Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

ANTAL GÁBOR

 Hogy érted hogy beférne a tekercsfejek közé , Megállj megint szétszedem

svejk

Gondolom a 10 mm falvastagság miatt nem tudtad az eredeti állórész vastestig benyomni a csövet.
Ha vékonyabb a fala, kisebb az átmérője, etc...

ANTAL GÁBOR

 szerintem nem lehet közelebb férkőzni . Egyszerűen van csinálva 8 db cséve amik rajta vannak  a pólusokon  A csévetest és maga a drót akadályoz.  Csinálok majd egy fotót és elküldöm magánban vagy felteszem a tárba

ANTAL GÁBOR

 képletesebben A tekercs hossza kb 80 mm Az álló rész az 65 a forgórész az saccra 55 A tekercs(80-65)/2 = 7.5 mm et eláll mindkét irányban  Egy dolgot persze lehetett volna csinálni ami javított volna a dolgon: csapágy le és a forgórész átmérőjével azonos vendégtárcsa behelyezésével kihézagolni a 7.5 mm t És a vendégtárcsát is bedugni a gyűrűbe

ANTAL GÁBOR

 nem 7.5 hanem 12.5 mm vastag  vendégtárcsa kell

Bencze András

A tárba is tedd kérlek, hogy akit érdekel hozzáférjen.

s7manbs8

Ennek a jelenségnek mi a fizikai magyarázata, hol lehet erről olvasni, hogy mitől mágneseződik le. ?

Szalai György

Egy mágnesgyűrű volt a motorod forgórészében, vagy több?

ANTAL GÁBOR

  Az a szó hogy lemágneseződik talán nem is a legjobb fogalom  Egy mágnest A B  H sikon két pont közötti vonal jellemez a B n van feltüntetve a remanens indukció. Ez bármennyire is meghökkentő az alnico nál nagy ( van olyan alnico aminél ez az érték meghaladja a neodímium értékét. A másik nevezetes pont a Hc a koercitiv erő  na ez nagyon kicsi az alnico nál ( kb 13 szor kisebb mintegy neodímiumé. ) a kettő közötti görbét a " terhelés " egyenesével elmetszve kapjuk a munkapontot, Ha van vaszáródás akkor a munkapont a B rem közelében van ( Vas és nagyon kevés légrés ) . Ha ezt tudjuk tartani akkor van egy világbajnok mágnesünk ( 1936 óta ) ami baromi erős és végtelenül olcsó  Ha levegőben záródik az erővonal akkor gyenge a mágnes . Persze ha újra be van ütve és zárt a kör akkor megint erős  Valahogy azt kell megérteni hogy levegőben gyenge de ha zárt körben van beütve akkor fölerősödik. Lehet hogy nem a legyengülés a jó szó hanem a felerősődés  A neodimiumnak mindegy hogy  levegő vagy zárt kör mert nagy a koercitív ereje . Olyan a görbéje hogy ha levegőben záródnak az erővonalak akkor a terhelő egyenes és a mágnes görbe olyan munkapontot eredményez  ami a   B rem  közelében van  Persze azt is el lehet gyengíteni egy nagy negatív ( ellen) gerjesztéssel akkor már másutt lesz a munkapont  Az alnico görbéje egy a B tengellyel kb párhuzamos egyenes ami aztán bekanyarodik a B rem be  A neodímium egyenese pedig kis túlzással egy a H tengellyel párhuzamos a B rem ből induló egyenes. Ha a terhelés egy 45 fokos egyenes akkor az alniconál leesik a Brem , a neodímiumnál pedig marad  A koercitiv erőben lévő különbségek miatt az alnicot könnyű beütni a neodímiumot pedig nehéz ( A beütéshez az irodalmi adatok szerint  Hc absolut értékének minimum a duplája kell

3vv2btrhv


ANTAL GÁBOR

kettő de még benne van nem szedem szét mert agyalok a mágnesezőn egyébként jó kérdés mert korábban szétszedtem egy kis motort abban mintha középen lett volna fizikailag kettő de mágnesesen egy gyűrű. Pont az a gond hogy a forgórész fogazott tárcsájának a felét ki kell húzni a tekercsfej miatt és már lassan bújik is ki a mágnes  

svejk

Hát egy kép jó lenne...
Azt mondod, hogy a tekercsfejek belső átmérője majdnem megegyezik a forgórész átmérőjével?
Azért 2-3 mm-el nagyobb szokott az lenni.
És ez a 2-3 mm szerintem elég vastag falvastagság a csövednek hogy ne telítődjön.

ANTAL GÁBOR

lemegyek a pincébe egy tolómérőért  szerintem az átmérőkülönbség kisebb mint 1.5 mm  (0.75 ös fal )

svejk

Ilyen felbontású képeket szoktak készíteni a térfigyelő kamerák a "mesefilmekben" :)

svejk

És számításod szerint milyen vastagnak kell  minimum lennie?