Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

KoLa

Ezt nem tudtam![#eljen]mert mindíg előkapom a menetfésűt és kész tudom a menetet.
De az egy "incs" (inch) az amerikában is 25.4 mm !és csak a szabványuk tér el az angoltól hogy mihez mit használnak - átmérőhöz az egy inch-re eső menetszámot szabványosították másként?

svejk

Meg 60 fokos mint a metrikus...

KoLa

Semmi! csak ha van egy masszív felújított géped azt hagyd meg úgy ahogy van!

KoLa

Jóska bácsi![#wave]Ma átküldtem az x koordinátákat a negatív tartományba, a kúpos menet vágásakor, de semmi gond nem volt!
Hisz' minden a gépi koordináta rendszerben működik, a szerszámok adatai számított értékek!!!

skwby94ub

Na, ezt majd én is kipróbálom a PNC 721-el!

4um5b65d

Érdekesség, hogy már régóta az angol sem használja új gépeknél a Whitworth meneteket. Mármit a W-s jelzésűeket. 1953-ban átvették az Amcsiktól az UN menetcsaládot.  
Igaz, hogy a BSF és G meneteket viszont megtartották.
Mi meg a sok qrva coll menet miatt szopunk.
 
Láttál már a komcsi időkből származó Magyar gyártmányú amerikai !!! szabványú menetfúrót ?
Az volt ráírva, hogy M8x0,847. Cseles !! :)
A 7,9-es átmérőjű 30 menet/1 collos menetfúró volt eképp felöltöztetve.  
Nehogy már mi komcsik az amerikai cuccokat majmoljuk....

MoparMan

hehe, több darab amcsi autóm van, én tudom milyen szopni a collal... mire kiszámolom milyen kulcs kell a csavarra, más addig szétbont egy egész motort :)

MoparMan

mondjuk amióta vettem egy digi HBM sublert HJózsi-tól (ez itt a reklám helye [#nyes]) ami tört formában (pl 11/16) is kiírja colos értékeket, azóta leányálom az autószerelés

HJózsi

[#wink][#wave]

svejk

Nyák tervezésnél én is a tolómérőt használom mm-mill átszámolásra :)

svejk

Mikor elkezdtem melózni az öreg szakik mindig visszasírták a withworth menetet, mert sosem rohadt be, nem csak az anyagminőség miatt.
Akik szoktak PC-ket szerelni azok is tudják mennyivel könnyebb velük dolgozni...

000000000

Nem vagyok vasas és lehet hogy ezért, de most padlót fogtam.
Mi lehet az oka?
Profiljukban 5 fok a különbség.
Kicsit talán mélyebb is a menet. (Nem számoltam után)
Mi okozhatja, hogy nem rohad össze?
Lehet, hogy a rozsda metrikus és megkeveredik a inch-től?
Kíváncsian várom a titok nyitját.

svejk

Nem tudom...
Lehet találkozni élőben még mostanség is velük, pl. Briggs, Tecumseh robbanómotorok (fűnyíró, egyéb kerti gépek)
Az az 5 fok látványos ám! Ha a kettőt egymás mellé teszed, ég és föld.. a withwort élesebb menet, ez miatt nagyobb a menetmélység is.
Kisebb az esélye a félrekapatásnak.
Majd mondanak a többiek is tapasztalatot.

svejk

Nem igazán a rozsda a lényeg hanem gondolom a felfekvő felületek közti erőhatások.

SquirrelTech

Be tud rohadni az is sajna. Évekkel ezelőtt egy kanadai gyártású renault első futóművében találkoztam ezzel, csapágycsere során. 6 csavart 8 óra volt kiszedni...