Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

KoLa

Tényleg eljöhetnél!mivel magasra Tetted a lécet az esztergályos topic-ban! megérdemelnéd az üdvrivalgást amit kapnál!a kollegáktól
A legjobbak a képes oktató anyagok amiket készítettél!élenjáró (avantgard) stílusban, próbáltam utánozni néha, sok meló!!!de élvezetes!
Az ilyen szakembereket megilleti az elismerés!aki tanít is![#worship][#worship][#worship]
Van sok ellenpélda ebben a szakmában, sajnos!

svejk

Szereznénk neki valami fejőstehenet is ha már annyira szereti a tejet, mi meg fejés alatt elsörözünk :)

KoLa

Az esztergályos vállalkozók szeretik ha tejelnek nekik!!![#nevetes1][#nevetes1][#nevetes1]

svejk

Csak az a baj, az egyik engem nézett fejős tehénnek :(

KoLa

Jó!ska'tulyázzuk be a kirívó eseteket, egy vödörbe töltsük be, és öntsük ki már végre!

KoLa

Miért nem próbálkozol egy hobbistával???......
Mi lelkesek vagyunk az alkotásban![#bohoc]

000000000

NA megjött a gép ma dél körül. Azüta nem tudom feldolgozni, hogy igaz.
 
Egy furcsaságot fedeztem fel, de lehet, hogy ez nem hiba, hanem fejlesztés: A  lent említett készletből fenn van a gépen egy hijján az összes kerék. Most az 53 forú v a sabadonfutó, metrikus beállításban van természetesen. Szőval ez a szabadonfutó kerék műanyag. El lehetne  extra szolgáltatás is ti. ebben a felállásban nem kell zsírozni/olajozni. Viszont nekem úgy tűnik, hogy ennél a típusnál van külön olajzása a cserekerekeknek is egy réczővon keresztül csepeg rájuk az olaj, így viszont ez egy pótlás lehet az acél kerék helyett.
 
Ma a garázst rendeztem át, hogy nagyjábol minden beféjren az új jövevény mellett is. Elkezdtem letisztítani róla az olajsarat. ELég durva, ezért első lépésnek fűrészporral probálom a nagyját ledörzsölni. A dekliket leszedtem. Meglepve tapasztaltam, hogy már 78-ban üvegszálas máanyagból készítették ilyesmit. A 3 forgatoómb a nortonszekrényen kifogott rajtam. Le akartam szedni őket, ( a deklit ez után lehetne levenni) de nem tudom kiütni a kúpos szegeket belőlük. Elég erőteljes ütések hatására sem modzult meg egyik sem. Erősebben nem mertem kalapálni, nehogy elgörbítsem a tengelyüket. Ez hogy jön le? A könyv szerint egyszerűen ki kell ütni a szegeket. Kisajtoló szerszámok kell készítenem hozzá?

4um5b65d

Mit kell olvasnom.....[#wow1]
Hogy a bánatban lehet egy találkozót úgy megrendezni, hogy nincs egy valamire való tehén a csapatban ???[#conf]
 
Hová keveredtem ?!?
 

KoLa

Csak üsd meg nyugodtan a vékonyabb végénél!
Az E400nak nincs műanyag fogaskereke! az csak valami 'bakterolmány' lehet!

000000000

Gratulálok a vételhez.
Egyben válaszolnék KoLa fele is . A budapesti gyárban a 80 -as évektől alkalmazták a műanyag kereket . A zajszintet akarták vele csökkenteni.
Meglehet nyugodni gyári alkalmazás ez .Nekem is van ilyen kerékből vagy 20 darabom.
Az olajsarat trisós vízzel lehet leghamarabb lemosni 5-8 liter vízhez kb tíz dekányi trisó.
A kocka E400-nál lesz még meglepetésed .
Mérd meg a főorsó átmérőjét , Ha 52 mm akkor már EU 400 -ad van.
Üdv. mindenkinek

000000000

A köszönöm a gratulációt. Akkor a műanyag kerék egy "feature".
A gép egy E400c-1000-es legalábbis az adattábláján ez olvasható. a Főorsó furatát 41 mm-nek mértem. Az EU 400-on azt hiszem már hossz nóniusz is van, az enyémen ilyen nincs.  
A tisztitáshoz szeretném levenni a lakatszekrényt és a szánt. Ennek mi a célszerű módja? Én arra gondoltam, hogy a vezér és vonoorsót jobb oldalon tartó csapágyházat lecsavarozom, majd a vezéroső kúpos szegét kiütom és kihúzom  jobbra az orsót. A vonóorsó erőhatárolója széthózhtónak látszik, ezért annak a kúpos szehét nem ütném ki, hanem a lakatszehrényben hagynám a vonóorsó azzal együtt jönne le.
Úgy láttam, hogy a szánt felfelé nem lehet leemelni, met a lakatszekrény takarja az alső rözítőlécet, ami ezért csak a lakatszekrény levétele után válna szabaddá. A lakatszekrényt, ha nem muszály nem venném le a szánról (minél kevesebb dolgot bontanék meg ha lehet) hanem az egyész szánt a lakatszekrénnyel együtt jobbra kitekerném az ágy végéig, és láncos emelővel megtarva jobbra lecsúsztatnám az ágyról. Így jól hozzáférhetnék az ágyhoz a tisztitáas során, és a lakatszektényt kívülről jől le tudnám mosni az udvaron a deklikkel, szánnal együtt, míg a garázsban az ágyat és az ágylábakat. A hűtővíz  "tartály" ugye a jobb láb maga, tele van olajjal. Nem találtam leeresztőcsavart. A tartály két részre van osztva egy gáttal. Az egyik oldalon van a szivattű szívócsöve, de úgy látom, hogy a másik oldalon jóval magasabb a folyadék szintje. Van itt valami összekötő furat a két rész között, csak eldugult? Esetleg ez is egy "feature" és szándékosan nincs összekötve a két tér, hanem a bal oldali, ahova visszafolyik a folydék ülepítőként szolgál és abból csak felül tud átjutni az folyadék a szivattyúhoz?  

000000000

Ütöttem a vékonyabb végénél, de nem mertem nagyon durva lenni. Egy megfelelő vastagságű kb 10 centisre vágott kb átm 3,5-4-es szeget használtam dorninak, az kezdett kihajolni, görbülni az ütések hatására, viszont a kúposszeg meg sem mozdult egyik keréknél sem. Lehetek bátran ennél durvább is?

4um5b65d

A megindításhoz használj olyan dornit aminek nagyon rövid a 3,5-ös átmérője, míg a szára legalább 15-ös , azzal valszeg menni fog.
A hegy célszerűen legyen egy csapágygörgő.
Ha nem indul meg akkor lánggal meg kell melegíteni a körülötte levő húst.
Ha már a csapszeg is átmelegedett akkor várj míg visszahűl és akkor újra lehet sokkolni a körülötte levő anyagot.

Rabb Ferenc

Ha a kiütés irányával szemben ellentartasz egy combosabb kalapáccsal, (>2kg) bátrabb lehetsz...

3m9kaxws5

Szia Leslie. Bólyban nem volt régebben ismerősöd ?