Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

000000000

Én a rögzítést az alu tömbök réselésével,és imbuszcsavarral való szorításával oldom meg

000000000

Én a rögzítést az alu tömbök réselésével,és imbuszcsavarral való szorításával oldom meg

bmejdz9nu

A tökéletes az lennne ha az ütközők acélból lennének (ferdén, hogy valamennnyire összefeszüljenek) és a szorítócsavarok valami szárnyas csavar szerrű azaz kézzel szorítható...
Ha motorok hajtanák, akkor a reteszelést elvégezné a feszítőerő... (ha kicsit ferdén lennének az ütköző bakok.)

yuagaci9g

Meselj mar kicsit a beton kiontesrol, megvibraltad?  
mennyire pontosan adtad hozza a szamitott vizet,
 vagy mi lett a folosleggel?
 kirosszad e valaha?

000000000

A betont olyan sűrűre kevertem.hogy éppen follyon,egy léccel gyömöszköltem,és gumikalapáccsal ütögettem.A töltendő zártszelvénynek az alját befenekeltem,függőbe állítottam és úgy toltottem bele a betont,ha megtelt,lefedtem és leheggesztettem.Gondolom, hogy acement kötéskor elhasználja a benne lévő vizet.Amikor töltöttem, az utolsó 10 centimétert száraz keverékkel töltöttem meg, hogy tudjak heggeszteni a képződő gőz miatt.

000000000

Én az y-híd mozgatását kézi kerékkel tervezem megoldani,úgyis csak alkalomszerűen kell használni.A pontos magasság beállításához pedig jobbról-balról egy-egy 300mm-es digitális tolómérőt szerelek fel ezzel 0,01mm pontosan beállítható.A Vaterán viszonylag olcsón lehet venni.

000000000

Vbodí barátunknak igaza van. A cementben lévő márga nevü anyag (hasonlóan a gipszhez) önmagától kiszárad amikor felveszi az un. kristályvizét. Persze tudni kell mennyi vizet képes maradéktalanul a kristályszerkezetébe beépíteni. Kémiai tanulmányaimból emlékezve elég sok vízet (kb. saját súlyának megfelelőt is) meg tud megkajálni. Egyébként ennek pontosan utána lehet nézni a márga nevű ásvány paramétereinél. Természetesen a megkötött víz mennyisége függ a cement szárazságától is. Ezért azt ha kell,  még pótlólag hevíteni, azaz műszárítani is lehet...

bmejdz9nu

Minek a digitális tolómérő? több helyzete is lesz azért? Ha csak kettő... alul - felül akkor egyszer elég kalibrálni az ütközőket...

000000000

Igen, tetszőleges helyzetben rögzíthető, elég nagy a mozgástér.

bmejdz9nu

Hát akkor az talán a legjobb megoldás...

bmejdz9nu

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=290185275303&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=019" TARGET=_fnew>Ezt a gépet sasoljátok meg...
 
Ezt... hogyan tette bele pontosan...?
 
Itt a honlapja.... vannak nagyobb képek is... www.vk-technik.de
 
 
http://i3.ebayimg.com/07/i/000/9c/b3/b2c8_1_bl.JPG" border=0>http://i23.ebayimg.com/04/i/000/b9/b6/288a_1_sbl.JPG" border=0>

000000000

Talan excenteresen allithatok a gorgok. Iseles kocsik is ilyenek, amelyiknel gorgo van.

Motoros

Én nem használok excenteres tengelyt, egyszer kijátszottam a tengelytávot és a furatokat ha pontosan készítem akkor egyformán húzósan gurul. Persze a lyukakat nem kirnerrel vagy fúrósablonnal kell feljelölni.

bmejdz9nu

Én is szeretnék egyszer ilyen megoldást csinálni... Egy nagy munkaterületű gépnél... Ahol már megfizethetetlen a lináris kocsik...:)
 
De mindíg aggodalmaim vannak... persze nem gyári speciális profilt szeretnék, ha elkerülhető...
Arra is gondoltam, hogyha pl. 2,5 méteren van 0.1mm hiba...(egy ekkora munkafelületnél elmegy...) akkor nem lenne jó valami erős rugóval feszíteni a csapágyak egyik felét? Azaz nagyobb erővel mint amit munka közbe kaphat...
Így ha "törmelék" kerülne a vezetőre... át is tudná... mert engedne...

Motoros

Egy rugós feszítéssel ezt a bevált egyszerű dolgot is csak el lehetne bonyolítani. A 2 méteres gépnél örülnél Te az 1 tizednek.  
Fix feszítés kell. A koszra egy csöppet sem érzékeny, de ha nagy a por akkor elé mögé lehet egy seprűt tenni. A csapágykerék csak két ponton érintkezik a rúddal..szinte lenyomja a koszt, ez ezért jobb is mint a félkörösre köszörűlt. A csapágy maga teljesen porvédett--ha belegondolsz akkor ez mennyivel biztonságosabb mint a lin kocsi.
 Ilyen az Isel kerék amit a legjobbnak tartok ( a sajátom után :))  ) A belinkelt képen is Isel kerekek vannak.