Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

fs9s63xkf

Üdv!
 
Nem értem én ezt a kuplung dolgot! Tulajdonképpen miért van rá szügség? Én egy textilbakelit rudat kifúrtam, vágtam rá két menetet és kész is volt az összeköttetés. Nem vettem észre semmi olyan hibát amit ennek tudnék felróni. Valami nyomaték kérdés van a dologban vagy az egytengelyűség a lényeg vagy miért...?  
Még nem vagyok egy gépészmérnök hisz még csak 18 vagyok szóval nézzétek el nekem a tudatlanságom :)
Előre is köszi a válaszokat!

000000000

Jól látod... az egytengelyűség a legfőbb oka. Merev (rugalmatlan) kötés esetén a legkisebb szögbeli, helyzetbeli eltérés fordulatonként megfeszíti a motortengelyt és az orsót. A kis feszülést a motor nem veszi észre, ha elég ereje van hozzá, de darabos hajtást eredményezhet, vagyis az adott ponton át akarja dobni magát. Egyébként szerintem is tökéletes a csőkuplung, kissebb terheléseknél. Ugyanilyen jó még főként az egykori NDK gyártmányú autók kormányművében használt hardi tárcsa, ez lényegében ugyanaz, mint a membránkuplung, csak egy membrán (tárcsa) van benne.

000000000

Ja a membrán anyaga keménygumi, textil szálas erősítéssel.

000000000

örülök, hogy ilyen fiatalok is foglalkoznak ezzel a témával.
A kuplungokra visszatérve a szakirodalom azt írja, hogy a kuplungokra ill. tengelykapcsolókra az erőátvitel miatt van szükség, ezenkívül a meghajtó és a meghajtott tengely központatlanságát hivatott kiküszöbölni. Másodlagos szempont, nekünk az elsődleges a különböző fellépő nem kívánatos erőhatások elnyelése.

000000000

Köszönöm a hozzászólásokat! Elvileg lehetne csinálni olyat, hogy egy nagyobb átmérőjü spirálrugót befogatni a motor és az orsó közé és magát a spirálrugót felhasználni torziós kuplungként? A befogást úgy képzelem el, hogy a tengelyekre esztergálni egy a rugó átmérőjétől kissé nagyobb hengert, mejbe beleesztergálni a rugó menetemelkedésével megeggyező hornyot és a rogót rá hajtani mint egy csavart, majd a valahogy rögzíteni a rugót a lecsavarodás ellen. Ezt viszonylag rövid szakaszon kellene, hogy a rugó csavarodása alkalmábol oldalra ne akarjon kitörni.

000000000

Az igért doksi a mechanikárol:
http://magiist2.fpn.hu\kepek\mechatronika1.rtf" TARGET=_fnew>mechatronika1.rtf
Attol félek ez is csonkolt (gyanus)...

wdctpb5az

Hmm, azt tanultam múlt évben..[#rolleyes]Nem gondoltam volna, hogy valaha használhatom valamire. [#smile]
 

000000000

nem csonka, csak nem az egész.[#circling]ez most viccesen hangzott, mi?! na szal már írtam valakinek, hogy idő hiányában csak részletekben tudom elküldeni a teljes anyagot, hasonló 3-4oldalas doksikban.

3smbkb69

Elvileg lehet csinálni,a gyakorlatban derül ki úgyis ,hogy életképes e.
Legegyszerűbben talán úgy lehetne rögzíteni,hogy a rugó végeit behajlítva majdnem teljes átmérőben meghagyni a hosszát,(2.sor 2. kép) a hengerekbe hornyot marni,majd illeszteni.Ha kell,akkor egy külső gyűrűt ráhúzni.
http://www.sscorp.com/images/torsion_ends.gif" border=0>

3smbkb69

Hoppsz! Bocs ahol találtam a képet sokkal kisebb volt[#rolleyes]

000000000


mutz8958e

T. Kollegák!
 
Régóta szeretnék egy 3D digitalizálót. Készen láttam  
már, de az olcsóbbak is 100 eFt körül járnak.
/ a drágák kb. 4-5 MFt /
Csinált már vki ilyesmit?
 
Üdv.

000000000

Ezek a meghajtott tengly és encoder összekötésére  
valók,az igénybevételt nem nagyon birják.Viszont  
láttam a lapodon néhány  kialakítás  amit az ipari gépekben is használnak. TDK beültetők ill. UNIVERSAL stb.

000000000

Találtam a neten egy házilag is elkészíthatő érintőtűt, ráadásul Mach2 beállításokat is mellékelnek hozzá.
 
www.industrialhobbies.com
 
Tips&How To szekcióban a legutolsó, a Touch Probe
jó angol nyelvtudás kell mondjuk hozzá
 
Én pár héten belül nekiállok, és megcsinálom

mutz8958e

Hali!
 
Megnéztem. Sajnos angolul éppen csak néhány nagyon szükséges dolgot értek meg...
 
Kíváncsi leszek az eredményre.  
 
Üdv, ebalint