Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

s7manbs8

Sörkollektor gyárat lehetne építeni van egy csomó munkanélküli lődörgő, meg még piálnak is, kész főnyeremény lenne. :)

4um5b65d

Nulla fokban semmi értelme használni.
A gyári síkkollektorokat is csak nyári üzemre ajánlják. Meleg víz és medence melegítés.
Hidegben csak a vákuum cső működik...

000000000

Ellentétben a sikkollektoroktól ebben a lakás levegője kering és télen is felmelegedett benne a levegő 40 fok fölé.Az már csak a szabályzáson illetve a keringető ventillátor teljesitményén múlik mennyi hőt lehet kivenni maximum egyforma lesz a ki és bemenő levegő hőfoka.Nyáron erős napsütésben keringetés nélkül simán 90 fok fölé ment a hőfok.

xfg6v697j

Felszámoltam a szélkerekemet, de még utoljára készítettem róla néhány képret.
 
http://kepfeltoltes.hu/110506/sz_lker_k1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
http://kepfeltoltes.hu/110506/sz_lker_k2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
A kerék rétegeltlemezből készült az agyat 45-fokban befűrészelgettem, majd beleragasztottam a lapátoka,és mindegyikbe tettem egy facsavart.
 
http://kepfeltoltes.hu/110506/sz_lker_k3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
A lapátok végét megfúrtam középen,és nyomtam minden lyukba egy popszegecset, majd átfűztem bizonyos szísztéma szerint rajtuk egy drótot, amivel megcasavartam a lapátok végé, hogy megfelelő szögben álljanak, ezt a trükköt a bratyótol lestem el.
 
http://kepfeltoltes.hu/110506/lap_td_l_ssz_g_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
Felrakás után kiegyensújoztam. A megfelelő hejeken tekertem némi drótot a lapátfeszítőhuzalra.
 
http://kepfeltoltes.hu/110506/lap_tkiegyens_joz_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
A derékszöghajtásból 3 különbözőt is kipróbáltam.
1. meggyiveres kutyaláncból.
Hibátlanul működött, de mikor felkerült a szívattyú akkor mivel excenteres hajtású volt, mikor átugrott az excenter mindin csattant egyet a derékszöghajtás.
 
2. krovacsuklók.
Két hétig bírták, majd elkezdtek ezek is csattogni.
 
 
http://kepfeltoltes.hu/110506/der_ksz_ghajt_s1.2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
3. bordásszíjas.
Ez a megoldás szerintem a leg jobb.  
Az rgyetlen hibája, hogy mindig elszakadt a szíj, melynek oka egyértelműen az volt, hogy túl kicsira választottam a visszafordítókerék átmérőjét, és emiatt megszakadt a szijban a vászon.
Bár lehetett volna erősebb szíj is, mert az excenteres szivattyú eléggé rántgatta.
 
 
http://kepfeltoltes.hu/110506/der_ksz_ghajt_s3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
A farokrész V alakú az egyik szárnya erős szél esetén be tud csukódni egy rugó ellenében, így kifordul a széirányból.
 
http://kepfeltoltes.hu/110506/farok3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
http://kepfeltoltes.hu/110506/farok1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
http://kepfeltoltes.hu/110506/farok2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
A farok egy csavaron van, ami két felhegesztett anyában tud elfordulni.
 
A kerék tengelye egy 16-os menetes szár leesztergálva 15-ösre”ez volt ar egyetlen esztergált alkatrész” mivel nem volt 16-os csapágyméret.
Az összes csapágyazás úgy készült, hogy egy a cspágyénál valamivel kisebb belsö átmérőjű csődarabot felhasítottam,és kibővítettem a csdpágíy méretére, majd ráhegesztettem egy olyan csődarabra, aminek a külső mérete közel csabágyméret volt.
 
Több éven át működött a viharos szelet is gond nélkül kibirta, mikor a cserepeket is levitte a szél.

s7manbs8


xfg6v697j

nem atervezem másik készítését.
sajnos nem tudtam éveken kersztül sem egy jó szavattyút szerezni hozzá,így egy személyautó üzemanyagyzivattyuját használta. nem volt valami nagy vízhozama.
a kutat át kellett hejeznem, így feladat nélkül maradt a szélkerék.
a bordásszíjak elég drágák, és elég gyakran elszakadtak, de már nem volt kedvem negyedszer is átalakítani.

000000000

Nem értem minek bele bordás szíj.
http://www.youtube.com/watch?v=pAdUmDDt-YI" TARGET=_fnew>gondolat éberesztőnek ezt nézd meg

xfg6v697j

nekem nem ilyen megoldásom volt, hanem egy függőleges forgó tengelyt hajtottam, így akár generátort is lehetett volna hajtani vele, de ahoz tul kicsi lett volna.135cm átmérőjű volt.

s7manbs8

Ez tök jó, hogy a a mozgást átalakítja egyenes vonalúvá, meg azzal a rúddal közvetíti lefele.

xfg6v697j

nekem is tetszik.
én azért még lentre tennék egy mérleghintát, hogy ne akkor emelje a rúd súját amikor a vizet szívja, hanem amikor nyomja, így egyenletesebb lenne a terhelés.

yuagaci9g

 
http://wiki.xtronics.com/index.php/Energy_density" TARGET=_fnew>Energia Sűrűség, a kulonbozo tarolo anyagokban,
    Watt/kg, vagy liter, csokkeno sorrendben.
 
Erdekes![#heureka]

000000000


ra8nsmk6w

Ma akartam venni éppen. Igy legalább látom, hogy miért olyan piszok drága

000000000

legtöbb ilyenek sajno az akumlátor le kezelése a probléma töltés/kisütés ami az aksi életartalmáért felelös sajnos mnden aku tipusnál teljesen más ez a feltételi érték matalhibrid...lipot...savas..lugos...stb

ra8nsmk6w

Gondolom a hagyományos solar akku az alap. Ha az összes akku tipust menedzselné akkor elérhetetlen lenne minden földi halandónak. Főként, hogy 5A-ként megduplázodik az ára