Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

Tari Gábor

Köszi, megtaláltam, elolvastam.
A dugattyúrúdba épített szelep nagyon kompakt, de nehéznek tartom megcsinálni, és nehéz javítani.
Marad a sztandard munkahenger átalakítás, mint pl a képen látható.
Vagy meg kell oldani, hogy a rúd oldali bekötésnél egy cső lejjebb érjen, vagy lejjebb kell kialakítani egy új csonkot. Ezt ha sztandard felhasználás lenne kerülném, de itt szerintem megoldható, mivel nincs nagy nyomás. Egy másik gépen láttam olyan megoldást, hogy a kézi elzáró helyére egy 2/2 mágnesszelep van építve, ami gombnyomásra, vagy a járó motorra enged át, így kényelmesebb a használat.Persze nem olcsó egy ilyen szelep.
A rúdoldali teret szerintem le kell zárni, mert visszaemelésnél az olaj kifolyhat, az is logikus, hogy a bezárt levegő segít visszakergetni az olajat az alsó tébe,
első körben egy 32/20 hengerre gondoltam. Kb 90mm a löket, ehhez a rúdoldalon 155mm kell hogy elnyelje, tehát kell egy 200-as löket minimum.
Vagy még egy megoldás lehet, hogy a rúdoldali teret egyáltalán nem használjuk, hanem egy "nagy" térfogatú nyitott tartályba kerül az olaj süllyesékor, és onnan szívja vissza emeléskor.

  

ANTAL GÁBOR

Két dolgot  fűznék hozzá : ha új csonkot alakítasz ki és azt a szokásos hegesztéssel teszed akkor a csonknál a hegesztés meghúzhatja a hónolt csövet . Életem során csináltam néhány munkahengert én ilyenkor egy ideiglenes belső dugóval védekeztem  ( és a hegesztés általában nem a dolgozó környezetben volt ) . Persze egy O gyűrűpárral tömített külső gyűrűben is lehet a csonk ( akkor csak egy furat kell )  A gyűrűben ki kell alakítani egy beszúrást hogy a furat pozíciója indifferens legyen . Természetesen a gyűrűt elmozdulás ellen rögzíteni kell .

A másik : ha elveted a belső visszacsapószelepet akkor a fojtó- elzáró komplexummal párhuzamosan kell beépíteni a visszacsapót .  Megoldható de nem szép .  Csuhás említi a "biciklipumpa " dugattyút de az megint nem standard .

Tari Gábor

Én eleve folytó visszacsapót tennék be, az elzárót sorba kötném vele.

Azon is gondolkozok, hogy elhagyom az elzárót, és egy nagyobb folytó visszacsapót teszek be, mert akkor kb fél fordulaton használnám a teljes elzárás, és a leggyorsabb eresztés között. Persze ez csak megérzés. Gyári gépeken sincs mindenhoz elzáró.

Igen az utólagos hegesztés elég kényes. annyiból talán szerencsés a helyzet, hogy a csonk magasságáig nem is kell feljönni a dugattyúnak

Végül is ha csak egy visszacsapó szelepet kell beleépíteni a dugattyúrúdba, az még nem vészes, mert nem kell végigfúrni hozzá a rudat. Akkor végül is a méregfogát kihúznánk. Gondolom valami rúgó feszítette golyót kéne beépíteni alulról, ami emelésnél átenged, de fontos hogy amúgy jól tömítsen...
Gondolom erre értette Csuhás a bicikliszelep dugattyút. Vagy hogy lehetne ezt kivitelezni egyszerűen?

  

ANTAL GÁBOR

Kb 1 órája válaszoltam de elveszett.. ( nálam is rosszakodik a fórum )
Tehát : csináltam annó egy 160/400 bar os nyomásfokozót Ott a dugattyúban helyezem el a rugó előfeszítésű golyós visszacsapót . Amikor elkészül a fészek akkor egy sárgaréz dornyival jól meg kell ütni a golyót. Az szépen megvasalja az üléket és így jól tömít.

A Csuhás féle biciklipumpa dugattyút én egy tulipán alakú lágy gumiból készült elemnek képzelem el . A tulipán nyomás hatására  kinyílik és rászorul a henger falára. Ellenkező irányban mozgatva becsukódik és átereszti az olajat . A tévedés jogát fenntartom de hasonló elven működnek a kavicskutak iszapolásánál használatos dugattyús iszapolók
(Kies pumpa)

szucst

Jó estét a fórumon,

Gépkönyvet keresnék Kellenberger/Strausak 57W vagy U típusú köszörűhöz, hátha van valakinek, akárcsak lemásolni lefényképezni, bármilyen megoldás érdekelne. Természetesen fizetség ellenében.

Előre is köszönöm

üdv.:Tamás

paradipiro

Sziasztok,

Oszlopos fúrógépek örök témája.
Számozások, kivitelek. Szedjük össze a magyar gépeket:

Fa-13   asztali fúrógép 13-as tokmánnyal
FO-13   oszlopos kivitel, 13-as tokmánnyal
Fa-15   asztali fúrógép 15-ös(16) tokmánnyal
FO-15   asztali fúrógép 15-ös(16) tokmánnyal
DaF-16  asztali fúrógép, 16-os tokmánnyal dahlander motorral 1440/940 1/min

FPa 6 /10 /13 asztali kivitel 6-os, 10-es, 13-as tokmányokkal.



Az apropó:
Tegnap vettem egy MK2-es főorsós oszlopos gépet, adattáblája nem olvasható.
Rákeresve, találtam FO-20-G tipust is, ennek volt egy kiegészítő hajtóműve, így előtolást is tudott. Nem gondolnám, hogy abból sok készült volna. Fazonra, mint az Fa-FO széria.

ANTAL GÁBOR

Az FO 32 es kimaradt ( nekem olyan van ) Volt egy annál nagyobb gépem is az is magyar gyártmány  50 es furóhoz tartozó morse volt a gépben . Már eladtam tehát az adattábláját nem tudom megnézni de lehet hogy FO 50??

Vetesi75

Még van a FO3220 is az idétlen variátorszíjas hajtásával, MK3-as orsóval.

paradipiro

Köszönöm a kiegészítéseket.

Az én gépem MK2 kúpos, nincs benne előtolómű. Mi lehet a típusa?
Van ugye az FO-20-G, gondolom Gépi előtolással, ezt jelentené a G.

Ebből eredően FO-20 lenne a géptípus? Van esetleg közöttünk másnak is ilyen fúrója?

3ebj3bk8b

Sziasztok!
Meg tudja valaki mondani hogy a TOS SV 18 Eszterga menet órájajának hány fogú a fogaskereke és milyen a modulja.?
Köszönöm!

jani300

Nekem FO 23 van ,a régi fajta .
Az FO 32 kistestvére .
Azt mondanom sem kell hogy nem működik ....
Pedig csak a motor forgórészét kellene beközepelni ,hogy ne akadjon , van két motor is , de a saját motorjának eltört a hátsó pajzsa . Hát olyan 50 es évekbeli átszellőzött dahlander motor . Itt a sok ünnep ,ideje lenne összekapnom magam .
A pozitívum , új kémény készült nemrég a műhelyhez , tombol a kályhában a tűz ,legalább hideg nem lesz ..
Van ugyan még egy egy tonnás állványos orosz is , de ez is csak MK 3 as , abból már semmi sem lesz ......

3ebj3bk8b

Ez vajon melyik lehet? Morse 3-as

  

lari

Sziasztok!

MIKROMAT SFW 200 x 600 síkköszörű és FOF-32 oszlopos fúrógép gépkönyve megvan valakinek elektronikus formában?

majer

Szia!
Küldtem könyvet,áldott karácsonyt kívánok.
Üdv:Attila

lari

SZia Attila!

Köszönöm, írtam e-mailt. [#wave]