Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

000000000

Persze... ne szerénykedj! Ha megnyerte, hagy vigye!!! [#vigyor1]

bmejdz9nu

Kényszer... Ja... Aztán István megint kéri a verő legények telefonszámát...akikkel  ki lett veretve mint az A300...[#nevetes1]
Nem kell szégyenleni... jó lett! Persze az ember másodszorra (általában) mindent jobban csinálna... de ez csak egy elvi sík... azért mert tökéletes talán nincs is.:)

bmejdz9nu

Megvették az Ebay-on Ádámtól a Quantum QDSP-s AC vezérlőket a Mavilor motorral!
Egyszerre a hármat! ... majd 600 Euroért... (+ szállítási költség)  
Pedig én azt mondtam neki, hogy ref. videó nélkül nem fog menni... tévedtem! Gratula!
Ezek szerint egy vezérlő + PID előke + Motor = 198 Euro = 54.000Ft-ot ér...
Mert minden annyit ér amennyiért el lehet adni...

000000000

Gratula az Ebay eladásodhoz, ha ez jó üzlet volt,akkor duplán gratula.

Farkas Ádám


000000000

Urak egy kis segítség kéne.
AC servo motoros szabászgép referencia start után egy leheletnyit mozdul a motor és azonnal letilt Servo hiba üzenettel kikapcsol a vezérlő is.
Mi lehet a baja a motornak?
Vagy nem a motor a ludas?

ukcge40u

A mechanika tiszta?
Nincs beleakadva valami?

000000000


bmejdz9nu

Ezeregy dologtól lehet ez... Hívjál ki a hibához egy Profit! Van aki biztos itt a fórumon is elvállalja... aztán se perc alatt megoldja...

000000000

Kézzel tekerd le a végállás kapcsolórol.
Ha ez után is ugyanezt produkálja akkor lehet hogy poros lett az enkóder, de ennek elég kicsi az esélye.
Mondjuk bekövetkezhet ha esetleg kiesett belöle csavar ahol bement a por.
Még az is lehet hogy kábeltörés van valahol.
 

000000000

Példának  
 
http://www.avtron.com/images/jpgs/contamination.jpg" border=0>

000000000


0gbwyh99

Szia!
Volt nálunk a gyárban egy hasonló helyzet .
Át kell nézned hogy van-e mechanikai szorulás valahol a hajtásláncban , vagy az ékszíj-fogazott szíj feszítése megfelelő-e . Nálunk az volt a baj hogy szíjat cseréltek, utána motort utána meg vezérlőt is , de nem javult meg . Én odamentem , beállítottam a fogazott szíj feszítését és utána rendesen ment ! Az után szépen vissza raktam a régi motort és vezérlőt (minek "kopjon" az új ha a régi még jó !?) [#smile]

0gbwyh99

Ahogy már az előttem lévők is és én is mondtuk , legvalószínűbb a mechanikai szorulás , akadozás . Azok a szervó rendszerek igen kényeset arra . Úgy vannak paraméterezve hogy az egész hajtásláncnak és a megmunkálásnak az együttes értéke van beállítva a vezérlőbe (szabályzóba) (+/- valamennyi tolerancia is azért rá van hagyva) . Ha az az érték túl lép a beállított értéken kívül - azonnal letilt - ezzel megakadályozva az esetleges további kár okozását a gépben . És, nem csak a szorulás okozhat ilyen hibát , ha például leveszed a szíjat a mocirol - ugyan úgy letilt a motyó ! Esetleg a szervó szabályzó által kiírt hibát ,ha lehetséges, ki kell keresni a gépkönyvben , az lehet hogy valamennyire utalást adna arra hogy merre kell keresni a hiba forrást .

000000000

Köszi urak.
Ezeknek mind utána fogok nézni.