van és ráadásul közel kúphoz, és nem is illeszkedik tuti-passzra.
De ilyen menesztő már nem beszerezhető, 1959-es évjárat a gépezet.