Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

mxjj54gxi

Jézusom!
Ha meg akarnál válni tőle, légyszi értesíts!

PSoft

 
Túúúdom túúúdom,...de én "közelis" voltam.:)
 
Persze,ez nem zárta ki azt,hogyha "kedvem(kedvünk) szottyant" egy kis erdőjárásra,félóra séta,és már a távoli "drótosán" ugráltunk át.:)
Aztán,rövid megbeszélés az ottaniakkal,és...onnan már csak pár lépés  a Kerekes Csárda.:)))[#finom][#finom][#finom]
 
"Maga volt a paradicsom-főleg nyáron,..."
 
De,...még télen is.:)))
 
Szóval,én közelis voltam,a 19-ből,16 hónapot töltöttem el ott,tele (most már)szép emlékekkel.
Hogy miért 19 hónap???....
Azért,mert az én fasza főnököm látta,hogy qrva jól érzem ott magam....
Aztán úgy döntött hogy,....húzzak rá még 35 napot.:(
Kínomban,akkor kiröhögtem,de ennyi év után is már csak nevetni tudok rajta.:))
Így hagytam ott Őket ྏ szept.24.-én.
 
  "nem hivatalos szakadódrótos..."
 
Persze,az volt mindegyik adóházba,így a közelibe is.:)
Nem jó az,ha a "hazát védő" katona nyugalmát váratlanul megzavarják!:)
Egyszer,újra is telepítettük a közeli drótosát...
Jött a paraszt szántani a traktorral,és az ekével összekaszabolta/kicibálta a földből a TBK zsinórt,jó 200m hosszan.
Jó két napot szoptunk vele,mire helyreállítottuk.:(
 
Nekem is PAR 8-asom volt,az öreg csőrös ZIL hátuljában.(meg a "kisautókban" PAR 9-esek).
Nem semmi egy technika volt az a HH adó!
Egyszer,takarítás közben,1954-es bélyegzésű magyar sebkötöző csomagokat találtam a vöröskeresztes ládikájában(ྏ-at írtunk akkor)!
 
Jópár ruhásszekrény kijött volna a PAR 8-asból is.:)
Ha jól emlékszem a könyve szerint,400W volt az ERP-je,de én 250-300W-nál sose tudtam többet kihozni belőle.
De a hálózatból,...akkor is megzabálta a maga kis 4KW-ját.:)
 
Gyönyörű "kis" végfoka volt neki...
Már nem is tudom,négy,vagy hat???..GU 80-as volt benne?
Anyámnak a spájzban nem volt annyi 5L-es dunsztosüvegje,min amennyi abban volt.:)
 
A "dunsztosüveg" paraméterei:
 
"Szerkezet (Type) – pentode (direct heating)
Rendeltetés (Application field) – rádióadócső (power amplification up to 50 MHz)
Mérete (Dimensions) – 285mm x 110mm
Tömege (Mass) – 1kg
Fűtőfeszültség (Filament voltage) – 12,6V
Fűtőáran (Filament current) – 10,5A
Üzemi anódfeszültség (Normal anode voltage) – 2kV
Meredekség (Mutual conductance) – 5,4 to 5,6mA/V
Kimenő teljesítmény (Output power) – 0,6kW
Maximális anódfeszülség (Maximum anode voltage) – 3kV
Maximális üzemi frekvencia (Maximum operating frequency) – 50MHz"
 
Nem Neked,....a fiatalabbaknak...:)
Érdemes figyelni a cső fizikai méreteire...
Ez egy 110mm átmérőjű,és majd 300mm magas elektroncső,amelynek a súlya,1Kg.
Na,...ilyenekből volt benne az a négy,vagy hat darab.
 
   http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/GU-80_pent%f3da/gu-80.jpg" border=0>     http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/GU-80_pent%f3da/gu-80-2.jpg" border=0>
 

PSoft

 
"Jézusom!" ???
 
Áááá,az nem én vagyok.:))
 
De,természetesen szívesen megválok tőle a javadra.
Mert,tudom,hogy Nálad sokkal jobb,méltóbb helye lesz.
Én őrizgettem majd 30 évig,innentől a Tiéd,őrizd Te tovább!
 
  "Ha meg akarnál válni tőle, légyszi értesíts!"
 
Akkor,ez most egy,...hivatalos értesítő volt.:))
[#worship][#wave]
 

PSoft

 
Válasz Szalai György "Megmunkáló motor..." topic  #5118-ban feltett kérdésére,mi szerint:
 
 
 "ˆ Szalai György   2013. aug. 28. 08:19 | Válasz | #5118  
 
Nem hagy nyugodni ez a motor átalakítás. Lehetne-e egyszerűen és jól is egyben?....Mi szól ez ellen?"
 
Hát,...engem se hagyott nyugodni...
Nos,...biztos,hogy lehetne!
De,....nem ezzel az #5109-ben általam mutatott/kérdezett BLDC motorral.:((
Mint utána írtam...
"Van kis axiális mozgás,de kiküszöbölhető.:)"
 
Mondtam akkor úgy,hogy nem láttam a motor belsejét.
Azóta kicsit változott a helyzet,vagy inkább a meglátásom ezzel a "romlott ételre emlékeztető, padlizsán színű" motorral kapcsolatban.:(((
 
Kíváncsiságból,vagy inkább,...az "axiális játék" kiküszöbölése miatt szétszedtem a padlizsánomat.:))
Az első pajzs felől kezdhető meg könnyen a motor bontása.
A pajzs,egy nagy átmérőjű,finommenettel csatlakozik a motortesthez.
A pajzson lévő négy M3-as felfogatómenet egyben a körmöskulcs kapaszkodója is.(lehet):))
 
A hátsó pajzs,amely a motor kivezetések miatt ívesen ablakosra van marva,egész egyszerűen,csak lazán a helyére van nyomva,és egy kis valamilyen? ragasztó segítségével van rögzítve.:(
Annyira rögzít a ragasztása,hogy a forgórészt kihúzva,és a pajzsot belülről épphogy csak megkoppintva,már engedett is a ragasztó(ollééé)!
De inkább,...a motor három kivezetése tartotta szorosan a helyén a pajzsot.
 
 http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8493.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8496.JPG" border=0>
 
Az axiális "hézagolás" a hátsó csapágynál,egy a motortengelyre húzott kis sárgaréz gyűrűvel van,illetve lenne megoldva,ha pontos volna a gyűrű hosszmérete.:(
A bontatlan motornál,szorosra húzott első pajzzsal 1,5mm-t mértem.
Ennyi hiányzik a gyűrű hosszából.:((
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8498.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8499.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8499.JPG" border=0>
 
Az "érdekes" mintázatú első pajzs.
Nem tudom,a kis kínai milyen gépen tud ilyen szép mintázatot alkotni.:))
A csapágy illesztés a pajzs(ok) ban korrektnek mondható,...vagy csak nem látszik a ragasztó?
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8503.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8504.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8506.JPG" border=0>
 
A hátsó pajzsnál,viszont,...vannak/voltak problémák.:(
A képen,már az általam "alakított" pajzs látható...
Olyan szűkre szabta a kínai a kivezetések helyének marásánál az "ablakot" a pajzson,(vagy a drótok vastagok)hogy a pajzs helyére nyomásánál,egyszerűen letolta az érszigetelést a kivezetésekről.:((
Persze,az érszigetelés alatt nem pucér a drót,hanem zománchuzal van,na de akkor is...
Szóval,...tűreszelőkkel,méretesre kellett alakítani a pajzson a nyílást a kivezetéseknél.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8507.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8508.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8509.JPG" border=0>
 
Azon kívül,...
A tekercselés???
Nyilván valamilyen lakkal van egy tömbbé impregnálva,hisz az tarja egybe.
A képeken ugyan nem látszik eléggé de,...
Egy helyen el van szabadulva két-három menet,és önálló életet élnek a motortestben/tekercsfejnél.:((((
Ami az ilyen típusú motoroknál,nem biztos,hogy a hosszú élet titka.(már,...nem is tetszik annyira ez a "romlott padlizsán" szín):))
 
Vajon,milyen technikával tekerheti a kínai ezt az állórészt?
Hol van a vas ebben a tekercsben?
Mert csak,...a "gólyafészek" szerű tekercs látható!
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8514.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8515.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8518.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/IMG_8524.JPG" border=0>
 
 

000000000

Külső forgós motor, a tengelye helyére építve az ER11 tengely és tökéletesen működik.
Semmi görcsölés vele. Csapágy pedig csak az ER11 csapágyházában.

Szalai György

Szép reggelt!
Nem biztos, hogy van benne vas.
Kicsit a Maxon EC PowerMax-ok tekrcselésére hasonlít. (Az szebb.)
A nagy szögsebesség (fordulatszám) követelménye, az állórész mágneses terének nagyon gyors irányváltása.
Ehhez kicsi induktivitású tekercs kell.
A megoldás a vasmentes állórész.
Jó esetben a cső formájúra préselt tekercsrendszert kivákuumozzák és magas hőmérséklettűrésű, hőre keményedő, viszonylag jó hővezető impregnáló lakkal rögzítik egy tömbbé, azután a gyantát beégetik.
Kevésbé szerencsés esetben valamilyen olcsó lakkal beecsetelik, ami hőre lágyul, szétesik, ráadásul csapnivaló hővezető.
A forgórész mágnesét és az állórészt felhasználva, új pajzsokkal és tartós csapágyakkal, hasznos és halk kis gravírmotor kerekedhetne, ha kisajtolható a tengelye. (Főleg valami Proxxon tengellyel.)
Nem lesz belőle egy nagy sebességű fogászati kézidarab motor, de gravírozni pompás lehetne.

PSoft

 
"Nem biztos, hogy van benne vas."
 
Biztos,hogy van benne vas!
Az alkalmi "varázspálcámmal" vizsgálva,ami nem más,mint egy darabka 4mm-es szilikon cső,egyik végébe egy erős,hengeres neodimium mágnesdarabka dugva...:)
 
Na szóval ezzel a varázspálcával az állórészt vizsgálva,egyértelmű a vas jelenléte.
A forgórész helyére belógatva,határozott három pólus számolható meg.
Ha a motortestet,ami alu-ból van,kívülről vizsgálom a varázspálcával,...
Akkor a motortest teljes kerületén vonzódik hozzá a neodimium mágnes,kb.40mm hosszban.
Így,valószínűsíthetően,a "klasszikus,hornyos" állórész vas van benne,csak nem látszik a "rengeteg" dróttól.
Egyébként,a motortest teljes hossza,72mm.
A vasmag,mágnessel becsült hossza 40mm.
Kb.10mm vastagok a tekercsfejek,és így,még a pajzsoknak is marad 6-6mm vastagság.
 
A forgórész mért vastagsága,18,5mm.
Az állórészben,19,6mm-es a "furat" ,így,kb.0,5mm-es réssel dolgozik a motor.
 

Szalai György

Ezek után kíváncsi volnék a nem látszó állórész vasmag keresztmetszeti képére.

PSoft

 
Hát,...azt hiszem az sose fog kiderülni,hogy milyen vasmag is van ebben az állórészben.:((
 
Hacsak,...nem bont valaki egy leégett példányt,no és meg is mutatja pár képben.:))
 

PSoft

 
Egyébként,ma megtörtént az elszabadult menetek rögzítése(egyenlőre csak a tekercsfejen.
 
Sokat "pekuláltam"(kolegám után,szabadon),hogy hogyan is rögzítsem,nyomjam vissza a helyére a három szál drótot,mert mindig visrosszugóztak.
Aztán,...a következőt találtam ki.
 
Egy felhasított műanyag cső darabot nyomtam a tekercsbe,a forgórész helyére.
A felhasított csövet,egy beleillő dugó segítségével feszítettem ki a megfelelő átmérőre.
Így,az elszabadult menetek a "furatban" a helyükre kerültek.
Így,már könnyen a helyére tudtam nyomni a tekercsfejen is azt a pár menetet,nem rugózott vissza a furat felé.
A műanyag cső darab kissé túlnyúlik a tekercsfejen.
Majd a tekercsfejet kétkomponensű ragasztóval(eporapid)töltöttem ki.
A tekercsfejen kissé túlnyúló műanyagcső megakadályozza,hogy a ragasztó "szétfollyon".
A ragasztót kissé hőlégfúvóval melegítve szépen,egyenletesen "elterült" a tekercsfejen.
 
Most,épp a száradási ciklus van,holnap ugyanezt megismétlem,a másik oldali tekercsfejnél is.:)
 

PSoft

 
Nos,...
 
Megtörtént a másik oldali tekercsfej,és az elszabadult menetek rögzítése is.
Szerintem,sokkal stabilabb lett,mint az eredeti lakkos rögzítés.
Ilyen lett:
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/Jav%C3%ADt%C3%A1s/IMG_8564.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/Jav%C3%ADt%C3%A1s/IMG_8565.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/Jav%C3%ADt%C3%A1s/IMG_8567.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncol%C3%A1s_BLDC_motor/Jav%C3%ADt%C3%A1s/IMG_8580.JPG" border=0>
 

Szalai György

Na jó. . . A „Pekuláltam még épp elmegy, de B-vel ne mondd!
Szép lett. Jó hogy a menetbe nem került.

Motoros

Így jár aki nem olvassa rendszeresen a fórumot. Lemaradtam a válaszodról.
Szóval közelis voltál. Én azzal is kiegyeztem volna, főleg minekutána Börgöndön beetettek, hogy távolis leszek. Erre mikor átkerültünk Szentkirályra- 3 hónap kiképzés után- közölték, hogy maradok a laktanyában mint műhelyes + kaptam egy novi új PAR9-et ami tartalék vagy mi a csuda volt. Ezzel néha kitelepültünk amolyan mobil részlegként, meg mobil repülésirányítási pontként a benne lévő kis URH adóvevő miatt..
Volt ugyan a szin alatt egy szintén tartalék Par8 is aminek az adó része ugyan hibátlan volt, motorikusan az öreg csőrös viszont a sok ácsorgástól teljesen leamortizálta magát.
Szóval a hétköznapokat a műhelyben töltöttem, javítgattuk a toronyban, az adóházakban, meg a laktanyában lévő elektronikákat.
Nem panaszkodni akarok, nem volt ez rossz, de azért az adóház az adóház.
A távoliban ettem életem legjobb brassóiját meg tatárbifsztekjét.:))
Jut eszembe: egy alkalommal a távoli tetején az üvegszálas víztároló mögött a P. őrnagy egy razzia alkalmával bugyit és melltartót talált.
Mind az ötüket lecsukták, felváltva vonultak a kaptárba, na ekkor is sikerült rövid idejig beugrani mintn Par8 kezelő.
De az igazi álmom nem teljesült, hogy legalább egy fél évre ha többre nem adóházas lehessek.
Mindez 79-80 ban volt..tehát előtted pár évvel.

lari

Szedett szét már valaki ilyet?
http://www.uni-max.hu/smg-6-magneses-meroora-tarto/d/" TARGET=_fnew>Hidraulikus mágneses óratartó
 
A közelmúltban vettem egy ilyet és megszűnt a szorítása, gondolom elszivárgott belőle az olaj.
Szét lehet ezt szedni valahogy? Vagy jobban járok, ha megreklamálom?

9hpa53xy

Ilyen romlott padlizsán színű motorja van amúgy valakinek? Érdekelne az új ára is :)