Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

g89ketty

Ha emlékszel még az egyen-váltóáramú vitánkra, ott az egyik félperiódusban elveszett teljesítményre azt mondtad, hogy a következő félben visszakapjuk.A hogyannak a bizonyítása elmaradt. Neked azt is elhiszem.[#wave]

g89ketty


000000000

Inkább a szén bányákat kellene újra megnyitni na meg egy pár olaj pumpa kellene az alföldre. Mert szénböl lehet olajat csinálni az meg kell hogy azok a piszkos bűzös dízelautók tovább tudjanak közlekedni. Annak van jövője.[#nyes]

keri

Volt ott bizonyítás csak azt sem értetted mi a különbség az effektív és a csúcsérték között.

keri

Így van. Viszont azért van agyunk hogy gondolkdjunk.
Itt pl. egy ellentétes konklúzióra jutó tanulmány, csakhogy pici mögé nézve egyből kilóg a lóláb hol csaltak.
https://villanyautosok.hu/2020/12/01/valaszolt-az-aston-martin-a-kamu-tanulmany-ugyre/

Még mindig várom az észrevételeket hol hazudott a Tesla a beszámolóban.

RJancsi

Gondolom Svédországot nem igazán izgatja, hogy ahol MI lakunk, amit MI hazánknak tekintünk mennyire pusztul az élővilág a dilettáns politikai vezetők ámokfutása miatt. Ha figyelmesen elolvasod amit írtam, nem az atomerőmű ellen emeltem szót, hanem leírtam azt a TÉNYT, hogy a paksi blokkok már most sem kapnak elég hűtést a Dunából. És ezt akarják újabb, nagyobb blokkokkal megerőszakolni. Rajtad kívül ki beszélt a szénbányák megnyitásáról, a dízelautókról? A te gondolatmeneted szerint a naperőműveket is a bányák mélyére kellene telepíteni. Igaz, hogy ott nincs meg a működési feltétel, de nagyon zöld! Akárcsak a paksi hűtés nélkül maradó erőmű.

g89ketty

De tudom. Az egyik egyenes a másik görbe. Az volt a kérdés, hogy az effektív és csúcs között elvesző teljesítmény hogyan jön vissza?[#nemtudom]

jani300

Az összes teherautó , munkagép diesel szinte .
Még mozdonyok is vannak .
A fagázos megoldás lenne érdekes , és occsó .
Arra is tennének tuti jövedéki adót !
Ha nem tudnátok ,a régi fos benzinesek mehetnek fagázzal , is .

keri

Ezzel azért is nem vitatkoztam mert igazad van a tény oldalát. A véleményedhez meg jogod van, elfogadom hogy másként gondolod mint én.

Politikai szempontból nem vitatkozok ki mennyit lop, én nem látok ebbe bele, szigorúan csak műszaki oldalról értek vele egyet. Szerintem főleg télen lesz rá szükség amikor nem termelnek annyit a napelemek és akkor meg biztos nem túl meleg a Duna.

keri

Kiegyezek egy olyan világgal ahol csak ezek lesznek dieselek, amiknek feltétlenül szükséges.

jani300

Nem is értem miért nincs a You tu n elektronikusan felügyelt fagázgenerátor .
Meglepő eredményeket hozhatna .

keri

Sehogy, mivel nem veszik el.
Amúgy a vezeték terhelhetősége volt a téma, azaz szerinted szinuszosan váltakozó áramnál a csúcsérték határozza meg vezeték terhelhetőségét, nem az effektív érték, azaz azt mondtad hogy DC esetén nagyobb a vezeték effektív terhelhetősége mint AC esetén, de ez továbbra sincs így.

keri

Az összes faelgázosító kazán elektronikusan szabályozott fagáz generátor.

jani300

Hagyjátok már az áram négyzetét !
Nekem is volt ebből hasonló vitám .
De semmi gyakorlati haszna nem lett az egésznek .

keri