Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

0gbwyh99

Attól félek hogy az anyag és a megmunkálási minősége nem elégíti ki a CNC által feltett követelményeket ! Én is sokat filóztam az "Isel" féle profilba húzott , görgős motyón , de a végén csak arra ébred az ember hogy ha fémmegmunkáló gépet akar , akkor a vázát megcsinálja acélbol amire utána rátesz egy gyári lin. egységet és akkor nem is lett a gép annyira drága sem , és eléggé stabil meg masszív is (amit az alu profilokon és a görgőkön megspórolsz azt "beleteszed" a gyári lin. vezetékekbe és kocsikba) ! Akinek nincsen pénze a gyári lin. motyóra az ne is akarjon fémet fúrni faragni , az maradjon a plotter , plazma , lézer vagy esetleg nyákmarás , gravírozás terén - ottan a műanyag görgő meg a húzottvas is elég ![#wink][#wave]

0gbwyh99

Engem is a szakik lebeszéltek az "Isel" , "Item" meg hasonló drága alu motyókrol , igazuk is van ! Én azt hittem hogy az olyan egyenes meg síma hogy csak na , és nem kell majd utánmunkálni , hát egy frászt ! Alubol csak megrendelésre csinálnék plazma vagy lézer CNC-t ahol a csicsa meg az elkészülési idő is számít !!!

0gbwyh99

HGL15CAZ0H Alacsony kocsi = 8040  Ft ,
HGR15R2000H sín             = 13464 Ft/m ,
 
 
 
 

000000000

Ez nem kérdes [#eplus2]
 
Ugyanakkor 700kg-al terhelhető és dupla csapágyas akkó' mé' nem jó?

000000000

egy hajlitó igénybevétele is alkalmas görgős kocsi 8..17k+áfa és 15..20k hozza 1 méter sin(a kalvio webboltjában). Namost kell 4 kocsi +2x1m sin. A golyós kocsit nem ajánlják nagy igénybevételre egyébként.
Szóval ilyenkor az ember elkezd agyalni... mert gondolom amik a vaterán vannak azok felejtősek, mivel nincs alkatrész valószínűleg tokkal vonóval cserélik ha itt az ideje.

000000000

valami olyasmire gondoltam, hogy a négyzetacélba vágatok nut-ot amibe beleül a köszörült tengely és erre megy rá két oldalrol a kocsi. Felül két sin, alul két sin. sikolni stb akkor is kell ha megveszem a gyari sin-t, szoval..

000000000

Megnéztem az adatlapját. Az a kocsi 15 kilóval terhelheto oldalirányú és 17kg-al hossz irányu hajlításra. plotterbe jó lehet..

000000000

valami ilyesmi..
 
http://kepfeltoltes.hu/090611/sin_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

keri

Hajaj :)
Mint mondtam én is túlbecsültem a mechanikát.
Eredetileg hasonlót akartam építeni mint fassenkugel kolléga, csak én vettem 25-ös HiWin lineáris egységeket de nagyon spórolósan.
 
Kiszámoltam a forgatónyomatékokat, meg terheléseket és arra jutottam hogy akkor a legolcsóbb, ha a leghosszabb kocsit veszem, és nem 4 hanem csak 2 kocsit használok az X tengelyre, az Y és Z tengelyre pedig csak egyet.
 
Szerencsére itt hozzájutottam némi elmélethez és kiszámoltam hogy az nem lesz jó, ezért áttértem a hagyományos hidas konstrukcióra.
És mivel már így is elfogyott a pénzem vettem 80*80*3-as alu profilt hogy ebből rakom össze a gépet, ami számításaim szerint kb. elbírja az 1000N-os, statikus terhelést 0,05mm-es torzulás alatt.
 
Közben rájöttem hogy az Y tengelyre kevés az 1 kocsi a forgatató nyomatékok ellenére, ezért oda is 2 lesz, a Z tengelyre meg veszek rövidebbet, mert eredetileg egyforma hosszúra vettem az Y és Z tengelyt.
 
Nem akarok acélt marni...vagy nem túl gyakran, de alut azért szeretnék. Szerinted képes leszek?
Amitől félek az a rezonancia, mert elég könnyű a szerkezet és szépen cseng ha megütöm.
 
Mondjuk elsődlegesen gravírozás, plotter, 3D gipszsablon marás és alkatrészbeültetés lesz a gép feladata, oda biztosan elég masszív, de ha már így túlméreteztem a kocsikat akkor nem ártana komolyabra is használni.
 
Ha lesz pénzem akkor majd csinálok egy rendes masszív acél X-Y asztalt a vezetékekből és orsóból, a Z tengelyre meg akkor veszek még anyagot.

keri

Ezt jó hogy mondod, mert azon szívtam a fogam, hogy kéne valami masszív asztal, de nagyon drágák. Akkor ezek szerint kicsit túlértékelt az isel alu pofiljai.
 
Van a közelben egy hulladék vasas, ott szoktak lenni jó anyagok, akkor inkább ott veszem kilóra.

keri

Én 12000árt vettem a hosszú kocsit és 13000-ért az acél vezetéket. Akkor ez jobban megéri mint a görgős kocsi, mert a terhelése, precizitása és a forgató nyomaték tűrése is nagyobb.
Egyedül a sebessége ami rosszabb.

keri

Valamit félre értettél. Azok az adatok a forgató nyomatékot jelölik. Newton méterben megadva, vagyis ha rászerelsz egy 1méteres rudat akkor ekkora terhet akaszthatsz rá, és ez csak 1 kocsira megadva. Ha rendesen 4 kocsit használsz akkor nem a kocsi terhelhetősége lesz a szűk keresztmetszet, mivel a kocsira 1,6TONNA terhelés is pakolható!!!
 
Tehát egyettlen kocsira nyugodtan ráparkolhatsz egy terepjáróval és tologathatod rajta fel alá :D

keri

a két középső csapágy felesleges, a szélsőkön lesz a terhelés.

000000000

csak az en alkamazásomra formáltam, ahol egy 80cm-es rud ami a z tengely csavarja az y-t. tehát kb az az erő hat.

keri

Na pont ezért nem tesznek 80cm-es erőkart a tengelyre.
Eleve a 80cm túl sok, de ha már szükséges akkor is 2 végén alátámasztva kell megcsinálni és akkor a csapágyra ható forgató nyomaték töredéke lesz.
Ez nem csak a terhelési határ miatt előnyös hanem mert egy ilyen 80cm-es erőkaron már a golyók mikrométeres torzulása is jelentős kilengést okoz, arról nem is beszélve hogy 16szor kevesebb anyag kell ugyan ahhoz az eredményhez.