Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

svejk

Na erre alszok egyet, jócccakát :)

000000000

Én pedig a párhuzamosnak örülnék jobban, könnyebb lenne kitölteni a vezérlők tudását... Tibor 6 Ampert küldött csak 1 mocinak.

j3rx6bsjd

Aszbolit!
Ez egy analóg vezérlő,tutira nem fogad step/dir jelet.Fordulatszám vagy nyomatékvezérlésre használják általában.Ha valakit érdekel nekem is van egy ilyen felesleges.200V 100W-os.

000000000

A tárcsamotorok általában vasnéküli motorok,
ott ugyan nagy az átmérő, de kicsi a tömeg:
tehát pont fordítva van, ez is a tehetetlenség
elleni küzdelem egyik lehetősége a tervezéskor.

000000000

A soros a legrosszabb lenne.
Egyébként a motorok nem lineáris rendszerek
(két tároló tag is van bennük).
Így szabályzástechnikailag nem olyan egyszerű
a felállás. Aludjatok erre még.:) Egy olyan
motort javasolnék, ami elég az adott feladathoz.

bmejdz9nu

Olyan szerencsés a helyzet ennél a motornál, hogy minkettő módszer használhatónak tűnik... (soros és parhuzamos)
Nem szabja meg a határt a vezérlők árama és feszültsége sem... Ez azért ritka... szerencsés egybeesés...

bmejdz9nu

A megérzésem nekem is a párhuzamos felé húz... :) Persze én nem akarok 2 motort hajtani egy tengelyre...

000000000

http://cnctar.hobbycnc.hu/Szobr%e1sz/duo.bmp" border=0>
 
[#law]
[#nevetes1]
 
Párhuzamosan [#vigyor2]

000000000

Semmit. Te ragod meg vele a kommersz sutoben elkeszitett belszint...

bmejdz9nu

10x motorral = 1Kw... a lehetőségek végtelenek! :)

j3rx6bsjd

Kell venni egy 5kW-ost és ami a "csövön" kifér!!:))

bmejdz9nu

Gondolom szobrász 30db-ot rendelt...[#nyes] semmit nem vesz kispályásra... :)

x4rhew5r3

Bár én sem tartom elegáns megoldásnak a több motor összekapcsolását (eltekintve attól az esetől, amikor több tengelyt akarunk hajtani), de a sok vita mellett egy kisérletet érdemes lenne csinálni.
Két motort a tengelyeken összekapcsolni és egy közös tápról hajtani.
1) párhuzamos kapcsolás esetén mérni mindkét motor áramát.
2) soros kapcsolás esetén mérni a két motor feszültségét.
Mi várható? A két motor nem egyforma, az áramok illetve a feszültségek eltérésének arányából következtethetünk az eredő (statikus) tulajdonságokra. Ha nagy az eltérés, akkor az egyik húz mint az állat, a másik röghög, és nem képes leadni a teljesítményének egy részét. Ha nagyjából egyformák, akkor mindkettő bedobja az erejét.

svejk

Én aludtam rá egyet ,de erről elfelejtettem álmodni :)
Az alapkérdés a két variáció elméleti oldalról való megközelítése lenne.
Tudod, kipróbálni a hülye is ki tudná, de a lustaság nagy úr :) :)

svejk

Mivel csak két variáció van ezért csak rosszabb lehet , nem legrosszabb :) :)
Paraszti észre lefordítva egy kicsit kifejthetnéd az okot!
Gyanítom a megnövekedett induktivitás rontaná az elektomos időállandót, csak kérdés hogy az adott mechanikai rendszer állandója mellet ez nem törpül-e el?