Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

CNC eszterga építő iskola

Indította gaben, 2024 április 09, 07:32

Előző téma - Következő téma

000000000

Igen, én is erre gondoltam, amikor kérdeztem a cpr értéket.

000000000

Cseppet sem zavar , és ha tehetem akkor az összes gépemre step dir AC-t szerelek főorsónak is.
"Igen nagy a kockázat!!!" de miért is ?
Csak annyi hogy érdemes egy áramérőt beiktatni a hálózati körébe hogy lehessen látni a terhelést mert sajnos az a dolga hogy szögre pontosan tartsa a pozíciót forgácsolás közben is.
Így viszont még füllel is alig észrevehető a motoron ha 0.1 vagy 10mm veszek fogásnak akár 20-as maróval is.
Az anyagleválasztás hangja azért nem kis különbséget mutat, de a motoron semmi különösebb nem észlelhető max az áramfelvétel.
Mivel így a főorsót forgatókéni is használhatom akár lefejtő marást is csinálhatok vele, vagy menete is fúrhatok.
Kicsit OFF  mert ez nem eszterga már.  

000000000

Mennyi cicergése van az AC motor tengelyének nyugalmi állapotban?

000000000

Legyél szíves ezt bővebben kifejteni hogy ez a "cicergése" neked mit is takar pontosan

Szedlay Pál

Csak akkor cicereg nálam, ha nagyon "keményre" van hangolva. A hangját hallom, de a lineáris egység meg sem mozdul így mondhatom, semennyit.
13 bites encoder van rajta.

000000000

Amikor megpróbálod a tengelyét jobbra-balra forgatni a fogasszíjtárcsát fogva, és pozícionál két encoder osztás között.

000000000


000000000

Lehet hogy én vagyok a hülye, de a hangja, vagy a szöghiba érdekel?
Ugyebár a szöghiba amit bele tudsz erőltetni a beállítástól függ, de az alapnyomaték 3 szorosával tudod eltekerni nagyobb kitérésre.
És a 800%-os nyomatéknál áll ki hibával, legalább is a 1.5kw-os ennyi volt.
Viszont erre még nem volt precedens eddig.  
Ilyenkor kicsit megnövekszik a hangja , de nem lényegesen.
Alapban van egy minimális cicergő hangja , de ennyi talán a leadshine léptecsvezérlőnek is van, ha jól emlékszem.
Régen volt hogy hallottam. [#vigyor3]

000000000


Szedlay Pál

Nem kötözködés, de nem 800% áll ki hibával hanem amennyit te beállítasz neki. Ez a maximum érték.

000000000

Eddig szerencséd volt ....
Sajnálom, hogy neked semmit nem mond az a tény, hogy az út a sebesség időszerinti integrálja.  
Ezt is kb 10-edszer szajkózom.
Na most ehhez hozzá jön az, hogy azt a szerencsétlen AC szervo motort, amibe 100 mérnökévet fektetett a gyártó, hogy minél kisebb legyen a tehetetlenségi nyomatéka, te mint vakló bátorságú ember egy 200-as bazi tokmánnyal a csillagos egekbe repíted a J-jét. Így aztán a valamelyest megbízható műküdés érdekében több ezer step pozíció hibát vagy kénytelen beírni a varázslatos csili-vili AC szervódba, hogy a sületlenségedet kockázat nélkül elviselje, és jó nagy követési szöghibával lengésre hajlamosan valahogy működjön. Persze mivel bármilyen túlterhelés, dinamikus hatás, esztergakés anyagba érkezése a levegőből, stb... korrekciója nagyobb fordulaton kW-okat igényelne, az meg nincs még tizedmásodpercekre sem a rendszerbe, ezért csak brutális pozíció hibatárolóval érezheted magadat biztonságba. De csináljad csak, majd rájössz egyszer, ha anyagba fagyva töri mindened forgácsolás közben. Mert ugye azt hiszed hogy az AC szervo a szakmaiatlanságodat is megoldja.... hát persze, mint a mai csicsa világban van mindenre megoldás, hajrá barátaim, előre az idétlenségek mezején!:) Ja Boldizsár Te különösen végveszélybe vagy majd nagyobb fordulatokon, ugyanis szegény szervódnak van max. +- 128 kőkemény step hiba határa. Állandóan cindrizhetsz barátom, mikor "robban" a rendszered egy szervo leoldás kapcsán.
Jó lenne már tényleg elgondolkozni emberek, hogy mi a sebesség, és mi a pozíció szervo üzemmód közti ÓRIÁSI különbség, és ez mivel jár alkalmazásuk kapcsán éles helyzetben.

Szedlay Pál


000000000

Ok, de akkor is 800% a max érték.
Nekem egyértelmű hogy ez az érték állítható ahogy neked is.
Viszont ez már rég nem eszterga, tehát aki ebben a témakörben hozzá szól azt az AC szervó topikban tegye.    
 

Szedlay Pál

Azért Tibor a tanácsaid néha meg kéne fontolni.
Egy ismerősömmel történt meg.
Egy mérnök ember és egy nyomdagép továbbító rendszerén dolgozott amikor egy paramétert nem jól állított be.  A servó lemaradt majd megpróbálta utolérni magát és a nyomatéka többszörösével próbálta. Sikerült is neki, de vége lett a lineáris pályának és a 10kg tömegű alumínium tömb átrepült a szobán át egy szekrényen és a falban állt meg. Közben egy acélsodronnyal erősített T5-ös szíj úgy szakadt el mintha ott sem lett volna. Szerencsére nem lett belőle baleset.

000000000

És szerinted 750wattal akarom forgatni a 200-as tokmányt?
Mert oda van kW-os nagyságrendű AC szervó , és ha nem jön be egy pillant alatt sebesség szervót lehet csinálni belőle egy paraméter átírásával.
Ennyi !
Elismerem a szaktudásodat, de ha mindenki így állna a fejlesztésekhez akkor még mindig köveket pattintanánk a barlang szájában ülve.
És azon keseregnénk hogy azt se lehet ezt se lehet mert az a nagykönyvben meg van írva hogy nem működik.
Tojok a szabályokra és inkább kipróbálom mint hogy azon keseregjek hogy ez nem működik, de eddig rácáfolt a step dir főorsó.
Működik és jó ideje használom igaz marógépként.
Amit kicsit jobb idő lesz és leolvad a hó a beléptető napeleméjről hogy be tudjak menni a műhelybe ki is próbálom rendesen az esztergán is.  
Mivel egyelőre bazi hideg van nincs kedvem kimenni.