Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Köszi az infót.
Úgy látszik akkor maradok az e2n,e3n párosnál csak éppen most nincs egy se eladó.
Egyébként mire való a patronkészlet?

Bauer Márk Ottó

Sziasztok !
 
MINITURN-ügyben lenne pár kérdésem. Annyi kérdésem lenne, nincs-e véletlenül valakinek huzalozási/ kapcsolási rajza a gépről ?
Ugyanis sikerült hozzájutnom egy ilyen kis esztergához, de a berendezés jelenleg "üzemképtelen" állapotban van (darabokban adták hozzá az elektronikát). Ha bármilyen infótok van a gépről kérlek ne kiméljetek. Segítségeteket előre is köszönöm.http://www.kepfeltoltes.hu/view/101209/miniturn_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

ra8nsmk6w

Zömében csatlakozók vannak. Ha jól értem akkor a hátsó kihuzható rekesz van külön. Vagy még az is darabokban. Gépem az van, de semmi egyebem nincs hozzá.

000000000

Levágtam a rászorító lemezt, így világossá vált, hogy ez a két alkatrész nem egy anyag volt, hanem odlalanként egy-egy hullámlemezzel volt egybeszorítva, amiből a belső (ami forogni tudott) teljesen elkopott. Értelmezésem szerint a hullámlemez a kupplungtárcsa ráfeszülésekor fellépő nyomást hivatott eloszlatni. Én nem vállalnám el, mivel tudom, hogy ilyet nem javítanak, de szükségmegoldás lenne, mivel a srácnak nincs 270eFt-ja egy új kupplungra, és addig is menni kéne valamivel neki.  
Nem lenne tartósabb keményforrasztással egybeforrasztani a két átfedett felfekvő peremen? Mi a véleményetek?
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/deguss/kupplung/sstp81004.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/deguss/kupplung/sstp81005.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/deguss/kupplung/sstp81007.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/deguss/kupplung/sstp81008.jpg" border=0>

Bauer Márk Ottó

Szia Gyula !
Igen a kihúzható rész az (4-es alulemezen van az egész elektronika) erről a részről kéne nekem valamilyen fajta rajz, vagy bármi ami segít eligazodni rajta, mert sajnos ez van nálam darabokban. Fénykép is jó vagy akármilyen blokkvázlat.

svejk

Nincs az már szerintem közel sem 270, elég jól lement az áruk manapság a sok utángyártó hatására.
Én kettős tömegű szíjtárcsát cseréltem, az is "csak" 14 ezer volt, míg két évvel ezelőtt még 75 ezer.

svejk

http://minalko.addel.hu/detailproduct.php?productid=437116&PHPSESSID=75c9af394766c95726d3dacd0407eb68" TARGET=_fnew>Az első találat csak 125 ezer..
Bár nem írtál pontos típust, de e körül vannak.

000000000

Szia!
A kettőstömegű lendítőkerekek nem úgy vannak legyártva hogy azokat javítani lehessen.Már szettem szét én is de lehetetlen javítani még ha össze is tudnád hozni ha nem jó a kiegyensújozása eltörheti a főtengelyt.Szóval nem hiszem hogy megéri szenvedni vele.De ha felújítható lenne nem lenne rossz biznisz.

KoLa

Én kb 10évig használtam egy kis műszerész esztergát egyfázisú motorral és 16A-el itthon!
Kivezettem minden kapcsolódási pontot a motorból és rendesen mágneskapcsolókkal oldottam meg az irányváltást! a motoron érdemes a kondit 400V-ra cserélni ha kisebb!
Az azonnali irány váltás lehetetlen de meg lehet tanulni egy szintet a lassulásra, amikor már megy az irányváltás!és gyorsabb még így is mint frekiváltóval az irány váltás, három fázison.Mi lenne ha a frekiváltó csak szolgáltatná a három fázist, 50 Hz-et valamilyen teljesítményen , és utána vezérelnénk mágneskapcsolóval a forgásirányt... nem mertem még kipróbálni!

hostya

"Mi lenne ha a frekiváltó csak szolgáltatná a három fázist, 50 Hz-et valamilyen teljesítményen , és utána vezérelnénk mágneskapcsolóval a forgásirányt... nem mertem még kipróbálni!"
 
Ne is próbáld ki!
A frekiváltó nem venné jónéven...(!)

svejk

Tiltják a leírások a frekiváltó utáni kapcsolóelemet.
Megfelelő teljesítményű, fékellenállással ellátott frekiváltónál nem lehet az irányváltás több pár tized másodpercnél.
Kipróbáltad már egyáltalán a fékellenállást a Hitachin?

KoLa

Még nem, de nem lustaságból, hanem azért mert most nincs rá még szükség!egyelőre nincs olyan munkám ahol irányt kéne váltani - szóval lustaságból!
Azt viszont már teszteltem hogy, a Hitachi 15A-ig engedi fel az áramfelvételt és utána letilt!ezt 38-s fúróval tudtam meg, telibe fúrásnál!Ez kb 50%-os teljesítmény a mezei E400-hoz képest ami a munkahelyemen van !
De legalább nem veri le a 16-s kismegszakítókat hanem megoldja 'helyben', ha visszaveszem a fúrót, megy megint, és tudom folytatni a fúrást, hacsak el nem indul éppen az asszony mosógépe ! mer' az nekem az ellenségem !
Egy mosógép az elszívja az energiát, amikor dolgozom nem szabad járatni ezt a masinát mert kiveri a biztosítékot [#ejnye1]nemcsak nálam!

KoLa

Nincs erre valami trükkös megoldás? tapasztalatból?

svejk

Ilyen kritikus esetekben mindig válts vissza mechanikusan ameddig lehet, és a frekiváltó a motorral minél nagyobb frekvencián menjen, de vigyázz hogy nehogy a "feszültségelfogyó", nyomatékszegény frekin járasd.
Lásd semleges csevegő mai, vérre menő dolgait.
Az eredeti motor van rajta? Az mekkora is?
A frekiváltó teljesítménye?
Azt tudni kell hogy a frekiváltók általában 150% nyomatékot engednek egy kis ideig, felette leold. (ezek is paraméterezhetők)
Hagyományos meghajtásnál biztosan jobban túlterhelhető a motor és az idő is csak a kezelőn múlik.
 

svejk

Egyébként meg ha nem raktad fel a fékellenállást akkor honnan tudod hogy rosszabb mint a hagyományos irányváltás?
(egyébként valóban lehet rosszabb, de cserébe kíméli a hálózatodat és a hajtóművet)