Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

svejk

Alul mezei csapágy a beton síkjában, ha nem használod bele egy dugót, gombát, takarót.
felül egy 300-as átmérőjű 3-4 mm-es lemezt dűbelezni 6-8 csavarral.
A lemezkorong közepére hegeszteni egy csövet csapágyház gyanánt mely lelóg 60-70 mm-t, bele kétsoros önbeálló csapágyat.
(olcsóbb megoldás lehat egy komplett Y csapágyház)
 
A rúd két vége csapágyméret alatt 3-4 századdal és a felső rész 40-50 mm hosszúra.
 
A rúd behelyezése:
Először felül az önbeálló csapágynál ferdén feltolva, majd alul csapágy fölé húzni és függőlegesen lehúzni.  
gondolom nem fog felugrani a rúd, de lehet felül biztosítani egy kereszt irányú szeggel, aminek mindig elfelejtem a nevét, olyan mint a hajtű, csak persze nagyban.

svejk

Persze alul is kell csapágyház, nem szó szerint a csapágyat a betonba. :)

000000000

Okés, köszönöm. Igen, az esztergálás szükségessége miatt kötöttem ki itt. MInden máshoz már kaptam segítséget(SKF-es szaki a csapágyazáshoz stb) de az esztergáláshoz még sehol... :) Nem tudtam, pontosan mit is esztergáltassak és milyen méretekkel. Ezeket mind felírtam, próbálok még utánakérdezni a kivitelező mérnöknél, p nyilvén előbb megérti mint mérnök és férfi :) Köszönöm!

Béni

Ez is egy ötlet:
 
http://napivicc.com/wp-content/uploads/2012/01/407476_329551000401301_100000392126918_1063660_219468840_n.jpg" border=0>

000000000

Bazi jó ötlet, mire is? :)

Bicska

Ha már van aljzatbeton, akkor is  ki lehet vésni szépen egy darabot..(kivágni egy részt flex-szel, sőt, egy gyémánt koronafúróval meg lehetne csinálni a csapágyház fészkét is.)

PSoft

Nem is olyan "pilincka" ám az a felfogatás.:)
 
40-es lyukkörön vannak az M4-es felfogatócsvarok.
A "talp" vastag,6mm-es alu öntvény.
Igen stabilan fel lehet a négy csavarral fogatni.
Jah,...a motor "eredeti" súlya 1670 gramm,de ez ha kell könnyíthető.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/%cdr%f3g%e9pmotor/IMG_6767.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/%cdr%f3g%e9pmotor/IMG_6768.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/%cdr%f3g%e9pmotor/IMG_6773.JPG" border=0>

000000000

Bicska neked is köszönöm, de inkább nem vésnék ha nem muszáj, mert féltem a bitumenes vízszig lemezt. Nem lyuggatnám ki ha nem muszáj... meg dupla munka lenne.
 
Jesszus PSoft,ez ugye nem nekem szól? :)

PSoft

Mármint,...mi is???:)

Szedlay Pál

Nem, Adrienn nem neked szólt.

svejk

Saját készítésű az ER adapter?
A külső forgórész miatt túl lehet könnyen hajszolni a mocit? Gondolom át lesz tekercselve nagyobb frekire.

Csuhás

Milyen tekercselése van? Gyárilag úgy látom kondival ment. A fotódon viszont hat kivezetés látszik. Lehetséges hogy szimmetrikus három fázisú tekercs van rajta?

svejk

Írja az adattábla, hogy 3 fázis esetén 220/125 V
kondival 300/220 V.

svejk

Ez nem biztos, hogy mégis így van :(

PSoft

Igen,saját készítés az adapter.
 
Régebben,tán ebben a topic-ban mutattam http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/ER11_befog%f3/" TARGET=_fnew>képeket,és pár mondatot is írtam hozzá.
Kíváncsiságból készült.:)
 
Kíváncsi voltam,hogy mit,és milyen pontossággal tudok otthon,a magam eszközeivel megoldani.
Az anya,az gyári,kínai a befogó végén.
Ez volt a kísérleti próbadarab,mielőtt megcsináltam a http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Walter_f%f5ors%f3_ER11_v%e9ggel/" TARGET=_fnew>Waltermotor tengelyvégére saját anyagából az ER11-es befogót.
 
Az írógépmotorra visszatérve....
Ezt hogy értsem?,mire gondolsz?
  "A külső forgórész miatt túl lehet könnyen hajszolni a mocit?"
 
Egyenlőre,nincs tervbe a motor áttekerése nagyobb frekire.
De,...szükséges lenne az újratekerés,már a négypólusról kétpólusra tekercselés miatt is.
Pár mondatban írhatnál(írhatnátok) erről a magasabb frekire áttekerésről.
Mit is jelent az fizikailag?
 
Még,az eredeti állapotában van a motor.
Az eredeti öntvény perselyekben fut a tengely.
Lépcsős a tengely,elöl 8-as,hátul 10-es furatú perselyekkel.
Frekiváltóval,200Hz-ig pörgettem,az ugye ennél a négypólusú motornál,6000 körüli fordulatot jelent.
 
Ott,már lehetett érezni/hallani a külső forgórész palástján mérhető,gyártási pontatlanságából adódó 0,1mm-es "ütést".
Úgy gondolom,ez egy szabályozással/centírozással még javítható hiba,amit meg is fogok tenni a forgórésszel.:)
 
Aztán,...az öntvényperselyek,könnyen cserélhetők golyóscsapágyakra.
Ha az eredeti motortengely marad,akkor sk.  ER11-es adapter lesz rajta.
De,az eredeti motortengely kiváltása egy ER11-es szárra,az is egy végig látható folyamat,nem nagy durranás.:)
 
Szóval,...még "képlékeny" az egész,bármelyik verzió lehet belőle.:)
 
 
 © Csuhás-nak is válaszolva,de gondolom,ez már az eddig írtakból is kiderült:
 
Hat kivezetéses a motor,szimmetrikus,háromfázisú,négypólusú tekercseléssel.
Gyakorlatilag,ez egy háromfázisú,3x220/125V-ra tekercselt motor.