Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

Sz.József

Ha nem a dinamika a fontos (Z súlynövekedés...) hanem a "megmunkálási merevség" növelése akkor talán ez a megoldás alkalmazható. (első kép)
 
http://invitelweb.hu/szilviusz/cnc/poz2.gif" border=0>
 
Egy erős (merev) Z oszlop, felül is összemerevítve...
Itt akkor nő a merevség ha asztal közelében dolgozik a motor
A motor kilógása is kisebb...

f35ezvjs

A gyakorlat nálam is beigazolódott, amit Danibá leírt, inkább a pótasztal  /vagyis az aztal magasítás és akkor egy teljesen stabil Z dolgozik. Fém marásnál pedig elengedhetettlen az hogy ne a sín mozogjon és a kocsi áljon. / ez tapasztalat mikor az acél gépet csináltuk./
Az pedig, hogy a Z súly növekedése nagyobb és igazságszerin mekkora léptecs kell rá azt szerintem a Tibor 45 kiszámolná.Én most az új gépre 3.1 Nm mocikat tettem és a végleges marómotor pedig 2.2 KW teljesítményű. ennek azért van ám súlya. Y 2db 3,1 Nm X 3,1 Nm Z 3,1 Nm 20 orsók 20 sín. Szerintetek jó ez igy?

f35ezvjs

lemarastt a mm az orsók és sineknél

f35ezvjs

Józsi a 8277 en nem értem az első rajzot ott olyan mintha az X tengelyed le- föl mozogna még a marómotor pedig jobbra balra

Sz.József

Ott a sárga lett a Z és a barna az X. (jobbra-balra...)
A táblázatot nem javítottam.

robroy007

mekkora az orsó emelkedése?

robroy007

én abból indultam ki, hogy eleve nem célszerű mindig egy nyelvre szerelni a maró motort (mondjuk így mindig azonos marad a stabilitása)
 
ha rövid a sin akkor valóban a fenti figyelembevételével a motort a híd fölé tudjuk emelni aminek nem sok haszna van kivéve hosszú szerszám vagy szerszámcserélő de ezt megint csak meg lehet oldani a másik elrendezéssel és így akkor a leggyengébb statikai állapot a legnagyobb kinyúlásnál fordul elő míg a fix sinnél folyamatosan

000000000

Sziasztok! Régóta olvasom a fórumot, és tervezem egy gép építését. Végre neki is fogok látni a közeljövőben. A legutóbbi Hatvani találkozó is jelentős lendületet adott a projekthez, a kiállított gépek és a sok új információ révén. A gépemet hegesztett acél vázzal fogom készíteni ( részben mert az anyag megvan, másrészt több ilyen konstrukciót láttam és tetszettek) . A munkaterület mérete kb.: 500*500 mm lenne, és alapvetően fával szeretnék dolgozni, pl.: reliefeket  készíteni. Az anyag amiből lenne, 80*80-as vastag falú zártszelvény. Az lenne a kérdésem, hogy a hegesztés kivitelezésénél van-e olyan alapvető szempont, amire fontos odafigyelni? Főleg a párhuzamosság és a sík felület kialakítására gondolok, ill. a minél kisebb feszültségek létrehozására. A sík létrehozásához nincsen kellően pontos asztalom,  így két összerakandó darabot egy síkbamart oldalú harmadik darabbal tudom beállítani. A lineáris vezetékek alá laposvasakat raknék, ezeknek a felülete a végén síkba lenne marva. A feszültségek tekintetében nem tudom mennyire kell aggodalmaskodni, ill. érdemes-e esetleg hőkezeltetni a készrehegesztett  szerkezetet?

ORCA17

Danibá, egy szóval nem mondtam, hogy melyik a jó/jobb megoldás. Természetesen igaz amit Te, Józsi és a Szőr mond.
Lehet, hogy "nem jött át" a lényeg, csk azt akartam illusztrálni, hogy a "munka hossz" szemszögéből tök mindegy melyik felén van a sín.
Legyen az a rajzocska akkor egy b]elrettentő példa [#wave]
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

f35ezvjs

Minden orsó emelkedése 5mm

f35ezvjs

Sokat gondolkoztam én is, hogy zárt szelvényből kellene csinálni a gépet mert így természetesen olcsóbban jönne ki. Az biztos tudod hogy a rezonancia milyen károkat okozhat a rajta készített munkába. Én is csináltam vas gépet de azt 20 mm laposvasból. Ami másik aggályom a hegesztés, mert a meleg elfogja húzni a zártszelvényt.
/Ha csak nem olyan hegesztő emberke hegeszti meg aki igazán profi./ A sinek felfogatását én úgy oldanám meg hogy a a zárt szelvént kifúrnám a sín lukosztásának megfelelően majd egy lapos vasat ugyan így és abba a menetek azt bedugnám a zártszelvénybe és ahoz csavaroznám a sínt de javaslom nézd meg ezt a honlapot / http://mmfk.nyf.hu/mmfk/kar/cnc/forgacstoro.htm / amin a Sasiék csinálták a forgácstörőt azon sok jó ötletet fogsz látnihttp://mmfk.nyf.hu/mmfk/kar/cnc/forgacstoro.htm" TARGET=_fnew>http://mmfk.nyf.hu/mmfk/kar/cnc/forgacstoro.htm

v2vhwz32z

Köszönöm a képedről a fotót, Orca17!
Már gondolkodom egy ideje, hogy tegyem be a X sínek (THK 20-as) közé a golyósorsómat, mivel a sínek és kocsik együttes magassága 28mm csak.
Voltak akik javasolták, hogy tegyek a kocsik alá alátétet, nem rossz ötlet, de ha mondjuk 20mm alátétet teszek be, az már szerintem durva, ekkor érném el azt hogy a 43mm magas csapágyházba sem akadna meg a mozgó X tábla..(5mm távolság köztük)
Ez azért aggályos, mert ha a Z  és az X között is ilyen távtartókat/alátéteket tennék a kocsik alá, akkor nagyon kiállna a marómotor a híd síkjából..
Úgyhogy lehet, hogy én is fúrom inkább az ITEM profilt középen és átdugom rajta az orsót. Ebben az elrendezésben az nem tetszik annyira, hogy annyira távol van az X lemeztől a hozzá tartozó orsó.  
A megoldás egy elég merev nagyobb méretű derékszögű felfogató lap lehet.. ahogy Te is csináltad.

v2vhwz32z

Bocs, köszönöm a gépedről a fotót [#wave][#worship]

000000000

Köszönöm a tippet, este megnézem. Láttam már itt a fórumon képet a gépről, de a honlapot nem ismertem.

jv7pu3a5p

Ígértem egy két fórumlakónak, hogy felrakom a Z megoldásomat, (most hogy 90%-os). Nálam is a sínek és Z meghajtómoci mozog. Ezzel a megoldással sikerült elérnem, hogy a HGW15C kocsi és sín magasságát nem kellett növelnem mindenféle merevségre káros alátétekkel. Tehát 24mm sikerült belepréselni.  
20mm vastag aluból készültek, a mozgó aluba csak 5mm mélyen kellett egy hornyot tennem (nem is végig), hogy a golyósanya elférjen. Az állórészbe pedig mindössze az anya hosszát kellett belemarnom 10mm mélyen. Szerintem egyik horony sem rontotta kritikusan a merevséget.
http://www.gsmvezerles.hu/CNC/MEGACNC/Z_lin1.JPG" border=0>