Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Nem jó fele hajtottad! [#taps]
Az ilyet ha lehet, elszakítom. Ha futómű, akkor gáz, mert biztosan tőcsavar. Akkor a szaggatást kerülni kell.

SquirrelTech

6-ból csak három szakadt. Az meg egy dolog, hogy kerülni kell, de nem mindig lehet. Ám de mindegy, meg lett oldva, saját lábán ment ki a garázsból. Csak jó sok szívás volt vele.

000000000

Megvan a maguk varázsa az öreg autóknak is.

4um5b65d

Mint mondottam volt, 53 óta nem szerelik Whitworth menettel a gépeket. Ami a Briggs és társaiban van kötőelem gyanánt az mind 60 fokos UNC menet.
 
Ami a régi öregek megállapításaira vonatkozik, miszerint nem rohad össze a két alkatrész az feltételezem a vizes csőmenetekre vonatkozott.  
De annak meg nagyon egyszerű oka van. A kóc.

svejk

Akkor jó nagyot melléfogtam már megint.
De a PC csavarok csak nem UNC-k? Vagy az is? Pedig én látom az 55 fokot :)))

4um5b65d

Hátha azokra a 4mm körüliekre gondolsz azok is UNC menetek. De mintha valami meghatározhatatlan lemezcsavar menettel is szerelnének egy-két dolgot...  

keri

Haver amerikai kocsijában van whitworth menettel minden, ő azon szentségel hogy mindig szétrázódik :))
lehet hogy ezért nem rohadnak össze mert nem is tart?
Jól kitalálták a metrikus csavart szerintem.
Általában az a gond, hogy acél csavar megy az aluba és az törvényszerűen összerohad.
Illetve nem rozsdamentes csavarokat tesznek olyan helyre ahol erős korróziónak van kitéve.
Valamint szinte lágyvas csavarokat használnak, és ez is nehezíti a szétszedést.
 
Én a motoromban lecseréltem minden csavart rozsdamentes A2-esre, meg persze imbuszfejüre, nincs is gond a szereléssel.
 
A gyárilag is 10.8-as csavarokkal érdekes mód nincs gond, mert azt kénytelenek voltak minőségi anyagból csinálni.

MoparMan

amcsi autóban UNF,UNC menetek fellelhetőek, amik ugyanugy 60 fokosak mint a metrikusak...
mellékesen egy link a http://www.gewinde-normen.de/en/specifications.html" TARGET=_fnew>menetekről
amcsi autóban nem használnak withworth-menetet(BSW)...az angol kiváltság
de mint tudjuk az angolok ronda vörös nőket dugnak, miért pont az autókhoz értenének [#nyes]

skwby94ub

Fiúk, van valami ötletetek, hogyan lehetne az esztergán a szegnyereg nóniuszt úgy megoldani -egyszerűen- hogy ne csak az egy fordulaton belüli méretet mutassa, hanem a valóságos (teljes) méretet?

x4rhew5r3

Ha kidobó állásban kilóg a házból, akkor én egy 150-es digi tolómérőt raknék nóniusz helyett. Lehet nullázni...

4um5b65d

1 - Rágravírozod a rúdra. Talán lézerrel is megfelelő.
2 - belemarsz egy hornyot majd belefektetsz egy fémvonalzót. (hátrány : könnyen belemegy a kosz)
3 - belemarsz egy hornyot, majd a fémvonalzót kettő görgő közt a szegnyereg rudazat ívére domborítod, majd belefekteted a horonyba.
(Ez már döfi)

svejk

Egy világ omlott össze bennem :(((
Igen ami a winyókban van, meg ami a tápot és a házat fogja össze...
A floppy meg az optika már M3-mal van szerelve..

s7manbs8

Látnátok az egyik ismerősömet, aki háztartási gépszerelő, az aztán mindent belehajt mindenbe, érdeklik is őt a menet szabványok, mikor valamit gyorsan meg kell oldani, nincs idő töketlenkedni. :)

svejk

Megmértem egyet az biztos hogy 32 menet van 1"-on.
Az átmérő már nehezebb, ezek mángorolt csavarok általában, kissé kúposak és olyan mint a K-profil.
Úgy 3,4 mm körül van.
Valószínű akkor ez az UNC 6-32 lesz...
De én ezt akkor is 55 fokosnak látom :)))
Persze ez biztos optikai csalódás, mit a balmenetnél, hogy nagyobbnak látszik a menetemelkedés mint valójában.

ywathzay

A csavar pedig 8.8 -as, vagy 10.9 -es.