Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

s7manbs8

Csak jól meg kell választani a dolgokat, mint az elektromos biztosítéknál, hogy az üzemszerű működésnél ne szóljon bele a dolgokba, ha meg baj van, verődjön ki, mint a bizti. Péter a tengelyvégi gumibak formájában is betesz egy ilyen funkciójú alkatrészt.

43pbwjg8s

Húúú!
De jó lenne!
Két dolog ami érdekes lehet.
Az egyik a kijelző, a másik a kereső.
De nem tudok, is merek semmit mondani.
Ha tudsz róla valamit mondani, mondjuk típus, megnézném valahol, hogy milyen kialakítású.
Ha nem tudom arra felhasználni amire szeretném, dőreség lenne elfogadnom bármit is.
 
A májad meg azért dagasztom, hogy aztán kiműtsük és saját zsírjában kisütjük. :)
Jó lesz majd sástóra a talira. :)
 
Persze akkor tolsz ki velünk ha rosszmájú leszel most! :)

ukcge40u

A gumibak nálam is lesz, de szerintem kétkörös végálláskapcsoló rendszeren gondolkozom.
Az első kör a normálisan használatos.
A második pedig lever mindent, mint egy E-Stop, mielőtt a 10Nm áttételezve összehajtja a masinámat... :)

s7manbs8

Neked még az első géped készül ?

43pbwjg8s

Persze hogy arról. Az egyetengelyűség soha nem Zicher ám! Ez a feladat (mármint ennek a kiegyenlítése) benne van a tengelykapcsoló napi teendői között.
Egyéb esetben pl, egy ilyen spirálisan felmetszett kupplungnál a szabad sprirál hossz talán számíthat abban, hogy esetleges szorulás esetén a kupplung törése előtt még mennyi deformációt bír ki a kupplung? Most igy nem vagyok képben ezzel teljesen. De ha igen, akkor az a jó, ha a metszett rész két végénél van a két tengelyvég.
 
Persze ismét csak igy gondolom. lehet marhaság.
 
Más kupplungnál persze mások (is) lehetnek a szempontok ami meghatározza a két tengelycsonk távolságát.

Farkas Ádám

Most már nem de holnap megnézem mik vannak... És ha rossza gép, akkor minek a kijelző? Másfajta kijelző nem jó?

may47wb

Nem én csinálom a gép alkatrészeit, ezért központba lesznek a tengelyek. Akkor 6mm lesz a távolság, hogy a csavarokból ne kelljen levágni. 60mm-es csarok vannak 15mm az orsó vége és 19mm a motor tengely, és 15mm alulemezbe megy bele a csavar. Én arra gondoltam minél nagyobb a távolság annál jobb.

may47wb

Hát igen ez a levegő cső elég merev, de ez van itthon, majd meggyengítem két furattal vagy majd kiderül ha összeállt.

may47wb

Igen. Ha minden jól megy még idén össze is tudom rakni.

ukcge40u

A csavarokból csak egyszer kell leköszörülni nagyjából 3 mm-t, soha többet.
Minél nagyobb a távolság, a közötte levő összekötő elem annál jobban ki van téve a csavaró hatásnak.
Adott anyagból nagyobb hosszon a cső jobban csavarodik, ami nekünk nem jó, mert torzítja a forgatás átvitelét.
(közben rájöttem, hogy levegőcsövön valószínűleg a locsolóslag-szerű levegőcsövet érted, elnézve a méreteket. Ha ennek ellenére mégis valami brutál Festo cső van rajta, akkor dobd le róla) :)
 
Ha megfogsz két kézzel egy darab csövet, akkor mikor merevebb?
Ha a két kezed közelebb fog, vagy ha messzebb?
Minél közelebb, annál jobb.
Viszont akkor miért pont a cső?
Mert a rugalmasságánál fogva elsimítja a rámpa végén levő sarkokat, így a gyorsulásod nem lesz ütésszerű (kihegyezett példa, de a lényeg ez), a motorranem viszi át a rezgéseket, vagy a motor rezgéseit a tengelyre.
Ha kell, akkor szakad, megóvva a sokkal drágább alkatrészeket a pusztulástól.
Inkább  cső szakadjon/forogjon meg, mint a golyósorsó anyája, vagy valami más.
Én már láttam odacsapott golyósanyát. Műszaki szemekkel nézve nem szép látvány, és utána már soha nem lesz ugyanolyan.  
Ha nekem cső helyett kuplung lesz (a kupplung németül van), akkor is valami lightes verzió. Törjön az, ne a többi.

43pbwjg8s

Most gondolkodám, és biza nem sok értelme van a kjelzőnek.
Se akkor ha jó, se akkor ha rossz a gép. Nem igazán tudnék PC-s jelet mutogatni rajta.
A kereső érdekes inkább.
A lencserendszere.
Vagy ki tudja.... Lehet az sem....
 
Mindenesetre életemben első esetben kénytelen voltam és visszakértem a két hete egy doboz cigiért elajándékozott ZENIT gépemet. :(
Szerencsére megértő volt az illető, mert nem csak ezt az egyet kapta anno. Azt (ha már a magamé) szét merem bontani és meg tudom nézni miis/hogyanis.
Az a baj, hogy most még abban a fázisban vagyok amikor keresgélem a lehetőségeket. Nincs konkrét megoldás a fejemben. Ezért nézegetem a fényképezőket, és ezért próbálok például egy DLP-s rossz projektort szerezni és megnézni. Csak hogy egyáltalán hogyan is néz ki belülről, és el lehet-e egyáltalán képzelni a kis panelek felhasználását.

may47wb

Nem slag, rendes nagynyomású levegőcső, kék merev 1mm falvastagsággal.

43pbwjg8s

Cső esetében mindenképpen igazad van abban, hogy ha megfelelően egy tengelybe esnek a csonkok, akkor a legkisebb távolság a legjobb.
Én a későbbi kupplung lehetőségeket latolgattam.

43pbwjg8s

Cső esetében a csonkok egytengelyűségi hibájától függően (mert ha van azt ki lell egyenlíteni ugye) a két tengelyvég a lehető legközelebb legyen.
Nekem össze vissza csavart, deformált egy ilyen csőmegoldást anno a fagép, pedig kb 5mm volt csak a csonkok között.
Persze a kis távolság igazándiból nem a csonk végek között a fontos, hanem a bilincsek között.

s7manbs8

Ezért jó a szíjas megoldás is, hogy az tud ide oda hajlongani, sőt még áttétel is megvalósítható vele. Persze az lehet kicsit többe kerül.