Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

ks46twg3x


fpd0kbd4

Anno bontottam egy ilyet. A kis serleges szervomotor,  ami egy görgős lánccal tekergette a toroidot,még lehet hogy meg is van valahol az alkatrész káosz alján. A toroid gyorsan fölhasználódott.De van egy komolyabb, "hobbistának" való. (kis szépséghibával) Ha érdekli Lajost jelezze.

svejk

Mint ahogy a 3 fázisú  120 fokostekercselés "működik" a kondival kb. 90 fokkal eltolt segédfázissal, így működik a 3 fázisról is a kétfázisú 90 fokos tekercselés.
 
Most a veszteségekbe ne menjünk bele, a ventillátor fordulatszám csökkentéséhez minden bizonnyal járható út.
kipróbálni meg kb. 10 perc.
 

Kelepeisz Lajos

Szia Frédi!
Érdekelni érdekelne, csak kérdés e hogy elbír egy 250W-os motort, ráadásul ez az említett tachogenerátort is hogy szerelhetném rá, a motor valagán nincs a tengellyel kiállva?

Szalai György

Végszükségben a motor tengelyén lévő ventilátor lapátjainak érzékelése útján, némi kisegítő elektronika előállíthatja a fordulatszámmal nagyjából arányos egyenfeszültséget.
Nem tachogenerátor, de esetleg megteszi.
Ha szükséges egyáltalán egy ventilátorhoz visszacsatolt szabályozás.

Kelepeisz Lajos

Szerintem az lesz hogy beszerzek egy 300VA szabályozható toroidot és a gond letudva.

PSoft

 
"...hogy szerelhetném rá, a motor valagán nincs a tengellyel kiállva..."
 
Pld. mint a mosógép motoroknál.
Ott se nyúlik ki a tengely a hátsó csapágyból.
A motor tengelyvégben menet, M6-M8 a tacho kialakítástól függően.
Ebbe csatlakozik a tacho forgórész menetes csonkja.
A tacho állórésze, két csavarral, központosan rögzítve a motor csapágyházához/hátsó pajzsához.
 
Igaz, hogy a Te motorodon a hátsó pajzs zárt, nem hozzáférhető a tengelyvég, de ez csak "apró" probléma.
Ha mégis úgy döntenél, hogy tachos lesz ez a motor, hozd el, felteszek(teszünk) rá egy mosógépmotor tachót.
 
  http://www.betrolkft.hu/img/data/termek/99c92c1a8fb2c840bd071fa5097971c0__1384557812.jpg" border=0>  http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/6eYAAOSwEeFVSRhE/$_35.JPG" border=0>
 

Kelepeisz Lajos

Köszönöm a felajánlást!

fpd0kbd4

Ez lenne amit ajánlottam.De már elbizonytalanodtam.Lehet hogy át kellene nyergelnem a "bénavagyokba" A betápot a 0 és a 250
kapcsokra kötöttem,a másik oldalon 0 és az S re egy 100W-os izzót.A képen látható állapotában működik a teljes szegmens tartományban(ha a szénkefét átemelem a hiányzón) Megpróbáltam a hiányzó szegmensnél 3db-ot áthidalni forrasztással,akkor viszont terhelés nélkül üresjáratban is mintha zárlat lenne kiolvad a forrasztás.Van valakinek magyarázata erre a "számomra" anomáliára.
 


PSoft

 
" Megpróbáltam a hiányzó szegmensnél 3db-ot áthidalni forrasztással"
 
Nem jó ötlet!:(
 
Ha jól értem...
A forrasztással, rövidre zártad azt a három menetet!
Nem csoda, ha "kiolvad a forrasztás".
 

Rabb Ferenc

Semmi anomália! Gyárilag beépített menetzárlat :))

fpd0kbd4

Az én elképzelésem szerint,ebben a körben  változtatom a menetek számát a csúszkával,nem kellene problémának lenni hogy 3 menet rövidre van zárva.Viszont ha szakadt a menet hogy működhet? Hogy  nézhet ki belülről ennek a tekercselése? Lehet hogy a szegmensek nem is a folytonos menet,csak megcsapolt kivezetések.

Rabb Ferenc

Bár ez nem a Adok-Kapok, de most itt friss a toroid téma: engem is érdekel egy 200-500 VA közötti szabályozható jóárasított toroid. Valaki a múltkor árult hármat is, de arról sajnos lemaradtam :((

Kelepeisz Lajos

Igen egy jó állapotú 3-700VA körüli engem is érdekelne jó árasítva, mert akkor ami most van 400VA-es be tudnám építeni a ventilátor házába.

PSoft

 
Nem hinném, hogy minden meneten lenne egy "farok", ami az áramszedő felületét alkotná.  
 
Az izzóval vizsgálva...
Amikor a "foghíjjon" átlép a kefe, tapasztalható jelentős fényerő változás az izzón?
 
Amúgy szép, igényes kialakítású toroid.
Az ilyen toroidoknál szokásos/velejáró, "gyárilag beépített elévüléssel"
(ami még, a toroid "születése" idején...nem is volt tudatos).
 
A kerék, vagy kefe zökkenőmentes gördüléséhez/csúszásához, sima, egyenletes felület kell.
Ez, teljesül is, a felület síkba csiszolásával.
Csakhogy a csiszolás, eltünteti minden menetnél a vezeték keresztmetszet majd egy harmadát, ami a kép részletén is jól látszik.:(  
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Vegyes/Toroid_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>