Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

frkdv6dyr

Alapból a 640x480 volt beállítva :) úgy látom sikeresen belinkeltem az eredetit

frkdv6dyr

Íme a folytatás. Kicsit változott a terv, de nem is lett jó. A felhasznált zárszelvény miatt szerintem, a szerkezet előre-hátra rángatásra lötyög. Próbáltam imitálni a maráskor fellépő erőket. Szóval visszatérek a tervekhez, de azt is megint megváltoztatva :) úgy, hogy a hátsó négy csapágy helyett csináltam még egy pár hatszög csapágytartót amiket szembe fordítva szerelem majd fel. Addig is ha van valakinek ötlete, szóljon mielőtt szétszedem ezt a kísérletet.
 
http://hobbycncart.com/_fr/0/7262657.jpg" border=0>
http://hobbycncart.com/_fr/0/0127980.jpg" border=0>
http://hobbycncart.com/_fr/0/7471883.jpg" border=0>

2dbfy8y

Sziasztok!  
 
Van egy 10-es átmérő, 200mm hosszú golyós orsóm.  
Gép Z tengelyére szeretném felhasználni.  
Milyen súlyt szabad vele mozgatni max?  
Valakinek van ilyennel tapasztalata?
 
Bocsi, hogy ide is beírom, de a semlegőbe nem nagyon lehet már értelmesen beszélni.
Tényleg rendbe kellene szedni ezt a fórumot, aki nem közénk való, egyből kipenderíteni.
Négy éve örömmel jártam ide, most is nagy a létszám,csak sajna már nem a hobby cnc-ről folyik a vita.

Sanyi Bá


2dbfy8y

pill meg is nézem.

2dbfy8y

nem jött semmi,írok a másik mailomról.

frkdv6dyr

Megint eljutottam egy fázisig és megmutatnám nektek is.  
 
1.: Átgondolva az eddigi tapasztalatokat maradtam az "oldalról" támasztás mellett, és mivel az alapanyag nem annyira drága (800ft/500mm 19-es hatszög, 147ft/db 608-as csapágy) mindkét oldalra ugyan azt tettem.  
 
http://hobbycncart.com/_fr/0/1998782.jpg" border=0>
 
Nem látszik ezen a képen, de középen összesen egy!! menetes szár köti össze a két lapot (azaz a Z tengely tartót, és a hátlapot)  
 
2.: Meg akartam szüntetni a "libegést" de ezzel a módszerrel sem sikerült!!! Hmmmm. De miért is? Aztán rájöttem, hogy a hiba a felfogatóban van.  
 
http://hobbycncart.com/_fr/0/8406890.jpg" border=0>
 
Amint látszik oldalról tettem egy darab MDF-et még, mert a lineáris csapágy magasabban van mint a motor felfogató két vízszintes része. A libegés az MDF rugalmassága és hajlékonysága miatt jött létre az atombiztos csapágyazás ellenére. Egy kis ragasztó és a dolog orvosolva.  
 
Jelenleg annyira stabil, hogy nem merem tovább feszíteni, nehogy eltörjem az MDF lapok valamelyikét. De az biztos, hogy a motorok nem fogják elhajlítani vagy eltörni a szerkezetet (1Nm kevés ehhez).  
 
A jelenlegi kísérlet lényege, az egyszerű, olcsó, de még stabil megoldás megkeresése. A gép a mostani átépítés után ha működik az alumínium öntés elsajátítása után amit Berényi Józsinak köszönhetek (itt is fent van) a gép alkatrészeit kiöntve, megmunkálva a fa részeket egyszerűen csak kicserélem. A végére vagy lesz egy vegyes gép, vagy lesz egy fa gép a padláson darabokban (nem dobom ki a kiépített elemeket) és lesz egy alugép ami működik.  
 
Végül még két kép:
http://hobbycncart.com/_fr/0/4747777.jpg" border=0>
 
http://hobbycncart.com/_fr/0/3111673.jpg" border=0>

Szalai György

Kísérletezni jó.
Ha kedved tartja, mielőtt nekiállsz alumínium alkatrészeket önteni, megérné egy nyúzópróbának alávetned a kerekrúd-golyóscsapágy kompozíciót. Nem eltúlozva, csak a várható terheléssel végigfuttatni pár tízezerszer. (Az nem sok, ha marni akarsz majd vele.)
Ne későn derüljön ki, ha esetleg nem lesz kellő élettartamú a rúd ahhoz, hogy érdemes legyen erre a változatra elkészíteni a tartós öntvény alkatrészeket.
(Az én egyszeri és egyszerű, acélsodronnyal vontatott bútorlap szabó megoldásomban anno, szintén 608ZZ csapágyak futottak 40X40 zártszelvényen. Mind a 7mm szélességükön szaladtak, nem csak egy élen, és igen hamar belevasalták a nyomvályújukat a zártszelvénybe. Pedig kuplungtárcsa rugókkal voltak ráfeszítve.)

frkdv6dyr

Keresem a megoldást én is, de lassan megy. Vettem amint láttad 6.000.-Ft-ért 2db 280mm hosszú THK25-öst Z tengelynek, sikerült vennem 700mm-es THK SSr20-as kocsikkal is két sínt de sajna csak 2 kocsival, és ha itt még sikerül elcsípnem, akkor az alsó részre is veszek lineáris csapágyakat 2-2 kocsival, meg még két SSR20 kocsit. Csak ki kell várni, hogy a nyerészkedők eltűnjenek, és végre hobbista áron lehessen összerakni egy gépet.

xfg6v697j

Petyát keresd magánban,ő elég jó áron ad lineket,és kocsikat is.
Ha éppen nem is hírdeti,még lehet hogy van neki olyan ami neked kell.
Amúgy a sinenkénti egy kocsi is elég erős lehet.
Nálam minden sinen csak egy van,a Z-n pedig sin is csak egy van,és minden gond nélkül meg tudok munkálni fémeket is.
http://hobbycncart.com/_fr/0/2761773.jpg" TARGET=_fnew>gépem

frkdv6dyr


Kristály Árpád

Halihó Nyárfa!
 
Jó ötlet ez a hatszög anyag...
[#eljen][#eljen][#eljen][#taps][#worship][#wave]

Vetesi75

Ez a futógörgő felfogatás lehetőséget ad a hatszögletű vezetékek használatára is, növelve az érintkezés pontjait, hasonlóan a zártszelvényes megoldáshoz. Különbség viszont, hogy a húzott hatszög rudat jobb anyagminőségekben is gyártanak és ezek beszerzése aránylag könnyű.

svejk

Csak kíváncsiságból kérdezem.
 
A gyári öntvény asztalok felületét milyen módszerrel munkálják, alakítják készre?
 
Egy ilyen asztal felületének utólagos felmarás után -akármilyen éles is a maró-  
olyan szivacsos szerkezetű marad és nagyon fog is a grafit.
 
Lehet éppen inkább tompább szerszám kellene ami szinte tömöríti az anyagot?

ra8nsmk6w

Forditva kell forgatni a marót[#nevetes1]