Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

Csak azért, hogy ne omoljon benned össze a szomszédos univerzum is, elárulom, hogy ha coll rendszerű menettel találkozol az szinte 100 százalék, hogy nem Whitworth menet. Annyira kevés van ezekből már, hogy én is évente ha 1-1 darabbal találkozom, pedig a menetek a drehásoknál ugye szakmai ártalomnak nevezhetők.
Amivel összefuthatsz és nem UNC/UNF dolgok, azok a BSF menetek (Angol finom menet)  
Hirtelen csak a horgász cuccokkal kapcsolatban tudnék valami felhasználási területet találni rájuk. Ja meg a kerékpárok egyes alkatrészei ahol gyakran van jelen a coll rendszer és ezek sem az UN családból valók.

keri

Nyilván a haverom sem ismeri a csavartípusokat.
Olyat magyarázott, hogy a menetemelkedése nagyobb mint a metrikusnak, az lehet?
Egyébként ez egy Jeep...összehegesztett diffrenciálművel, mert szerinte úgy szebben lehet kanyarodni :)))

keri

Igazad van a keménység skálán tényleg így jönnek, de ez egy ETZ blokk függesztő csavarja, és legjobb emlékeim szerint 10.8 van ráírva. (persze tévedhetek)

000000000

„összehegesztett diffrenciálművel, mert szerinte úgy szebben lehet kanyarodni”
 
Ajaj!!!!
 
Hol történik az a kanyarodás? Földúton? Zúzottkövön?
Mert szilárd burkolatú úton kicsi a valószínűsége. Mármint a kanyarodásnak egyáltalán.

keri

Terepen használja, aszfalton meg kézifékkel veszi a kanyart, nem állítom hogy teljesen normális az ember.
 
Mondjuk én sem értem miért nem jó a differenciálzár neki, de szerintem simán gányolásból kifolyólag.

svejk

Ismertem hallomásból az UNC/UNF meneteket, azt is tudtam hogy 60 fokosak. Valamelyik ilyen csavar passzol ha csak az M4 2. fúróját hajtjuk be (olvastam, nem próbáltam)  
De én szentül meg voltam győződve hogy ezek speciális helyeken vannak csak és az összes többi ma is használatos coll-rendszerű withworth, vagyis 55 fokos.
Azt hiszem jutalmat érdemelsz, mert én továbbra is hirdettem volna a hamis igét :)
 
Mentségem talán annyi hogy a cégnél metrikus, metrikus finom, withwort és G jelű metszők és menetfúrók vannak, így beszűkült előttem a dolog.
A Withworth menetek a gőzmozdonyokon és a korai Jendrassik motorokon voltak. persze azok is a ླྀ-as évek előtt készültek.

robroy007

persze, hogy szebben kanyarodik kilinccsel előre  
 
sper difi is ilyen de csak akkor ha nagy tempónál kanyarodsz és összezár a szerkezet rally közben
 
 
   önzáró kiegyenlítőmű. Kanyaban megengedi a hajtó kerekek egymástól eltérő forgását. Ha viszont a tapadóerő csökkenése miatt az egyik kerék nem tud megfelelő vonóerőt kifejteni, a másik keréken nagyobb vonóerő adódik át. A kocsi akkor is el tud indulni ha egyik hajtott kereke éppen nem érintkezik a talajjal. Természetesen csak akkor, ha egyrészt elég nagy a kiegyenlítőmű önzárási tényezője, másrészt ha a másik hajtott keréken az elinduláshoz szükséges vonóerő átadásához meg van a szükséges tapadás.
 
hétköznapiasabban:
a sima diffinél ugye ha az egyik kerék csúszik, akkor az összes nyomaték arra megy, míg a másik kerék tapad, így nem megy el a kocsi fara oldalirányba, mert az egyik kerék tapad. sperrnél már mindkét kerékre megy nyomaték ilyenkor. (aszerint, hogy hány %-os a diffi, attól függ, h mennyi nyomaték)
sperr diffivel, jobban lehet pörögni az autóval, de jobban is jön ki a kanyarokból, kisebb gázra is jobban reagál. esőben hóban fokozottabb odafigyelést, tapasztalatot igényel.  
 
és így már világos miért kanyarodik szebben, csak kérdés, hogy akar-e egyáltalán kanyarba menni ha le van hegesztve
 
munkagépen párszor sikerül majdnem elvinni a kerítést a sárban, mert nem akadt ki a difi zár és én meg nyugisan próbáltam fordulni, csak éppen a két első kerék annyit se ért mint a bakfitty kicsit csúszott de fordulni nem akart a kerítés meg jött eszeveszeten felém

000000000

Éppen célozni akartam a difizárra.
A difizárról jut eszembe.
Régebben egy teherautót próbáltam ki és bekapcsolva felejtettem a difizárat. Földútról műútra hajtottam fel.
Az út kanyarodott, én meg egyenesen folytattam az utam. Szerencsém volt, hogy lakot területen kívül történt és nem volt nagy a szintkülönbség a közút és a nyári út között. No meg, hogy senki nem látta.
Mit mondjak?
Nagyon nem reklámoztam.

4um5b65d

Át kell állnia az emberi szervezetnek ezekre az "új" menetfajtákra,  
pedig már nem mai gyerekek.
Én először a rendszerváltás után találkoztam velük,  
mikor a cégem Kanadába kezdett gyártani dolgokat.
Akkor nem is UNC meg UNF menetnek neveztük őket, hanem egyszerűen csak kanadai menetek voltak. :)
De a mai napig is a legtöbben akik coll rendszerű menetet kérnek, azt mondják, hogy hoztak valami Whitworth menetes vackot...
Sokan a coll rendszert azonosnak gondolják a Whitworth-tal.  
Pedig hát ez nem így van.

svejk

Azt hiszem itt az ideje beruházni egy ilyen UNF-es menetfésűre is...
Éreztem hogy valami hiányzik az életemből..

4um5b65d

Még időben jött a felismerés.....
Megusztad a hiánya miatt kialakulandó mély depressziót.
[#nevetes1]

KoLa


KoLa

Dro axis computer, baloldalon megtalálod!

MoparMan

nyilván [#nyes]
minden lehet, de nem csak a menetemelkedés hanem az átmérők és a kulcsnyílások sem metrikusak értelemszerűen...
a colosnál is van normál és finommenet
ezt jelöli az utolsó betű "F" = fine
 
nézz körül a linken amit írtam a #10267-ban
lesz egy TPI jelölés az USA meneteknél: thread per inch azaz menetek száma inch-enként

hostya

Nem feltétlenül szükséges beruházni ilyen menetfésűre...
Az emelkedést a withworth-os menetfésűvel is tudod ellenőrizni,(menetszám/inch) csak a menetprofil szögben van eltérés  55<>60 fok
Persze ha találsz ilyen menetfésűt szólj, nekem is jól jönne.