Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Van két csapágy:  
Egyik a motorban a másik a tengely csapágyazás... A tengelyt összekötöd... (közötte egy erős kapcsolat és kis távolság)
 
A két csapágy mechanikus kényszer kapcsolatba kerül... mi történik?  
A csapágy nyeli el a hibát? Vagy mikron pontos együtfutási kapcsolat lesz?  
Na ezért kell valami...* Mert ha nagyon kicsi is... de kell ami "eresszen kicsit" mert a golyók a csapágyban a pályán nem szeretnek "korrigálni"...
 
* El lehet kerülni a kupplungot: Ha a tengely a motorcsapágyon van és nincs külön tengelycsapágyazás...
Ekkor szoktak tenni egy támcsapágyat a motorra... hogy a benne lévővel együtt előfeszítsék...
Ez a módszer kisebb maró és gravírozó gépeknél járható... és nem árt ha nagy és terhelhető csapágya van a motornak, mert az tartja a tengelyt.

4um5b65d

Értem a fő gondodat, de pont ezért írtam az egy csapágyházban való elhelyezést. Egyik oldalán az orsó csapágya a másik oldalán meg a motor illesztő átmérője és a perem amin felfogatod... azonnal tengelyvonalba kerülnek az elemek és a motorperem derékszögűsége is biztosítva lesz...

bmejdz9nu

Ezt majd próbáld ki a gyakorlatban...  
Az "önbeállás" feltételezése miatt már volt egy kéthetes felesleges munkám...  
Gondoltam majd forgás közben meghúzom a csvarokat és minden beáll :) de nem...
A motor és a felfogónak teljesen merőlegesnek kell(ene) lennie... mint a párosított csapágyaknál... mikronra...
 
Egyébként gondom egy száll se... műanyagbetétes kupplungokat használtam...
A fémmembrános persze sokkal jobb, de nem volt... és ugyebár a fémmembránoshoz "majdnem" tökéletes motor tengyely és orsó tengely futás kell (jobb mint a műa. betétesnek)... mert ha nem = szétmegy. (adatlapok - szögtoleranciák...)

4um5b65d

Peremes motort és hidraulika szivattyút már raktam össze ily módon, de nem volt még vele gondom. Szerintem ott rontják el sokan, hogy fognak egy darab anyagot....átfúrják hosszában aztán beleengedik a dörzsárat és kész. De a furatot valójában kiesztergálni kell és párban kell a csavarokat rakni , méghozzá 90 fokban egymástól. Tehát egy ilyen kapcsolathoz 4db csavar kell.  A merőlegesség az döntő szempont, az tuti,de nem azért nyüglődöm huszon-pár éve a szakmában, hogy ezt ne tudjam megcsinálni....

bmejdz9nu

Na ja ... én nem vagyok szaki... :)

sasi

Egy kis előzetes:
 
Energialánc megoldás hulladékhasznosítással.
 
http://www.sasovits.hu/cnc/vegyes/P9123445_energialanc.jpg" border=0>
 
Vákumasztal készítés, szivattyúval együtt, fillérekből (legdrágább alkatrésze a kb. 250 W-os villanymotor).
 
http://www.sasovits.hu/cnc/vegyes/P9123379_vakumasztal.jpg

sasi

Elbénáztam...
http://www.sasovits.hu/cnc/vegyes/P9123379_vakumasztal.jpg" border=0>

3k74cecek

Törtem a fejemet, hogy vajon mi van elbénázva ezen a vákumasztalon [#falbav], mire nagy nehezen leesett, hogy nem az asztal csak a link a #3526-ban. Ennél nagyobb hibát sose vétsél [#nevetes1]

3k74cecek

Azt hiszem félreértettél. Nem az egytengelyűségben van 0.5 mm hiba. A gumibakokra felerősített motor a nyomaték hatására  
elfordul a vázhoz képest gumibakokon, mert a gumikak nem csak a tengelye irányában rugalmas, hanem arra merőleges irányba is.
Az pedig egy véletlen, hogy az elején 5 tizedesre mérést emlegettem és a példában is éppen 0.5 tized szerepelt.
Az 5 tizedesre mérés azt jelenti (mint azt rc és Laslie is rögtön értette), hogy te legszivesebben 0.00001 mm pontossággal  
mérnél (egyébként abszolút feleslegesen) de emellett olyat javasolsz amiben nagyságrendekkel nagyobb hiba lenne beépítve a rendszerbe.

3k74cecek

"A motor és a felfogónak teljesen merőlegesnek kell(ene) lennie... .. mikronra... "
 
Azt hiszem kissé túlzásba viszed a dolgot. Egyrészt nincs értelme mikronos pontosságról beszélni ha mart vagy esztergált felületekről beszélünk.
Másrészt ezek nem abszolút merev testek. A motor csapágyazása simán enged 1-2 századot. A hozzá kapcsolt tengely is könnyedén tud engedni
pár századot. Ilyen pontossággal pedig össze lehet hozni a csatlakozást. Aztán ne hidd, hogy az a motor csapágy 5 fordulat után kettétörik ha netán (de nem feltétlenül)
egy kicsit megterheli a "pontatlan" tengelykapcsolat. Nekem az említett merev kapcsolat ellenére sem szorult a tengely, a motorfelfogás meghúzása után is ugyanolyan könnyen lehetett kézzel forgatni, mint a meghúzás elött.
Ezek után a magam részéről nem fogok semmiféle csicsa és ennek megfelelő árú, csoda kuplungokat beépíteni.
De ne hallgass rám, te építsél be gumibakokat meg márkás kuplungokat, ha ez kell  a lelki nyugalmadhoz. Mindenki más pedig döntsön belátása és pénztárcája szerint.
Azért félreértés ne legyen, nem azt állítom, hogy bárki, mindenféle tapasztalat nélkül olyan pontosra tudja csinálni a tengelyeket, hogy felesleges legyen bármiféle kuplungot használni.

ki005gz70

Nézzétek meg mit csinált aranykezű cimborám:
 
http://mastergy.fw.hu" TARGET=_fnew>http://mastergy.fw.hu
 
"6.cnc gépem" - -re kattintsatok !
 
Üdv:
Gyula

e7c897sd8

A honlapod még mindig furcsa dolgokat csinál mozillával!

Motoros

Fogadd őszinte gratulációmat.  
Érdemes lesz a talira is eljönnöd mert biztos lesznek akik megint rád szavaznak.
Ha lenne "legkreatívabb hobby cnc" díj akkor ott is vinnéd a pálmát.

bmejdz9nu

Ha a merev tengelykapcsolat kotyanásmentes és nem melegszenek a csapágyak nagyobb fordulaton akkor sikerült... azaz valami tudot engedni...
 
De megjegyzem, hogy a tengelyen két ferdehatásvonalú előfeszített csapágy pároshoz kötni fixen a motor csapágyát nem szokták...
Szerintem előbb utóbb a gyengébb kikészül... ami várhatóan a motorban lévő csapágy. Ezért ez nem szokványos megoldás.

000000000

Gratulálok, ügyes és találékony a barátod. Ilyet még nem láttam.