Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

Szalai György

Ha elfordulás ellen, a reteszként működő csavar ad biztonságot, akkor a tengely kapcsolatnak nem kell szoros, csak préseléssel összerakható H7/r6 illesztésűnek lennie. Lehet pl. H7/h6 de még talán H7/g6 laza illesztésű is. Kézzel, simán beállítgatható.
Ennek ellentmond, hogy én még az életben csak H7 dörzsárat láttam, a tengelyátmérő tűrése meg többnyire úgy tudom m6. A H7/m6 illesztés már kéri a prést vagy a bronzkalapácsot.
Vagy a tárcsa furat átmérőjén barkácsolni kell, de a Hobbyista talán ezt is megteszi.

Szalai György

Vagy beruház állítható dörzsárra, és olyat illeszt amilyet akar.

besirkyjh

Szia András  
 
Probálom - probálom már 1974 ota :)
 
A "jo" illesztés egy elég tág fogalom , de irja is a Gyuri !
Mint ahogy a Svejk is irja ez egy lehetöség , aki él vele az használja aki nem az más modszert használ !!

000000000

Mindenkinek nagyon köszönöm a hozzászólásokat.
Ami lényeges, hogy olyan dologhoz lenne aminek pont az a lényege, hogy többféleképpen össze lehet rakni. Tehát olyan kötés kell, ami oldható.  
Röviden: Van egy 8-as tengely kb 80mm hosszú. Középen lenne rajta (a két csapágy közt) egy kis tárcsa 10 illetve 12 fogú (opcionálisan) ezenkívül a tárcsa egyik végén egy 40 fogú.
 még egy léptetőmotor tengelyére is kellene meneszteni egy 12 fogut. Minden tárcsa 5 os osztású
Abban az esetben ha a tengelyen nem lesz megmunkálás (tehát csak egy rúd) akkor megfontolandó hogy 2 tengely és egyiken a 10 es a másikon a 12 es osztású tárcsa. viszont akkor a nagy tárcsa rögzítését úgy kell megoldani, hogy ne kelljen megmunkálni a tengelyeket pl kúpos szorítóval, de az meg csak acéltárcsáknál elérhető (javítsatok ki ha tévedek)

svejk

kb. 15 Mavilor motort csapágyaztam újra. Kísérletemi során van hogy többször levettem- visrosszaktam az eredeti tárcsát. Mindig sikerült....
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/retesz-helyett.jpg" border=0>

svejk

[#eljen]
egyébként van dörzsár nem csak H7-ben

svejk

A nagy kerékhez a http://powerbelt.hu/products/KLCC" TARGET=_fnew>KLCC szorító a Te barátod, én ha elfér mindig ezt használom.
Az ára egy 16-os méretnek kb. 1300 Ft

svejk

Természetesen a képen látható Mavilor motornál is van ragasztó.
Alu-acél kombinációnál a 638-as ragasztó önmagában kevés a tapasztalatom szerint is.

000000000

Ez jónak tűnik a nagy tárcsához. Amúgy kb. mennyibe kerül a powerbeltnél egy reteszhorony a tárcsába?

svejk

Én úgy tudom csak nyerset árulnak, de lehet azóta szerződtek valami gépműhellyel. Bizonyára többe kerül a felár mint egy KLCC.
Persze a KLCC-nek van hátránya is, növeli a tehetetlenségi nyomatékot.

000000000

"a tengelyátmérő tűrése meg többnyire úgy tudom m6." Miért lenne így??? Inkább többnyire h6, vagy h7.

000000000

Hát ez igaz, De de az én esetemben az átmérők még nem olyan nagyok. Azt írják hogy igény szerint megcsinálják az agy kiképzését. Már csak a kis tárcsákhoz kell valami. A motor tengelyére pl. ezt is úgy akarom hogy szerelhető legyen.

Szalai György

Akkor kézzel mozgatható?

000000000

Az hogy egy h7-es tengelyen mi mozgatható, az attól függ, milyen a furat illesztése. Így a kérdésedet sem értem, hiszen 3 eset lehetséges:
- laza (mozgatható)
- átmeneti
- szoros.
Egy a lényeg: motor tengelyt ritkán gyártanak m-es illesztéssel, és Te ezt sugalltad.

s7manbs8

Olyan helyet tudtok, ahol komplett kis gépnek lehetne megvenni az alkatrészeit ilyen nyákkészítésre valót, amit össze kéne csak rakni, motor, meg vezérlés nem kéne bele, csak mechanika mondjuk, lehet többféle minőség is, már csak úgy kíváncsiságból is mi mennyi kb.