Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

svejk

Még jó hogy el van rejtve :)

sasi


svejk

Olyan jó a máséban hibát találni. [#finom]
Gyarló egy emberei tulajdonság. [#oooo]
 

keri

[#eljen] Tetszik.
Ha végre befejezi a gépem a munkát akkor tudok én is látványterveket mutatni a megoldásomról.
Nagyon hasonló ehhez, csak nekem a szíj kívül van...viszont a feszítés ezáltal átgondoltabban van megoldva [#bee1]

sasi

 
No, igen, nehéz úgy megítélni valamit, ha még az nincs is készen. A szíjfeszítés tányérrugókkal lesz megoldva, így nem kell ovális furatokkal bajlódnom.
Jelenleg csak további mérésekhez van ideiglenesen összeállítva.[#smile]
 

s7manbs8

Figyeljetek, ha a cél, hogy működjön, nem mindig kell, vagy lehet olyan csicsás minden, annak idején az ősember sem iPOD irányítású aknavetővel lőtte a mamutot, ha enni köllött, akkor jó volt oda egy vásott rozsdás vasdarab is, ami jó nehéz volt. :)

Szalai György

Nem teljesen erre gondoltam. Bajnak látom, hogy az egy axison lévő két sínt (szinte mindenki gépén) túl közel látom egymáshoz. Pedig a sínek minél nagyobb távolsága is a stabilitás egyik záloga. Ha elég nagy a két sin közötti távolság, akkor simán befér közéjük a motor és az áttétel, hiszen az orsó épp a platform szélességével rövidebb a síneknél. Tehát a platform hossza alatt, a sínek között van szerintem a motor és áttétel jó helye. Annak meg nem látom jelentőségét, hogy a kén sin között épp a középvonalon legyen az orsó. Lehet az egyik sin mellett is.

9npx2xk89

Ha elég merev a két sínt összekötő anyag, akkor valóban lehet az egyik szélén is.

besirkyjh

Szia Gyuribá
 
Ezek a fajta gépek mind ilyen felépitésüek .
Tényleg nagy jelentösége van a sinek közti távolságnak a stabilitásban de talán ellensulyozza hogy itt sosem megy a maroszár kivül a csapágyakon .A gond inkább akkor jön ha tesz egy forgatot is és ki megy vele oldalra .
Nekem is vannak erre a célra specko csapágyaim ( ISEL MLF3sin és WS3-nagy kocsi ( közel 200mm-es golyosoros csapággyal )de nem tudom hogyan lehetne belöle hasonlo feléitésü gépet épiteni , csak pakolgatom jobbra meg balra de nem készül belöle semmi .
Pedig ez a masina piszkosul tetszik !

sasi

Természetesen minél nagyobb a sínek közötti távolság, annál masszívabb a gép. De szükséges kompromisszumot kötni a mozgatott tömeg miatt, meg a pénztárca is szerepet kap.
A terveim szerint 160-sa U gerendákból állt volna a híd, de jóárasítva (sűrű köszönöm) csak 140-es vagy 260-as között választhattam, boltban meg csak 6 m-es szálat adnak. Ez utóbbiból a híd kb. 90 kg lett volna, így maradtam a 140-esnél, így is szerelvények nélkül is 30 kg a sulya. A többi meg logikusan adódik a híd méretéből.  
Tulajdon képen a motor elhelyezése miatt mutattam meg ezt a képet.
     

c2nsu773m

Az az orosz bordásszíj miféle a képen?

sasi

 
 Tokaji úti gazdaságos...[#smile]
 
 

svejk

A kisvasút jár még arrafelé?
Ugye jól emlékszem hogy ott ment el a KGST piac mellt?

sasi

Igen, jár, meg mellette két Záhonyi fővonal.
 

Szalai György

Köszönöm, hogy megmutattad.
Én úgy képzelem, hogy a kompromisszumot lyukakkal kötöm. Szerintem a tele anyagok alkalmazása éppen a merevség rovására megy, mert ott van az anyag, ahol nincsen rá szükség. Ne legyen anyag ott, ahol nem kell. Főleg ne legyen egyenszilárdságú anyag ott ahol semmi szükség anyagra, azokkal a helyekkel szemben, ahol meg nagyon sok anyagra van szükség. Egy ideális kialakítású szerkezetnek csak ott kell vastagnak lennie, ahol arra szükség is van, de ott meg nagyon.
http://kepfeltoltes.hu/111117/P1010110_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" TARGET=_fnew>Tusír léc.
http://bolthely.hu/kepek/hegesztestechnika/01232.jpg" TARGET=_fnew>Prés.
http://media.popularmechanics.com/images/clamp-1-470-1008.jpg" TARGET=_fnew>C szorító.
http://www.alfgam.se/cases/acf.htm" TARGET=_fnew>Idealizált C keret.
http://www.joka-werkzeugbau.de/detail/d.html" TARGET=_fnew>Vagy egy patkó szerszám.
http://www.ctemag.com/images/products/RoyalC-FrameFixture.jpg" TARGET=_fnew>Nézd meg ezt a vázat, jó nagy lyuk van a hátulján.
http://www.hurco.com/SiteCollectionDocuments/Hurco/Products/Machining%20Centers/5-Axis/VTX%20Series/VTXU-frame-monster.jpg" TARGET=_fnew>Ez meg pláne, hogy lyukas öntvény.