Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

L. Imre

Pontosan, ahogy mondod! Csalnak egy kicsit a fogszámon, de ez még nem jelent gondot. Repülőgép műszerekben régóta alkalmazzák 100 és 99 fogú kerekekkel, így 1:100 az áttétel. A középső kerék tényleg nem kell. Láttam már ilyet, de nem tudom melyik műszer volt.

smalla

az egyik belső fogazású kerék mintha 58 fogú lenne, a másik meg 60, ha jól értettem, de kici kínai (japán?) nem beszélni angol, én meg nem beszélni kínai. 4:10-nél látszik, hogy eltérő. Érdekes.

keri

Mondjuk így belegondolva, egy rendes fogaskerékpáron a fogak csak gördülnek egymáson.
Itt mindenképpen csúszni is kell, ami növeli a kopást és rontja a hatékonyságot.
 
Nem tudom mennyire számít ez, de lehet ezért nem terjedt el.

s7manbs8

Barkács cnc X-Y tengely merőlegességének beállítási módszere:
 
http://kepfeltoltes.hu/140214/PICT1871_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

hostya

Elismerésre méltó a segítő szándékod, de aki meg akarja érteni, annak jó ha van egy idősebb gyógyszerész(patikus) ismerőse. :)
A régiek tudták olvasni az orvosok kézírását (többé-kevésbé)..
A fiatalabbaknak már könnyebb dolguk van.. [#integet2]

ANTAL GÁBOR

 Egy kicsit belekotyoghatok ?   Hazánk szülötte Galamb József a  Ford művekbe megalkotta a Ford T modell külső fogaskerekes K+K típusú bolygóművét ( amiből a T modellbe kb 2.5 millió darabot építettek be ) Nos az egy hídon hajtott (  a hid tengelyén két bolygókereket tartalmazó hajtómű két napkerékkel . Az egyik napkerék áll, a másik napkerékről veszi le a hajtást .  Igen nagy módosításra képes ha a napkerekek fogszáma csak eggyel különbözik Ha profileltolással fogazzuk az összes kereket akkor a két bolygókerék egyesíthető  A fogazás nem torzított,korrekt de a gördülőkörök átmérői természetesen mások . Csináltam játékból ilyen hajtóművet.  A nagy módosítás miatt a hatásfok romlik. Ugyanennek a rendszernek van belső fogazatú változata . B+B típusú hajtómű. ( annak jobb a hatásfoka )  A kis kínai egy ilyen B+ B tipusú hajtóműnek egy változatát mutatja . Nincs benne semmi trükk. Egy újszülöttnek minden vicc ........ Ha valakit érdekel akkor csinálhatok egy vázlatot és feltehetem a táramba

ANTAL GÁBOR

 Annyit még hogy én kb 1975 ben láttam az első ilyen bolygóművet használatban ( Egy EMCO gyalugép gyalutengelyéről közvetlenül hajtották az előtolóhengereket. Műszerhajtóművekben  kis surlódású műanyag kerekekkel a mai napig használják.   Egyébként  nagyon tanulságos utánaolvasni a Galamb féle hajtóműnek mert a maga korában zseniális volt  (egyesítette magában az előre / hátra menetet és a kuplungot )

000000000

Van egy kis 12 voltos motorom/mint két rudelem/ annak a végére is valami bolygókerekes hajtás van rátéve 1:210 lassítással.A nyomatéka 12 Nm.

keri

Szeretem gyűjtögetni elmémben az okos megoldásokat és ez új volt még számomra.
Bolygóművet ismerem, de ezt a kis elétérő fogszámú, nagy arányú áttételt eddig csak a hullámhajtóműnél, és a cikois hajtóműnől ismertem csak, csak utóbbinál viszonylag kevés fogszámot lehet belezsúfolni, de cserébe jó a hatásfok. Nyilván ez az újszülött meg a vicc esete. Ahogy a mondás tartja, mechanikában már 100 éve kitalálták amit lehet. Nem ritkán az ipari forradalom idejéből szoktam találni a leg érdekesebb megoldásokat.
 
A külső bolygó kerekes megoldás is jó, egyszerűbb gyártani.
Ha lesz 3D nyomtatóm biztos csinálok egy ilyet próbaképen.

s7manbs8

Mivel akkoriban még lehet jobban rá voltak kényszerülve hogy valamit kitaláljanak, ma meg csak bemegy az iskolába és minden kéznél van készen.

s7manbs8

14 és 16-os trapézmenetes orsónak a végmegmunkálásához milyen csapágyat illik betervezni aminek a belsője 10mm vagy létezik olyan méret, ebben a mérettartományban milyen van, ami olcsó is , meg megfelelő kb. Két összefeszített egy anyával menttel a végében a vége meg legyen 8 mm tengely vége ? Van itt nekem egy olyan, aminek egyik végén 12mm a belső ez 16 mm-es orsó, csak másik végén még semmi nincs egyelőre. Meg akarnám rajzolni, meg valami csapágyházat is hozzá, hogy meg tudja csináltatni valakivel majd, most gondoltam nagyon ráérek, így berajzolom.

keri

Inkább úgy fogalmaznék, hogy azóta rájöttek mit érdemes. Pl. felesleges komplex megoldásokat használni, ha egyszerűvel is lehet. Kitaláltak mindenfélét, aztán ami a gyakorlatban is használható, gazdaságos, az maradt a köztudatban, a többi meg maradt érdekességnek.

Rabb Ferenc

Hajtásoldalra tegyél két 7200-ast. 10*30*9mm egysoros ferde hatásvonalú.
 
A szabadonfutó oldalra 6200. 10*30*9mm egysoros mélyhornyú.

s7manbs8

Vagy jobb kérdésem van, van ilyen kész rajz a neten, ami 14, 16 mm-es trapézorsó csapágyazását mutatja, nem ezt hívjátok O elrendezésnek, amikor két csapágy van és közte egy váll a csapágyházban és anyával szorítod meg amennyire akarod előfeszíted. ?

keri

Én csak egy hézagoló lemezt raktam a külső csapágygyűrűk közé. Egyszerűbb ehhez csapágyházat csinálni.