Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

Jó ötlet, gratula.. :)
Letámasztod a kereszt szánra ?

4um5b65d

Mi van belül, egy csapágyra tettél rádiuszos hornyokat ?

KoLa

Nem , nem! ez így működik fixen a szegnyeregbe!
Az a része ami egy 50mm átmérőjű tárcsa és kiáll belőle a 2-es Morsekúp, valamint rá van hegesztve az a négyszögacél a rugós szorítóval, annak a belsejébe van illesztve egy másik tárcsa amiből kiáll az a kúp, amire a fúrótokmány van felütve,na ennek a tárcsának a palástfelületén van egy rádiuszos nút keresztbe amibe a golyót szorítjuk a rugón keresztül!
Na ezt jól 'megaszondtam' egyszerűb lett volna szétszedve lefotózni , de ahhoz le kellett volna húzni a fúrótokmányt mert mögötte van az a seeger gyűrű ami az egészet összetartja!!![#vigyor2]

4um5b65d

Szerintem egyről beszélünk, csak kicsit más elrendezésben.
Én egy csapágy külső gyűrűjére gondoltam aminek a külsején axiálisan van beköszörülve a horony.
A rugó meg a golyó az egyértelmű, abban biztos voltam.

4um5b65d

Ja, lehet hogy mégsem teljesen egyre gondoltunk.
Az a ráhegesztett kar neked fixen áll. Én meg arra gondoltam, hogy forog és valahol elakad.
Most már világos hogy hogyan oldottad meg.

Sz.József

Ügyes megoldás.
Lehet hülye kérdés, de ez a szegnyereggel együtt halad előre? Vagy...?

ORCA17

Válasz Deák Józsi 18436 hozzászólására:
Igen, volt már itt a fórumon is róla polémia.
Egyet is lehet részben érteni az érveléssel, de elég vastag a "hordozó" lap és a "szerelvény" is besegít a merevítésbe...200x380x21 mm az alulap.
 
 
 
http://web.t-online.hu/obigabi/images/z_bel.jpg" border=0>
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

me3ua0a6

Nekem azzal érveltek a "sin a fejen" taktika mellett, hogy ha a Z fel van húzva, akkor nő a merevsége. Ha le van tolva, akkor csökken a merevség.
Ha a kocsi van a fejen, akkor az utóbbi eset áll fenn mindig.

robroy007

egy fontos dolgot a munkaterület szempontjából ne felejtsetek el
 
ha a sin a fix pont akkor a híd alatti munkaterület erősen korlátolt illetve magasabb híd szükséges mint fordított esetben

f35ezvjs

Bocsi de nem értem, mert nálam ugyan az a munkaterület mindkét megoldásnál.
Amiért most jobbnak tartom ha a kocsi van a hátlapra szerelve és a sín pedig a mozgó lapra vagyis a marómotor tartó lapra van szerelva csendesebben marja az alut is

me3ua0a6

Robroy kijelentését én is kétkedve fogadtam elsőre, de igaza van: Mi határozza meg egy kocsi-sin páros hosszát? Maga a sin. (a kocsi az adott ugyebár.)
Ha a sínt Z esetében az álló részre rakjuk, akkor csak felfelé hosszabbíthatjuk meg, ami által a kocsi csak fölfelé tud elmozdulni, tehát a marót az álló rész síkja fölé fel tudja emelni. Ennek nem sok értelme van.
De ha a mozgó részen van a sin, (Szintén fölfelé hosszabbíthatjuk) akkor a sin hosszában korlátlanul mozgatható.
Az más kérdés, hogy hol lesz az a pont, ahogy a gépmerevség már nem elegendő :D

ORCA17

Hogy tisztán lássuk a dolgokat
 
http://web.t-online.hu/obigabi/images/poz.gif" border=0>
 
Ezen az ábrán nagyon úgy tűnik, mindegy hol a sín.
A statika esetleg lehet a vita tárgya.
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

000000000

ORCA17, sajnálattal látom, a teáltalad berakott képen sem veszed észre a lányeges különbséget.  
Az első képen látszik tisztán, hogy a mozgó résznek az alsó része, amin a marómotorral együtt minden helyzetben, alátámasztás nélkül lóg a levegőbe. Míg a második rajzon, csak a legalsó helyzetében éri el azt a lógási mértéket, ami az elsőnél állandó. Ami nagyon ritkán fordul elő. Az-az minnél fentebb esik a munkamagasság annál stabilabb lessz. Ezért szoktam gyakran pótasztalt használni, az ilyen rendszerű gépemen.  
Én, már csak így építek gépeket, kivéve, ha valami speciális okból más szükséges. (Második ábra.) Másrészt, komoly merevítést ad a két sin a lapnak, éppen a gyengébbik irányba (Y).  Ezáltal, lehet vékonyítani a mozgó lapot is, ami súlycsökkentést is jelenthet.  
 
(A találkozó estélyén többek között erről beszélgettünk sir-nyeteggel (is) az én gépem kapcsán. Meg, persze más hasznos dolgokról is.)
 
 
A fentiek a magyarázata a Deák Józsi által említett csendesebb marásnak is. Mivel a stabilitásból következően, kevésbé alakul ki rezgés is.    

me3ua0a6

Danibá jól mondja!
Sajnos én cnc-m is még első kép alapján készült. Ekkor ezzel a merevségi hátránnyal még nem voltam tisztában.
Illetve a kép jól szemlélteti az előző hozzászólásom lényegét. Ha a bal oldali képen a lila sínt meghosszabbítjuk fölfelé, akkor semmit nem érünk el vele. De ha a jobb oldali képen tesszük ugyanezt, akkor amennyivel hosszabbítjuk, annál nagyobb munkatér keletkezik a híd alatt. Cserébe minél mélyebben dolgozunk, annál inkább veszítünk a merevségből.

000000000

A bal oldali képen már eleve lóg a marómotor.