Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

000000000

Itt három hónap alatt a nap nagyon későn nyugszik és nagyon korán kel.



ywathzay

Hol itt a probléma? Ezért jó az egész, mert olyankorra már ott vannak az atom-, szén-, és gázerőművek, azok megtermelik a szükséges energiát a kocsik töltésére! Is![#nyes]
Ilyen egyszerű a környezettudatos létezés.

remrendes

Az attol fugg mennyire hiszel benne. A Sharpnak 200W megy m2-enkent.

2vkx6unz

Azért a kép ennél kicsit árnyaltabb... Egy elektromos hajtású autónak mindegy, hogy hol tölt, ha a van egy napelemes rendszer ami betáplál valahol a hálózatban akkor biztosan akad egy jármű ami képes lesz felvenni azt az energia mennyiséget. Vagyis csak adminisztráció/technológia kérdése, hogy akinek napeleme van otthon annak a töltés a helyszíntől függetlenül olcsó legyen ha nem is teljesen ingyenes addig a mennyiségig amennyit a hálózatra termelt. Utána meg lehet fizetni egy magasabb (piaci) árat. Nyilván ha épp ott tölt ahol a napeleme termel akkor nem kell szállítási, rendszerüzemeltetési díjat fizetnie.
Nem állítom, hogy most meg lehetne oldani a jelenlegi nagyon kényelmes életmódunkkal azt, hogy csak napelemes rendszerrel éljünk, de lehet csökkenteni a nem megújulók felhasználását.

Rabb Ferenc

Ha elhiszed a 44%-os hatásfokot - akkor igen. Bár eddig földi halandónak nem nagyon sikerült 14-19%-nál jobb értéket elérni.

De az is csak egy elméleti érték. A szoláris állandó 1361W/m2, de ennek max 50-60%-a éri csak el a földfelszínt. A többi a légkörben elnyelődik, szétszóródik vagy visszaverődik.

A 200W/m2 némi optimizmussal reálisnak mondható, a többi csak marketingduma.

vjanos

Biztos van itt aki jól ért az akkuk töltéséhez: Egy NiMH akku töltése mennyire különbözik egy ólomakkuétól?

Adott egy szigetüzemű szolár inverter, itt a manualja:
https://drive.google.com/file/d/1okT_3u5hpOkQVpICHXu8kmkA-Ig3hXlF/view?usp=sharing

A paraméterek között választható akku tipusok: AGM (zselés?), flooded (hagyományos savas?), illetve egyedi beállítás

Az inverter 24V-os akkur vár, a doksi szerint 25-31.5V állítható a töltőfeszültség, 21-24V között az akku lemerülés határa.

Ugyanekkor feltűnt a láthatáron néhány hybrid toyotábol bontott akkupakk.
Egy ilyen pakk egy modulja 7.2V 6.5 Ah - az gondolom 6 db 1.2V-os cella.
Akkor ebből hármasával sorbakötve 21.6V az már az alsó lemerülés határ közeli az inverternek, ugye?
Tölteni 8.4V-ot ír, akkor hármasával 25.2V, az még beleférne.

Na de még ha sikerül is a feszültségeket megfelelően beállítani: ennyi elegendő, vagy ha kifejezetten nincs NiMH beállítás, akkor hosszú távon károsíthatja az akku modulokat?

000000000

Napelem nélkül is olcsóbb elektromos autót tölteni otthon mint benzinnel tankolni a benzinest. Legalábbis itt nálunk.



PSoft

IdézUgyanekkor feltűnt a láthatáron néhány hybrid toyotábol bontott akkupakk.
Egy ilyen pakk egy modulja 7.2V 6.5 Ah - az gondolom 6 db 1.2V-os cella.

Szerintem egy modul, az két darab 3,6V-os lítium cella.

mex



remrendes

Az attol fugg mennyire hiszel benne. A Sharpnak 200W megy m2-enkent.