Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

keri

Te jó ég, mire kell neked ennyi kisgép a 30D mellet? :)
 
Zenit és Praktica nekem is van :)

VighLajos

Az 1100d és a 300d a távcsőre, az 1000d az autóba, "lazább" kirándulásra, az asszonynak.
A 30d-t használom.

Szedlay Pál

Most már nem offolom a topikot, van egy két bejegyzés a fotózással kapcsolatban.
A napokban kellett egy makrófotót készítsek és nagyon sokat trükköztem mire összejött.
1,3Mp érzékelő van a gépben.
A tárgy magassága 2,4mm.
Az objektív és a tudás szerintem sokkal többet ér a váznál.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szedlay/Alja.jpg" TARGET=_fnew>Makrófotó

3vv2btrhv


Szedlay Pál

Nem lényeg, a fotótechnika kedvéért tettem ide.

t334wehtf

Azt viszont nem értem, hogy ha van jó obi, meg tudás, akkor minek elrontani azzal a képet, hogy 1,3 Mp-ről 21Mp-re azaz több, mint 16x-ára fölskálázod...

Szedlay Pál

Kicsit macerás beállítani, de egy keresztpoláros technikával lehet teljesen a csillogást kiszűrni.
Kell legalább egy vaku, rá egy polárszűrő és egy az objektívre.
Ennél még jobb két vaku egymáshoz képest 90°-os szögben egy-egy polárszűrővel és egy az objektívre.
A vakukon lévő polárszűrőt azonos állásba kell állítani az objektíven lévő hatásos tengelyét 90°-kal elforgatni.
Azt nem tudom ez a fémes becsillanást mennyire veszi ki, egyébként nagyon hatásos.

Szedlay Pál

Én meg azt nem értem miért töröltetted a topikodat.
Azért, mert kellett a szubpixeles felbontás és ezt csak interpolálással tudtam elérni.

mxjj54gxi

"Ha a fény eléggé lapos szögben verődik vissza a tárgy felületéről, akkor polarizálódik a rezgés síkja."
 
Ez mindenre igaz, kivéve a fémfelületekről visszaverődő fényt!!!
A fémfelületek nem polarizálják a fényt visszaverődéskor, emiatt - mivel itt leginkább fémeket fotóznak a kollégák- kevésbé lesz jó a polárszűrő!

mxjj54gxi

Bocsi, ezt előbb sasinak válaszoltam volna

keri

Ez hogy kiment a fejemből, pedig tényleg hatásos a fémes felületekre is, hiszen a fém ugyan nem polarizál, de ha előre polarizálod a fényt akkor nagy részét kiszűri, és a szórt fények kerülnek előtérbe.
 
Mondjuk továbbra is azt mondom, hogy úgy kell elhelyezni a tárgyat és a fényforrást, hogy megfelelően alakuljon a fény útja.

t334wehtf

Sorrendbe:
...bonyolult..., de lesz még hasonló.
Értem.
Én ha valami hasonló "kényszermérést" kell végezzek, akkor megpróbálom síkágyas scannerrel scannelni, persze ez csak (közel)sík felületnél működik, de azoknál egész jól. Pl.: nyákra kell tűkkel rámérni, és nincs rajz, de van üres nyák, ott hibátlan. Raszter képnek 1:1-be berakom a képet, és már lehet is szemre kirakni a furatközepeket, majd igény szerint igazgatni.

ANTAL GÁBOR

Sokáig gondolkodtam hogy ide vagy a léptetőmotoros topikba kívánkozik . ( majd teszek oda egy utalást.
Kíváncsi voltam hogy áttekercselési ( újratekercselési ) igény esetén a léptetőknél hogyan változik a belső ( alnico ) mágnes ereje. Egyébként egy hete gyűjtöm az infokat az alnicoról ( eléggé képbe kerültem már )
 
Tehát adott egy Sanyo denki unipoláris léptető 103H7823-0440 .Megforgattam esztergán és 390 ohmos lezárás mellett mértem egy fázis által szolgáltatott váltófeszültséget. Az eszteregát frekiváltó hajtjá és az indexjelet a Mach monitorozza ( tehát reprodukálható a ford szám Elöször a gyári állapotot mértem majd átcsúsztattam a forgórész ( aminek a belső átmérője 39mm ) egy két tizeddel nagyobb hüvelybe ( falvastagság 10.5 mm ) majd visszaszereltem és mérem majd most már gyűrű nélkül szedtem szét ( kiheréltem ) a motort és újra összeraktam.  A vasgyűrűs módszernél sajnos a tekercsfej akadályozott mert egy kicsit ki kellett csúsztatni a forgórész ahhoz hogy színeljen a gyűrűvel . A 0.2 mm es játéknál nem akartam kisebb játékot csinálni. És most az adatok : elöször a frekiváltó displayén lévő értéket fogom feltüntetni aztán a gyári állapotot aztán a gyűrűvel szereltet  végül pedig a kiherélt változatot. Természetesen több adat is van de ez is tanulságos  
  10Hz  6.66   5.1   3.4  ( V Ac )
  20Hz  13.45  10.1  6.78  V Ac
 
 Megállapítások:Gyűrű nélkül kuka  
 a tekercsfej akadályozását nem tudom kikerülni  
lehet hogy szűkebb réssel hozna valamit a konyhára. Egy hete tervezek egy mágnesezőt ( Svejk türelmesen olvasgatja a kreálmányomat de most már azon gondolkozom hogy a gyár valószínűleg a betett forgórészt delejezi vagy felhasználja a saját tekercset vagy a pólusok közé fűz be huzalt .  Ha valakinek van ötlete az ne hezitáljon  

ANTAL GÁBOR

 Még egy két gondolat . Direkt alacsony fordulatú forgatást használtam nehogy egy nemlineáris szakaszba mérjek 20Hz esetén 114 volt a percenkénti fordulat . A gyűrűs módszerrel 75 % maradt a B rem   Gyűrű nélkül kb feleződött

svejk

Ez a kísérleted egybevág a Videoton tárcsamotor kísérleteimmel, melyekben sózintén AlNiCo mágnesek vannak.
Eredeti állapotban x feszültségről 2000-et forgott, szétszedés majd összerakás után 4000-et. Ergo a mágnes fele erősségű lett, azaz lemágneseződött.
Azokban a motorokban eredetileg benne van a fel-le mágnesező tekercs, házi felmágnesezés után az eredeti szintén x feszültségről alig több mint 2000-et forgott, tehát majdnem az eredetire sikerült visszamágnesezni.
 
Te ki tudod számolni hogy milyen falvastagságű cső kell, hogy ne telítődjön a vas. Biztos vagyok benne hogy nem kell 10 mm-nek lennie.
vékonyabb falnál beférne a tekercsfejek közé.
ha megszakad a mágnesmező  mindegy hogy 0,01 vagy 100 másodpercig tart, abban a pillnatban lemágneseződik.
 
Az eredeti tekercsekkel is lehet kisérletezni, csak el ne fröccsenjen.
 
kommutátoros motornál pl nagyon fontos hogy a kefék ne legyenek benne, mert amit összezár két kommutátorszelet, szinte biztos halál...állítólag.