Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

43pbwjg8s

A fenének vinnék csődbe egy Kft.-t? :)

ukcge40u

A sajátoddal azt csinálhatsz, amit akarsz... :)

Farkas Ádám

Találkozott már valaki ilyen orsókkal? Hozzájutottam pár darabhoz, Nagyon spéci egymáshoz köszörült tengely, és anya. Emelkedése: 1.27mm Olyasmi mint a lintek orsók voltak, csak még precízebb.
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/Z_orso/DSC02869k.jpg" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/Z_orso/DSC02872k.jpg" border=0>
 
rajta van egy dupla soros csapágy is, és a pontosság 0,000050"/forgás:) úgy megy mint a vaj...
http://www.universal-thread.com/" TARGET=_fnew>weblap
http://www.universal-thread.com/media/univer.pdf" TARGET=_fnew>PDFhttp://cnctar.hobbycnc.hu/index.php?dir=Adam%2FZ_orso%2F" TARGET=_fnew>képek

may47wb

A menetes orsó és a motor tengely közt elég 8mm távolság? A 6,35-ös tengelyen egyenlőre levegő cső lesz a kuplung helyett, később majd csinálnék valamilyen komolyabb tengelykapcsolót.

43pbwjg8s

Ádám!
Kikapol!
Most hencegsz?
Mert én meg megint sárga vagyok.

ukcge40u

Még sok is.
Szerintem 2-3mm-nél többet hagyni nincs értelme.
Ha az orsód nem mozog tengelyirányban, meg a motorod sem, akkor ennyi elég.
Nem beszélve arról, hogy közelebb tudod fogni a cső végeit bilinccsel, így a rugalmas kapcsolat sem lesz a kelleténél rugalmasabb. Ha meg szakadni kell, akkor a cső fog szakadni.

ukcge40u

Fú, ez annyira jó, hogy nekem már nem is kéne... :)
Mire jó ez, sejtsebészetre? :)

43pbwjg8s

Csupán az én véleményem:
pl. az a kupplung ami itt van előttem egy motoron (D8 as tengelycsonk), ugyis a szorítócsavarnál fog ténylegesen.
A rugalmas felhasított rész ami a két tengely eltérését is hivatott bizonyos keretek között elviselni, ennél a teneglyátmérőnél durván 10mm.
Ha ebbe belelóg az egyik és a másik irányból a motor és/vagy az orsó tengely 1-1 mm-t szerintem még nem veszélyes.
A két tengely eltérését egy ilyen kupplung használata (és egyébként is) esetében azért egy bizonyos elég kis határ között illik tartani ugye.
Tehát minél jobban, pontosabban központosítod a motor és az orsó tengelyedet, annál kisebb rugalmas hossz szükséges a hiba kiegyenlítéséhez.  
 
Persze lehet rosszul gondolom.

may47wb

A cső nem hiszem hogy szakadni fog, mert csak 1A-esek a motorok :)  még bilincset se tervezek rá mert eléggé passzos, már kipróbáltam és le kellett vágni.

ukcge40u

A két tengelyvég közötti távolságról van szó.
Én feltételezem, hogy a két tengely a lehető legnagyobb mértékben egytengelyű.

Farkas Ádám


Farkas Ádám

A google egy csillagvizsgáló alkatrészeként adott találatot...

ukcge40u

Akkor jó, ha passzos.
Elképzelted, hogy a 2-3 mm hosszon is mit működik egy ilyen csődarab rugalmasságilag?
Ahhoz eleget, hogy csillapítsa a csillapítani valót.
Én szívem szerint a levegőcsövet kicserélném vastagfalú benzincsőre. Utána bilincset rá.
Szerintem a levegőcső túlságosan merev és kemény, így se csillapítani, sem pedig a "nyomatékkapcsoló" szerepét nem képes betölteni.
Oda olyan anyag kell, ami tud szakadni, vagy csavarodni, vagy akármi.
Ha a tengelyed megakad, akkor az legyen az első alkatrész, ami elpusztul, mert így a többi ép marad.
Igazából ezért jobb a cső, mint a gyári kuplung.
Nézd meg a Varsát, ő is leszaggatta a kuplungokat a gépről, mert túlidiótázta a játékot. Bár, ő a golfkocsiba is V8-at rakna, mert "biztos, ami biztos" :) (Bocs Péter, a vita óta ül bennem ez a beszólás)
Tehát éljen a benzincső, vesszen a levegőcső, ép hajtásokat, és elsőnek szakadó kuplungokat mindenkinek. :)

Farkas Ádám

Ja tényleg... akartam adni neked ajándék digitális fényképezőt... nem neked kellett? Rosszat?, jót?

ukcge40u

Érthető.
Vajsima rezgésmentes futás, nagy pontosság, hiszen ott minden ívmásodperc számíthat.
Logikus.