Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

dg8n4i8x

Szia Messer!
 
Létezik, hogy 2Mb körüli a program? Akkor lehet meglesz!  
Üdv!
Balu

Messer

Szia Balu!
 
Nem "csicsázták" ki. :) Valószínű, hogy belefér.

s7manbs8

Már meg vulkán láva feldolgozót kéne fabrikálni, most az a menő Izland felől.

keri

Éppen bent vagyok a reptéren. Nagyon durva. Tényleg nincs egy darab gép sem a levegőben. Ilyen üresnek még sohasem láttam a radarképernyőt.
Németország felett van csak egy darab Cesna, de nem tudom mit keres az ott.

Szalai György


pa0n9mw

Üdv
Nincs ez a dolog is mint annyi minden kissé túllihegve?
 
végyé

s7manbs8


4um5b65d

Valamit mondott a TV....
Egy korábbi ilyen esetnél 7 gép lepottyant...
Melyiken szeretnél rajta ülni, azt elindítjuk...
[#guluszem1]

4um5b65d


keri

Nincs. Beküldtek a Finnek 2 vadászgépet a felhőbe, és bizony súlyosan károsodtak a hajtóműveik.
Nagyon agresszív anyag a vulkáni hamu és a repülés veszélyes. Éppen ezért nagyon szigorú biztonsági szabályokat tartanak be, nem fogják kockáztatni hogy talán azt a kevés port még kibírja.

keri

Az a por nem ugyan az mint a vulkáni hamu.
Másik hogy a közönséges por csak fel és leszálláskor juthat be a hajtóműbe rövid ideig, de inkább akkor sem mert éppen ezért szállnak fel betonról a gépek.
Homokviharban pedig nem szoktak gépet indítani.

keri

Ja hogy legyen egy kis szakmai is.
Voltam kint a Construmán.
Rengeteg napkollektor, és napelemes rendszer volt kint.
Megörültem a Korax standjának de elég drágák. kb. 2euró/watt az áruk és a 2kw még kis tétel.
Hol van ez a sigsoláros 1,7euró/watt-tól?
Egyébként a jól ismert megoldások mellet semmi kirívó újdonságot nem láttam.
Sőt csak hanyattestem az áraktól, mert egy sima szélturbinát is olyan áron adnak hogy azt a teljesítményt jobban megéri napelemekből összerakni? Miből csinálják ezeket, aranyból? Nem hiszem hogy tényleg ilyen drága egy szélturbina előállítása. Nincs itt még igazi verseny.
 

s7manbs8

Akkor ideje valamit feltalálnod, olyan hajtóművet, aminek ilyen gondja nincs. [#circling][#circling]  Egy kicsit hagy az elektronikát és tervezz hajtóművet.

keri

Ez ellen csak valami erőtér pajzzsal lehetne védekezni.
Alacsonyan és lassan repülő dugattyús gépeket nem zavarja annyira, de a légszűrőt eltömítheti.

000000000

Manapság "menő" zöldnek lenni, ez meglátszik az árakon.