Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

keri

Elvben nem tévedsz, viszont ilyen laposabb és nem különösebben magas fordulatú tárgyaknál megfelel a statikus egyensúlyozás is.
Nekem ezzel a fellógatással inkább az a bajom, hogy így kikötve nem feltétlenül középen lesz a felfüggesztés, és tized mm-es eltérés is csúnyán meghamisítja a mérést.
A két vízszintes élre rakott tengellyel ilyen gond nincs, ha nem görbe a tengely.

keri

Eléggé eretnek, de én is így csináltam az ólcsó gravírozómat.
A rugalmas betétes kuplunggal üt egy kicsit, mert az engedi oldalirányba a tengelyt, de lemezessel működhet.

Viszont én pont most gondolkodok azon hogy teszek csapágyat a motor oldalára is.

000000000

Eretnek vagy nem , de működik ! [#nevetes1]
Mellesleg nekem is volt olyan gép ahol a szabad oldal annyira volt szabad, hogy semmi nem volt az orsó végén.
A BF20-as Z tengelye is így van megoldva mégsem kacsázik rezonál.

zozo

A BK csapágy helyett nálam 2db axiális csapágy van, amik közrefognak egy rögzített lapot. Másik végen a motor rugalmas kapcsolattal. (itt ez nem számít, nem CNC, zajcsökkentés miatt kell)

Aztán mégis teljes a lelki békém [#nevetes1]

D.Laci

Nincs mit!!! :)
Bár érdekes, hogy már jó pár motor rotorját kiegyensúlyoztam dinamikusan (24.000rpm-re) és Gyarmati mérnők úr még hibát nem talált benne.
Örülök, hogy segíthetem megtalálni a "Felhasználó letiltása" opciót. :)

Csuhás

Azt hiszem tartozom néhány fotóval, ha ennyit kérdezgettem fűrész, és centrírozás ügyben.

          

Csuhás

Egy érdekes szerszám:

link1[/url  [url=https://youtu.be/of9p70H7gdg]link2

És a saját verzióm:

      

Csuhás


keri

Nagyon komoly :)
Bár én általában rátekerek pár menet réz, vagy lágyvasdrótot és a két végét összetekerem kombinált fogóval. Az is nagyon rá tud szorulni.

Rab Zoli

Üdv. Az 5mm-es tengelyű főorsómotoromra hogyan kapcsoljam rá az Er11-es tengelyemet, hogy35.000ford-nál ne robbanjon szét? Az alu tengelykapcsolókra azt mondták tuti szét robban. Ötletek?

Szalai György

Hát fogd be a motortengelyt az 5mm-es patronba.
Bocsánat, ezt nem tudtam megállni. [#vigyor2]

Szerintem valami Weldon szerű befogót kéne képezni az ER szár végére.


Rab Zoli

Igen de én a 100mm-es szárat akarnám összekötni a tengellyel, ilyet láttam az ebayen de nem akarom a motor csapágyát terhelni.

Csuhás

Gondolom egy csapágyazott er11 tengelyt szeretnél  bldc motorral meghajtani. Ha így van akkor én a motor forgórészét "felfúrnám" és rászerelném a er11 tengelyre Majd köré építeném az állórészt, teljesen kihagyva a motor eredeti csapágyazását.

Szalai György

A magas szögsebesség nehezíti a dolgodat, de arra valószínűleg szükséged van a technológiádban. Nem akarod csökkenteni.
Feltételezem, hogy ekkora fordulaton kis élkör átmérőjű szerszámokat fogsz használni, amitől kicsi lesz a forgács keresztmetszeted és alacsony a forgácsoló erő.
Ha így van, akkor a tengelykötésed fő feladata nem a nagy nyomatékátvitel lesz, hanem a centrifugális erő elleni harc.

A centrifugális erő és a statikus kiegyensúlyozás fizikáját alapul véve (a fenti esetben) azt tartom jó megoldásnak, ahol a tengelykötés a forgástengelytől a legkisebb rádiuszon és a legkisebb tömegben valósul meg.
Akkor, póriassága ellenére, egy szövetes gumi gáztömlő darab is lehet megfelelő tengelykötés.
Azért egy alulemez csíkot köré kerítenék, hátha mégiscsak szétrepül !