Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

horcsab

Szia!
 
Milyen tokos a 8748? DIL? Ha igen akkor be tudom égetni. (Topmax2)

jeepatti

Tarfó kérdésem lenne.
 
Van egy 10KW os eredetileg targonca töltő trafóm.
 
3 fázisú
 
Ki volt vezetve a 3 különálló tekercs közös pontja így én az 1 fázis 230V egyik fázisát oda kötöttem, a másikat meg az egyik tekercsre.
 
Megy is így a kimeneti feszültség jó 58V (48 V os töltő)
 
Ha 2 tekercset táplálok meg nő a teljesítmény de búg is kicsit, 3 tekercsnél már lemegy a 32 A os autómatám.
 
Igazi kérdés, az hogy  
ha 2 tekercset táplálunk meg egy 3 fázisú tarfóból az ok?
 
Nem melegszik stb célom vele egy 3kw os DC motor indítás alkalmilag. (dióda híddal persze)
 
kÖSZI
 
 
 

000000000

A tekercsek áramiránya hogy érzi magát?

svejk

Az "igazi kérdésre" a válasz nem oké.
 
De ha feltétlen kell egy kis többlet kis ideig, akkor a két szélős oszlopot kösd be és ekkor legalább egyenlő lesz a fluxusok úthossza.
De sajnos mindkettőnek a középsőn kell záródnia, így a középső oszlop valószínű telítésbe megy -ezért is búg-  így nem nyersz semmit.
Ezt csak próbával tudod eldönteni.
 
(mindhárom tekercs egyidejű azonos táplálása elméletileg is zárlat, tehát nem véletlen ugrott a kismegszakítód)

jeepatti

Az is lehet elég 1 tekercs is, de köszi akkor megnézem a két szélsőt úgy mit szól.
 
Elvileg ha egy ilyen tarafó 10 kw os és csak  
1 "mag" van megtáplálva akkor a teljesítmény = 1/3?   Elvileg a tekercs feszültség az stimmel 230V os

svejk

Őszintén szólva nem tudom, lehet itt is szerepel a gyökhárom.
 
De ezek csak olyan hétvégi kényszermegoldások, ha teheted szerezz normális trafót.
 
Írod, hogy alkalmi motorindítás a cél, akkuk + kis áramú töltés nem játszik?
A mostani trafód árán lehet kapnál megfelelő akkukat, kis töltőt, stb...

jeepatti

Az akku jó dolog, van is de sajnos az tönkremegy.
 
Ez valóban hétvégi, vagy inkább havi megoldás és adottak a cuccok.
 
Ja azt rosszul írtam nem motor indítás, hanem egy
emelő kis targonca megtáplálása a kertben pár méret "munkaútra". A targim motorja vezérelt, de 9KW os. A trafó 1 tekercsel is vitte jól, próbáltam. Csak kondit kéne még vennem hogy akku ne is keljen bele.

jani300

Az igazi kérdésedre akkor egy gyakorlati válassz .Régóta használok egy 110/190 voltos csillag kapcsolású autótrafót ,230/400 volt előállítására (3 fázis "gyártásra").Két 110 voltos fázist táplálok 230 volttal , hibátlanul működik régóta . 10 KW körüli teljesítményű ez is .

jani300

[#integet2]Én egyenirányított hegesztőtrafóval hajtottam a 2 tonnás bolgár villanytargoncát . Az ellenállásokkal és relékkel működött .
Az akkukat szintén próbáltam , jó ,de ahogy mondod tönkremegy és úgy már drága mulatság .

svejk

Szerintem az ested teljesen más, mint amit a Jeepatti kérdezett.

jani300

Most arra gondolsz hogy az eredetileg csillagba kötött tekercsekből az egyiknek meg kéne fordítani az áramirányát ? Hogy párhuzamosítani lehessen őket ? Mert így érzem én is .De nincs kedvem utána keresni , rajzolgatni .

jani300

Lehet. Csak András kérdése elindította a "bogarat".

jeepatti

Megfordítani meg tudom, mivel ki van vezetve minden.
 
Na lehet lerajzolom ezt, jó rég foglalkoztam már ilyen dolgokkal.. indukciós stb.

jani300

http://digita.uw.hu/VillG/Villgeptet01.pdf
Itt van erről is szó , ha nem is konkrétan ,de a lényeg ott van .
Azt nem tudom eldönteni hogy a párhuzamos kötés duplán tekert tekercsnek számít e , vagy túlgerjeszti a vasat dupla fluxus ként .
Szerintem ha a két oszlopot egyfázisú trafóként használjuk párhuzamosan kötve ,egyiknél meg kell fordítani az áramirányt hogy ne szembe dolgozzanak .
Kínlódtam régebben ilyen dolgokkal sokat ,az elve még most is érdekel .

3wm3x3zz

sziasztok    van egy  régi   cnc-m amin   le szeretném cserélni  a vezérlőt   a  mocikon az van  hogy  3A unipolar  6A bipolar   . Van   3 db  MSD  4,2  es vezérlőm   jo  hozzá?köszönöm