Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

000000000

 
Egy biztos hogy nem bántam meg hogy sigma 1-es AC szervókat szereztem be.
Még egy darab kéne és így már 5 tengelyes lenne a masina.  
Tudod mivel a főorsóm is pozíció vezérelt. [#papakacsint]
 

000000000

 
Olyan nem lehet hogy mind rossz.
Küldj már egy képet hogy kötözted össze azokat a vezérlőket!
 
 

000000000

"Tudod mivel a főorsóm is pozíció vezérelt."
Ezzel én nem dicsekednék....
Elég baj az neked, és szakmaiatlan minden olyan esetben, amikor csak forogni kell a főorsónak valamilyen sebesség tartás mellett.

svejk

Felőlem küldheted mind a hármat, ugyanannyiért hozza a postás. :)
De nekem is gyanús már, hogy valami bibi nálad van. :(

000000000

 
És ha például menetet fúrok akkor miért is baj az hogy pozíció vezérelt a főorsó?  
Évek óta használom és eddig csak akkor volt probléma mikor kiszakadt a motorból az encoder kábel és hibával leállt a vezérlő.
Ha akkora szakmaiatlanság lenne akkor a Mach programban se lenne benne a step dir főorsó vezérlés.
Ipari gépeken is pozíció vezérelt a főorsó hajtás akármennyire is idegenkedsz tőle.
Bizonyára több száz vagy ezer fős fejlesztő gárda a Fanuc-nál is szakmaiatlan akkor ?
Pedig a Fanuc szinte egyidős a CNC gépekkel !
 

000000000

 
Én is ezt mondom, azért kértem küldjön képet.  
 

000000000

Amikor technológiailag kell, CSAK AKKOR illik használni, aktivizálni. Úgy látszik, az előző mondatomat sem értetted, így aztán ezen késői órán a komolyabb elméleti indokokba bele se fogok (régebben már elmodtam ezeket). Hogy azért álmod legyen szép, azon gondolkozzál el, hogy a szögelfordulás az a szögsebesség idő szerinti integrálja. Jó nagy tehetetlenségű főorsó párosítással a további idetartozó képletek kapcsán nagyobb fordulaton "katasztrófális" dolgokhoz vezethet a pozícióhajtás.
Na szép álmokat a csicsa step-dir pozícióvezérlők és azok gondolkodás nélküli használatának világában.:)

adamant

Csintál pár képet de szerintem igy sokra nem lehet menni vele
 
első képen keresd a hibát ( amelyiken van a kakukktojás az villog )
 
http://www.imgserv.com/images/2013/05/05/AzM4i.jpg" border=0>
 
http://www.imgserv.com/images/2013/05/05/sIwKz.jpg" border=0>
 
http://www.imgserv.com/images/2013/05/05/EDJmWc.jpg" border=0>
 
És ezekkel a feszkókal kötöttem be
 
http://www.imgserv.com/images/2013/05/05/F2XJAqas.jpg" border=0>
 

000000000

 
Ennél a hajtásnál nem egyszerű csak ki be kapcsolni a pozíció vezérlést.
Tehát ha tetszik ha nem ez így működik még nagy tömegű kiesztergáló fejel is.
"Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja." (Albert Einstein)  
Tehát NEM érdekel szögelfordulás és a szögsebesség... !
Évek óta így megy a gép és semmi az általad ecsetelt probléma nem volt.
Szerintem inkább az irigység beszél belőled mivel nem teheted meg hogy ekkor hajtást főorsónak használj.
 

svejk

Készen vannak a Mavilor vezérlőid!
 

000000000

"Tehát NEM érdekel szögelfordulás és a szögsebesség... !"
Ja így könnyű írogatni...
Te egynek jó példa vagy itt egyes fafejű és téveszmékben élő emberkére, aki ha szakmai kritikát, megjegyzést kap, elkezd még sértegetni is, és előitéletket gyártani, és mindenre van magyarázatod. Hajrá, csak így tovább.:)))

000000000

 
És mi a rákfene volt velük?  
 

000000000

 
Még te merészeled azt mondani hogy fafejű?
Aki ha azt hallja hogy Mach vagy pozíciós főorsó és máris habzik a szája!
Kissé leragadtál úgy az 1970-80 években mint szakmailag mint tudásilag.
Csak annyit mondok hogy ÉBRESZTŐ, EZ A 21 SZÁZAD !
Mikor a 5-10 éves elavult AC hajtások is akár másodpercenkét 5x korrigálják a PID-et a tömeg arányában azon nyavalyogsz hogy : szögelfordulás és a szögsebesség.  
Ezt már tőled 100x nagyobb koponyák megoldották.
Tehát ÉBRESZTŐ, haladni kéne a korral!
Vedd már észre hogy az ilyen dinoszauruszok kora rég lejárt!
 

svejk

Kettőnek az alaplapján zárlatos volt a fékellenállás kapcsoló FET-je, a harmadik alaplap hibátlan volt.
(gondolom folyamatos magas bemenő feszültség, vagy fordított polarítás)
A kiegészítőpanelek kicsit el voltak állígatva, de bajuk nem volt.
A túlmeleg LED azért világított, mert nem volt rádugva a motor.
(ezt én is elfelejtettem, hogy a vezérlő végfok, és motor thermisztora is ugyan arra a LED-re dolgozik)

000000000

Te szerencsétlen!:))) A kereket több ezer éve találták ki, ma is nélkülözhetetlen, szinte minden mozgó szerkezet csúcstechnikai problémája lehet ezen X ezer éves körmozgás. Newton közel 400 évvel ezelőtt megalkotta azokat a matematikai differenciál-integrál, fizikai törvényeket, ami alapján e pillantban is minden működik, és tervezhető. Ezek a fontos dolgok barátom!!!
A Te példád jól mutatja, mennyire szemfényvesztő, idétlen, csicsavilágot élünk, ahol a műszaki tartalom, minőség, alapvető fő műszaki törvények, paraméterek, már alig érdekesek, helyette bámulod a virtuális marhaságokat évente rád kényszerített értelmetlen operációs rendszer spirálban elhülyített, önálló gondolodásra képtelen emberek tömegére építve. Megy az álduma, közben egy lyukat nem tudnak az emberek kifúrni normálisan, reszelőt életükben nem fogtak a kezükben. Tisztelet a kivételnek.
De van ám fontosabb dolgom is, mint hogy a sületlenségeidre reagáljak, pl. készülni a holnapi hatvani CNC talira. További szép napot!