Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

Bicska

Általánosságban annyit modhatok, hogy a Bibus árul ilyen márkájú motorokat, én is ott vettem léptecseket.

000000000

Most nem tudom,hogy jól látok e,de ahobby cnc-n felkínált szervó motor kisértetiesen hasonlít az én általam is használt D Laci féle sokat szidott ablaktörlő motorhoz még a kis piros festék is ott van az elején. Még az érdekelne ami igaz nem látszik,hogy  a motor tengely vége nem e csiga hajtásra utal

000000000

Írj róla! Tapasztalat?????????

000000000

Jól látod! A P2S topic-ban ki lett tárgyalva!

e3h0cv4ph

Hi. Hol találom a fórum ezen részének PDF változatát egy file-ban?
Kössz: Tatai

000000000

ViP [#smile] készített régen pdf-et (tán a tárában van valahol), de azóta szerintem men lett aktualizálva! Használd a keresőt ha valait keresni szeretnél!

e3h0cv4ph

Köszi. Bár egyenlőre nem találom.

D.Laci


s5f8tmfv3

Valakinek van véleménye a #1242-ről?

sasi

Úgy gondolom, a leírt kefehibák egyaránt érvényes a kisebb (generátor) és a nagy (önindító) terhelésekre is, azaz pl. a Kress-re is.

s5f8tmfv3


000000000

Szia Amatőr! Sasi válaszával egyetértek.
Azal egészíteném még ki, hogy a Te esetedben
a nagy és tartós fordulat miatt elsősorban
az ívképződés, és a súrlódásos kopás a döntő.

s5f8tmfv3

Köszi! Javaslat? Milyen sűrűn kell odafigyelni erre? Lehet valamit tenni a gyári megoldáson felül az ívképződés csökkentésére? Vagy nem ér annyit az egész?

000000000

Egy 10-47nF/630V-os kondit érdemes a kefékkel
párhuzamosan kötni, ha azonban van a motorhoz
fordulatszám vezérlő elektronika, inkább kisebb
értékkel indulj el. Így kisebb lesz az ívképződés.
Sokkal többet nem tudsz tenni.

000000000

Sziasztok!
Szerintem ugyanazt kell csinálni mint a kefés modellmotorok esetében, hogy a szikrázás csökkentés és zavarszűrés OK legyen. Egy 47 nF-es kondit a motor két pólusa közé kell kötni, egy egy 10 nF-essel  pedig az egyes pólusokat kell a föld (motorház) felé  áthidalni.