Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

PSoft

 
Köszönöm,hogy fáradságot nem kímélve,utólag is prezentáltad a fecskendőpumpa mechanika/mechanizmus rejtelmeit. [#worship][#eljen]
 
Gondolom,a fotók nem a pár évvel ezelőtti "kibelezéskor" készültek,hanem most,...csak most,és csak az én kedvemért.:)
Persze,így most mások is láthatják,rajtam,meg rajtad kívül,de...nem bánom,üsse kő.:)
 
Nagyon fííínom,spéci kis szerkezet ez a hajtás.
Az a "kis szörnyeteg" 100:1 lassító áttételes DC "motorka" külön megérne egy misét....:))  
 

Szalai György

ˆ svejk Megmunkáló marómotor #5162-re.
 
Hát kérem: Most, hogy a FEM3 csatornán a Grace klinika VI. évadának roppant érdekfeszítő befejezése után, gazul visszaváltottak az V. évad elejére, már nem kell hétköznap esténként meredten bámulnom a tévét.
Itt meg ugye nem babszemre megy a játék, mert a sör az komoly dolog.
Komolyan, széjjel is szedtem, szét én. Azt hittem fék, most tudom, hogy lehet az is.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/Motorveg/1.jpg" TARGET=_fnew>1. Így néz ez jól ki.
A két M5 csavarkával rögzített állórészen, két tekercselt és lemezelt pólus, külön kivezetve mindkettő.
Középen meg egy szétfurkált kerek valami, a tengelyre szorítva M10 sűrűmenetű anyával.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/Motorveg/2.jpg" TARGET=_fnew>2. Össze köll jelölni.
Alkoholista filccel egy csík ide, kettő meg valahol derékszögnél.
Így esélyes, hogy visszaszerelhetem épp úgy, ahogy volt.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/Motorveg/3.jpg" TARGET=_fnew>3. De hogy veszem le aM10 sűrűmenetű anyát.
Jól meg van húzva, a forgórész meg forog, fogás nincs rajta csak nyafogás.
A tengely túlvégén, a 104 fogú kereket, a kúpos tengelyre húzza egy M12 menetű anya.
A helyére összekontrázott két mutterhoz már lehet ellentartani.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/Motorveg/4.jpg" TARGET=_fnew>4. lehúztam a forgórészt, nem jött könnyen.
Mágneses. A henger köszörült palástján, egymással szemközt, egyetlen póluspárú AlNiCo mágnesgyűrű.
Alumíniumba présöntve, esztergálva, balanszolva.
Egy pici reteszkötés tartotta elfordulás ellen. Ez rögtön elveszett.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/Motorveg/5.jpg" TARGET=_fnew>5. A retesz hűlt helye.
Lehet, hogy nem is volt?
Ha ez nem egy indukciós fék, hanem egy fordulatszám adó szinkron generátor, akkor nincs rajta nagy tengelyterhelés.
Lehet, hogy elég volt neki a szoros tengelyillesztés.
De ha összerakom, reszelekek bele egy reteszetet.
 
Ennyi év enyészet után sem volt rajta semmi összerohadva, egy körömpiszoknyit sem.
Összerakás előtt minden felületet bekentek azzal a jellegzetes, varrógépszagú, borostyán sárga, nyúlós-ragadós olajjal, amit alig lehet letörölni.
 
Szóval jól dolgoztak, nekem meg jár a sör, legalább képen.
Egészségedre. http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/Smiley_Beer.jpg" border=0>

svejk

Ennél nagyobb bukásom ne legyen az életben. :)
 
De tacho generátor lesz az inkább...

Szalai György

A tachonak meg erre kéne hasonlítania, de ez egy másik motoron van.
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/Cserealap/Regiek/NagyDC/NagyDC1.jpg" TARGET=_fnew>http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/Cserealap/Regiek/NagyDC/NagyDC1.jpg
Hiszen annak fordulatarányos egyenfeszültséget kéne szolgáltatnia.
Vagy van váltófeszültségű Tachogenerátor is?

svejk

Van ám bizony!
Óriási előnye a magasfokú megbízhatóság (nincs szénkefe)

PSoft

 
Természetesen a "Megtoldom eggyel!:)" áll,hisz én is  röpsúly-ra tippeltem.
 
De, http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/AC_tachogener%e1tor/IMG_8954.JPG" TARGET=_fnew>megtoldom egy fotóval is.:)
Két tachogenerátor is van a képen,mindegyiket ez a "Dr.E.Hor" csinálta valamikor.
Az egyiknek(a nagyobbiknak)tudom az előéletét is,a másikét meg,...nem.
Amelyikét nem tudom,arról nem is tudok írni.:(
Amelyikét tudom,az a spécibb,robosztusabb,EX-es kivitel.
Valamikor régen,:)a Nitrocellulóz gyár szeszesítő üzemében,...még víz hajtású,http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d9/Peltonturbine-1.jpg" TARGET=_fnew>Pelton turbinás hajtással pörögtek a centrifugák(ma már...üzem sincs):((
Nos,ezekre a turbinatengelyekre voltak felszerelve ezek a tachogenerátorok.
Minden centrifuga mellett a falon,egy szintén EX-es,körszámlapos ford.mérő műszer volt felszerelve.
A tacho,és a műszer,párosított példányok voltak,min ahogy a tacho http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/AC_tachogener%e1tor/IMG_8961.JPG" TARGET=_fnew>adattábláján is látszik.
A centrifuga kezelő, a kőrszámlapos műszert figyelve,és a Pelton nyomóágába épített szelep kerekét tekergetve állította be a kívánt kosárfordulatot(ha jól emlékszem,940,vagy 960 volt a kosár fordulata).
 
Akkoriban sokat,sokszor javítottam ezeket a tachogenerátorokat.
Mostoha körülmények között,vizes környezetben(sokszor víz alatt)szolgáltak.:((
Maga a generátor sosem hibásodott meg,megvédte a tekercseit az EX-es kivitel(műgyantával kiöntött tekercsek).
A javítás mindig a mostoha körülmények között forgó csapágyak,és a tengely cseréjéből állt,...nem bírták a vizet.:((
 
 

Szalai György

http://www.theairlinepilots.com/forumarchive/inst/tacho1.jpg" TARGET=_fnew>Akkor most megint tanultam.
 
http://www.dr-horn.org/web/Produkte" TARGET=_fnew>Nem semmi, hogy 115 éves cég, és még mindég nagyágyú a piacon.
 
http://www.dr-horn.org/export/sites/default/.content/Galleries/downloads/AC--Tachogenerator-EG-45.1-rev-1.0.pdf" TARGET=_fnew>És gyártják az AC tacho-kat rendületlenül.

b4nm7gjvr


keri

Jól látom 2T motor?
Kihagyták a hajtórudat, másrészről szimpla dugattyú helyett duplát használnak, bár így legalább nem keverék kenésű, és egy direkt befecskendezéssel még tiszta is.

b4nm7gjvr


000000000

Talán több mint harminc éve két magyar is csinált ilyesmi hajtókarnélküli motort, a nevük kezdőbetűje alapján nevezték "TV" motornak.

000000000


msas

Na ne má
Wankel-motor:
Dr. Felix Wankel zseniális találmánya, egy olyan benzinmotor, amiben nincsenek dugattyúk, hanem egy amerikaimogyoró-héj formájú térben forgó, háromszög-jellegű tárcsa végzi a munkát. Működési elve lényegesen szebb a hagyományos dugattyúlökdösős (Otto) benzinmotornál, de korai megbízhatósági és fogyasztásbeli problémák miatt majdnem kipusztult. Mára egyetlen autógyártó fejleszti és használja, mégpedig a Mazda, amiért nem lehetünk elég hálásak. A Mazda RX-8 Renesis nevű Wankel-motorja temérdek díjat nyert, és mi is szeretjük.

000000000

:) igen, a hajtórúd miatt idéztem elő. Halk, egyenletes járás, lehet, hogy mai anyagokkal (talán kerámia) az élettartam is reális lehet.

msas

Akkor sem jó példa , mert a Wankel forgódugattyús.