Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Devecz Miklós

Bocs az offolásért, de valamolyen megoldást kellene találmom.
 
Úgy látszik belegyalogoltam a léptetőmotorjaim lelki világába.  
Előfordulhatott, hogy két motoromat is sikerült megsütnöm. Miként történt ezt nem akarom részletezni.  
Kérdés:  
Mezei módszerekkel, amper, volt illetve ellenállás méréssel ki lehet-e mérni, hogy mennyire sérült ill. sérült-e egyáltalán a motor. Kb. fél percig volt terhelés alatt, amig a baj történhetett. Nem merem rákötni a vezérlőre, mert most volt javításon (az is elszállt), és nem akarom megismételmi ezt a sorozatot.  
 

s7manbs8

Kössél motor tekercsekkel sorba biztosítékokat, annyit, hogy amennyi a motornak engedve, azt még kibírja, előtte ellenőrizd az ellenállásukat, vagy induktivitásukat mérd meg, ha 1mH-től sokkal kisebb az gyanús lehet, a másik, hogy tegyél közé ellenállást, és kisebb árammal próbáld meg hogy mit csinál. A vezérlőre meg próbára tehetsz sima ellenállásokat, olyat, amin maximum annyi áram folyhat, amit engednél, vagy nem sokkal többet, úgy meglátois,  ahogy a megjavult vezérlőd tényleg jó lett e. Csak némi számolgatásra is szükség lehet ehhez ahhoz.

43pbwjg8s

szia elektron,
Bocs a belekérdezésért, de inguktivitást hogyan kell mérni? Én sajnos nem tudom, de lehet Miklósnak is kérdés lesz ez.

s7manbs8

Más módszer, ha tudod, hogy a motorod tekercsei mennyi feszültségűek, pl. elemmel, vagy akksiról, 3V-5V-12V-ot adva, amennyi kell neki, megnézed mit csinál, legfeljebb az elemed pukkan ki. A tekercseit megfelelő sorrendben áram alá helyezve léptetheted manuálisan is, ha szépen lépked sorban, meg megnézed egyforma erősek, mikor áramot kapnak, akkor a motor jó lehet, közben az A-t is mérheted, ha közé teszel egy amper mérőt. Ezzel meggyőződhetsz, hogy a motor jó, utána a vezérlőt már nem ez fogja elrontani.

Devecz Miklós

A motorok tipusa: 23SM100-030-8W-F10-2.0

000000000

 
Indulásként, páronként összekötöd a vezetékeket külön, külön, és megtekered, ha minden tekercs egyformán fogja, akkor már nagy hiba nincs. Ugyanezt megcsinálhatod néhány voltos feszültséggel is tekercsenként külön, külön.
Másik egyszerű módszer ha van biztosan jó motor, összehasonlító méréseket csinálsz.

s7manbs8

Induktivitás mérő műszerrel pl. De gondolom arra gondolsz, hogy olyanod nincs, akkor lehet másképp is hobbysta módon is.
 
Pl. egy ötlet, PC hangkártyáról kiadva 1kHz-et és egy megfelelő feszültségosztót alkotva a motor egy tekercse plusz egy ellenálás segítségével meg lehet mérni a közös pontjukon a keletkező feszültséget, sima műszerrel is, ha nagyon primitív, akkor legfeljebb diódával egyenirányítva, majd csúcsfeszt mérni műszerrel.Persze rajz is jó lenne erről.

s7manbs8

Danibá jól mondja, úgy még műszer sem kell kiindulásnak.

s7manbs8

Tekercsadatok:
Áram:1.25A
Ellenállás:1.9Ohm
Feszültség:2.4V
Induktivitás:4.9mH
 
Ezekből lehet számolni is ezt azt.

000000000

 
Még egy kimaradt, tekercsenként, csinálsz összehasonlító áramfelvétel mérést és testzárlatra mérést.

s7manbs8

Persze menetzárlat lehet hogy nagyobb feszültség esetén keletkezik.

Devecz Miklós

Ez az ötlet tetszik. Nem vagyok nagyon elengedve müszerekkel (szerszámokkal sem). Most kezdem a mühelyemet feltölteni. Valamikor egyetemista koromban fogadásból egy szál fejszével, nem baltával és konyhai nagykéssel készítettem egy dobgitárt. Ez még ma is hqasználatban van és állítólag nem is lett olyan rossz.

s7manbs8

Az jó, ha valamelyik ötlettel sikerül megnézni, mi  a helyzet a motorral.

doil

Sziasztok !
Köszönöm az infókat , szerencsére nem kell az orsót kiegyenesítenem , kicserélik :)

000000000

 
Ti, hogy oldanátok meg!!!!!
 
Adva van egy kör szelvény, aminek a felülete dől 8 fokot egyik irányba. Erre a lejtőre kellene marni CNC -vel függőlegesen egy relief –et. Fontos, hogy függőlegesen legyen marva, mert egy öntőmintának a része.
Köszönöm az ötleteket!