Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

etc77f5nr


etc77f5nr

A Kress 800 50e+posta lett volna patronnal.

sanyi84

Hmmm. Én szerencsésebb voltam (vagy nem) Nekem így alakult: 10 az er készlet, csapágyház volt, 1000 az eddigi elhasznált csapágyak össz értéke, 8.000 plusz posta a motor, konzolhoz volt anyag, pár csavar, 2000 a burkolat festése, áttétel akadt, frekiváltó pár jó szó meg apróbb ajándékok szívességek, egy usb rs485 adapter 1500 postával. Hibakeresés, hümmögés, neten utántúrás, másféle módon próbálkozás, hibakeresés, egy barát szerzése, és persze egy gázrugó beszerzése/gyártatása kb 4500 a rugó. No de ehhez kellett Nyiszi (remélem jól emlékszem a nickjére, rendes neve rögtön ugrik), meg itt jó pár ember, más fórumról, életből ismerős és a szerencse. Remélem a súlykompenzálásnak beválik a gázrugó.  

etc77f5nr

Ha a dinamikában nem számít akkor be kell válljon. Gyors Z mozgásnál hátrány. Ott inkább ellensúly, persze azis rontja nagy mértékben a dinamikát.

RogerCo

Sziasztok!
Ma felkerült a gépemre az ER16-os befogószárból épített megmunkáló "egységem".(csapágyazott ER16-ot egy motorral hajtom szíjjal)
Kérdésem a következő:
Az ER16-os szárat egy csapágyazott házba tetem, ami kissé melegszik. Ennek már korábban elkészítettem a vízhűtését. Hogyan oldjam meg, hogy oldható legyen a vízkör? Tehát ha leveszem ezt az egységet és fa megmunkáláshoz visszateszem a Perskét, a víz ne folyon a csövekből? Ti hogyan oldottátok meg pl a Kínai vízhűtéses főorsóknál?
 
Köszi.

Bicska

Ilyet még nem építettem, de másból kiindulva én egy visszacsapószelepet és/vagy visszacsapószelepes gyorcsatlakozót tennék be.. (lásd kompresszor)

RogerCo

Ok, azt elfelejtettem írni, hogy a szivattyúm egyenlőre egy Renault 5-ös ablakmosó szivattyúja, és 6mm-es Bipolán csövön jön a hűtővíz...
Én is először egy ilyenre gondoltam.(lásd lent) De nem tudom hosszútávon hogy viselné a levegő csatlakozó, a vizet.
http://muszakitar.hu/wp-content/uploads/2013/04/d09046a.jpg" border=0>

Bicska

Akkor ne pneumatikait végy, hanem hidraulikához valót :) (az is van a rexroth-nak is, a festonak is..meg van valami olcsóbb is amit most a rexroth helyett nyomnak, sajnos nem ugrik be a márka)

RogerCo


Bicska

Ha nem szabványos a csöved, amire te is gondolsz, akkor ezzel még talán össze lehet hozni:
http://img.directindustry.com/images_di/photo-g/threaded-fitting-654-2512941.jpg" border=0>
 
http://www.fluidtechnic.hu/" TARGET=_fnew>Náluk van minden féle. (az olcsóbb is)

hostya

"Én is először egy ilyenre gondoltam.(lásd lent) De nem tudom hosszútávon hogy viselné a levegő csatlakozó, a vizet. "
 
Ha van ilyen(a képen látható)csapod, akkor nyugodtan használd.
Hosszútávon, a Renault ablakmosó szivattyúja hamarabb adja meg magát, mint a képen látható csap, ill. annak a csatlakozói.
 
Nem tudom mit értesz a "Bipolán csö" alatt, de ezekhez a csatlakozókhoz csak a hozzájuk való pneu csövek csatlakoztathatók.

ywathzay

Semmiképp ne hidraulika csatlakozót használj, az alapesetben olaj szállítására szolgál, ami nem tartalmaz vizet. Ha ebből indulunk ki, a kompresszor által termelt sűrített levegő nagy mennyiségű vizet tartalmaz, (ezért is kell spec. alkalmazásokhoz vízleválasztó, esetleg olajozó) tehát a pneumatika csatlakozóknak hosszútávon is el kell tudni viselni a víz jelenlétét.

Szalai György

Szerintem ez lesz az:
Fedett színes műszaki cső ("mipolán") A régi kelet-német fantázia nevű PVC elektromos szigetelőcső jó átütési szilárdsággal bíró.

Bicska

A nagy mennyiségű víz azért nem azt jelenti, hogy 100% víz... De tény, hogy nem arra való. Minden esetre én már mindkettőt használtam a célra (általában bontott alkatrészek voltak) és jól szuperált. Korrodálni egyik alkatrész sem fog tőle.

RogerCo

Sziasztok !
Újabb kérdéssel fordulok felétek.
Egyenlőre fixen összekötöttem a vízkörömet, és csináltam egy próbamarást alumíniumba. x44 y135 z-6 mm.
A nagyolást egy 2mm-es ujjmaróval csináltam 0.4mm fogásmélység, és 0.48mm lépésköz. (Egy 2mm-es marót így is eltörtem az elején..
[#falbav])
Kérdésem a következő:
A simításhoz használhatom-e a Motoros féle 30fokos gravírtűt (6mm-es szárral) ? 0.9mm-es lépésközzel gondoltam.
Íme a "munkadarab":
http://cnctar.hobbycnc.hu/RogerCo/2013_07_14/IMG_8343.jpg" border=0>