Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

000000000

Valószínű, hogy kikapcsoláskor a vezérlőről hamarabb eltünik a vezérlő fesz, mint a motor táp. A TB6560 szeret így tönkremenni.
Az adatlapja szerint van ki és bekapcsolási sorrendje, amit illik betartani.
És kikapcsoláskor hal meg.
Sok a puffer és nem tud hamarabb kisülni.
Vagy kikapcsolás előtt leválasztani a motortápot a vezérlőről, vagy csökkenteni a puffert, de az még hoztat halott vezérlőt.

3ihs2v23

Egyébként nekem is az eszembe jutott, hogy lehet, hogy az egyenirányított feszültségre a kondenzátorok után kéne tenni még egy kapcsolót. Ezek szerint nem is volt alaptalan a gondolatom. Most megtudtam a fizikai magyarázatát is.  
 
Bár ezzel van egy kis gubanc azért, mert ha épp áramszünet van, akkor azt nem tudom előre így nem tudom előtte leválasztani.

3ihs2v23

A TB6560 vezérlőre milyen megoldást alkalmaztatok végül?

ANTAL GÁBOR

 András beírásához egy kis tudományosság : A fetek és az IGBT a teljesítmény elektronikában általában kapcsolóüzemben dolgoznak . Ehhez a gatere a threshold ( küszöb )  feszültségnél nagyobb vezérlőjel kell  Ha a fesz kisebb akkor a fet  Igbt nem nyit ki teljesen, nagy DS ( CE ) feszültség marad az eszközön  ami a folyó árammal szorozva helyi disszipációt okoz a rétegen belül és tönkremegy az eszköz.  Vagyis elöbb vezérlés aztán főkör és fordítva . A fet és Igbt driverek sok estben tartalmaznak egy under voltage lockout áramkört ami nem engedi a kivezérlést a küszöb fesz alatt  Ezzel védik az eszközt.  Akit jobban érdekel keressen egy fet adatlapot és nézze meg hogy mi történik a threshold fesz alatti tartományú kivezérlésnél (mekkora áram tud folyni és mekkora lesz a maradék fesz a feten )

ANTAL GÁBOR

 olvastam ( itt ) egyszer egy bejegyzést egy under voltage lockout áramkör nélküli driverre hogy a neten az kering róla fogy fet gyilkos  ( Fet killer )  Nos aki fölrakta annak biztosan sok tönkrement fetje volt de ha egy kicsit utánanézett volna ....

000000000

Nekem volt egy olyan jelenségem toroiddal ami 4 vezt ütött ki egyszerre,,,
Mégpedig az hogy 2*30v-os volt a toroid,de kikapcsoláskor valamiért az egyik kimeneten 60v felett volt a fesz ,mig a másik 3v volt...
Azóta csak 1 kimenetes toroidot veszek.

000000000

Na ez a TB6560 adatlapjáp pontosan így van leírva.

000000000

Én nem használok ilyen vezérlőt.
 
Egyébként egy ötlet. Az 5V ágba tenni egy akkora puffert, hogy tovább tudja tartani a villanyt, mint a nagyáramú rész.

ra8nsmk6w

Jó ötlet. 5v 1F kondik gombelem méretben kaphatóak

Szalai György

Milyen megnyugtató volna, ha ezeket a dolgokat a gyártó nem bízná a felhasználóra.
Sem a tranziens védelmeket, sem a kapcsolási sorrendet, meg még ki tudja mit, amitől megbízhatatlanná válik egy készülék, és megtörténik a gyártó iránti bizalomvesztés.
Persze, eleve rövid létre számító gyártónak ehhez nem kötődik érdeke. Majd gyárt egy másik néven, vagy akár név nélkül.

besirkyjh

Szia András
 
Egyetlen egy 30 voltos táp kel a vezérlöhöz !
Minden egyéb azon belül történik .Igy a puffernek sincs köze szerintem ehhez a hibához ( a sok puffernek ) .
Logikai táp csak az LPT kártyán van de az meg optocsatoloval le van választva a vezérlötöl .
 
Máshol van a hiba .

besirkyjh


000000000

Akkor drága barátom, olvasd el a TB6560AHQ adatlapját és megvilágosodsz!
A legtöbb vezérlő nem ilyen kényes, de ő az!
Az ő nagyobb áramú váltotatának az adatlapján külön kiemelik, hogy ő már nem kényes erre!

besirkyjh

Drága barátom itt az ACS306 BLDC szervo vezérlöröl van most szo !
Te csak belekeverted a 6560-at , ahhol külön van a motor és a logikai táp .
 
De itt ?

000000000

A vezérlő ic egy alkatrész!
Nem egy komplett szerkezet.
Viszont, a vezérlő gyártók lerosszják ezt a problémát.
Az esetek többségében jól működik, minden hókuszpók nélkül.
Ha tönkremegy, ezt a részt senki sem firtatja.
Senki meg nem nézi az adatlapját, csak cseréli az ic-t és ha megint tönkremegy és rikácsol, hogy hamis az új ic, mert bírt két napot.