Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

svejk

Helló Tibor45!
Boccs ha már volt róla szó, az AC vezérlődhöz milyen motor passzintható?
Úgy értem kell-e a hall-os forgorészhelyzetérzékelő,vagy elég a három munkatekercs.
Ahogy nézegetem a mai szerkezeteket az absolute encoderből veszik a forgórész helyzetét.

000000000

Beteszi az 1650 fokos sutobe. Persze addigra a belszin es beleszurt villa elparolog... ((:

3vv2btrhv

és utánna mit önt bele ??

000000000

Úgy van ahogyan írod a mai szerkezeteket.
A lényeg, hogy olyan mérőelem rendszer legyen
a motoron, amiből a forgórész abszolut helyzete
is visszafejthető. Enélkül nem lehetséges
illeszteni az AC pozició szervót.

bmejdz9nu

OK. majd megyek majd megint nyaralni... biztos már elküldtél magadban melegebb éghajlatra... :) Azt is szeretem :) megyek...
 
Majdnem minden szervómotorom új... tudod szeretem a "fényes - puccos - kimunkált" dolgokat...
 
De értem... csak úgy kezdődött az egész... jobban mondva a történet... a CNC-s történet... Azt hitem ez az evolució... :)
 
- Kis és közepes teljesítmény* igényekhez: léptető
- Közepes és jobb teljesítményekhez*: DC szervó
- Magas teljesítményekhez* AC...
 
* Teljesítmény = erő, gyorsulás, gyors gép... ha van teljesítmény akkor ezek "konvertálhatók" egymásba.
 
Sajnos a "ranglétrát" az AC-vel nem sikerült felállítanom... azaz emelnem magamban, magamnak... talán mások megértették és egyedül maradtam szkeptikuasságomban...
 
Viszont megértettem - ezért köszönettel - a lényeget! Sőt azt a bizonyos "Finn" vezérlőt is amelyik mindhárom üzemmódot egy vezérlőben tudja (step/DC/AC - 200V - PIC-el)

000000000

Egyébként a #2687-ben az Adok, veszek topicban
az a motor ilyen szempontból milyen felülettel
rendelkezik, tudsz róla valamit?

svejk

#2548-ban írtad:
"Szerinted van jelentősége egy motor dinamikai  
képességénél a forgórész tehetetlenségi  
nyomatékának, az L, R adatoknak?"
Ehhez nem férhet kétség, viszont vizsgálódásaim alkalmával az azonos teljesítménykategóriába tartozó DC-és AC forgórészek közt nem nagyon véltem felfedezni a tömegkülömbséget, illetve az általad emlegetett L-R adatokat sem látom át tisztán. Egy AC állórésztekercsrendszere is elég tetemes tekercsből áll.
Miben lehet még a nagy varázslat?
Mágnes mindkét tipusban lehet korszerű, nagy erejű.

svejk

Sajnos az is csak egy 2048-as absolut encoderrel van felvértezve, és a hőérzékelőn kívül más semmi.

svejk

Ehhez bizonyára csak a Simodrive a nyerő!

000000000

ÁÁÁ, dehogy küldtelek. Te vagy a Fórum hajtó
motorja, nélküled unalmas lenne itt az élet.:)
Egyébként csak ma már a 120. hozzászólás
történik, ez majdnem rekord talán...

svejk

Esetleg incrementális encoder index impulzussal? Érdemes lehet vele foglalkozni?
Csak hogy ne kelljen a motorba nyúlni, és mégis elkerülhető lenne mondjuk az Endat protokoll.

bmejdz9nu

Egyébként egy kanyarra visszatérve... AC/DC...
Ha lenne két újjabb fejlesztésú SanyoDenki* vagy Yaskawa* AC és DC motor azonos teljesítményben... Melyik miben tudna többet ill. kevesebbet? (A vezérlőket most mellőzve :)
 
* ezek a cégek gyártanak és fejlesztenek DC-t is AC-t is ... ma is ... :)

bmejdz9nu

Egyébként egy kanyarra visszatérve... AC/DC...
Ha lenne két újjabb fejlesztésú SanyoDenki* vagy Yaskawa* AC és DC motor azonos teljesítményben... Melyik miben tudna többet ill. kevesebbet? (A vezérlőket most mellőzve :)
 
* ezek a cégek gyártanak és fejlesztenek DC-t is AC-t is ... ma is ... :)

000000000

Egyébként ez is általános tendencia, sajnos.
Minden nagy motorgyártó olyan felülettel szereli
a motorját, hogy csak a saját rendszerével
működik, ráadásul hétpecsétes titok az érzékelő
protokol. Így aztán veheted a drága hajtásukat
is hozzá, amit pár év múlva megint teljesen
lecserélnek, és kezdődik elölről minden.
Tipikus mai "modern" spirális üzletpolitika.
A macska rúgja meg őket:)

svejk

Majd ha lecseng az AC őrület térjünk már vissza egy két szó erejéig a két motoros megoldás elméleti hibáira esetleges megvalósítási lehetőségeire.
A villamos vontatásban is használják, tudom ez teljesen más tészta
De ha van olcsó motor.....
De ebbe tényleg csak a hosszú téli estéken menjünk bele :)