Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Vectric

Indította gaben, 2024 április 09, 16:51

Előző téma - Következő téma

frob

köszi
bár ha megfigyelted min 90%  solidedge vagy solidworks ugrik be...
van egy két gyöngyszem is az igaz!

000000000

 
Kérlek, segíts, ha tudsz!
 
Tud valaki olyan program feltalálási helyét, vagy programnak a nevét.  
Amivel 2 – 3 méteres szobrot lehetne „agyagozni” akár apró részleteket is.
 

zozo

Nem akarlak félrevezetni, nem tom neked megfelelne-e, de jó pár éve szerkesztgettem figurákat blender-ben. Elég sokoldalú program akár gyurma animációkhoz is. Ingyenes, rengeteg tananyag van a neten és magyarra is le van fordítva a program.  
Méretezhető, de nem cad szinten :) így sajna műszaki dolgokhoz nem nagyon használható. Bár jut eszembe, stl fájlba exportálva a blenderből,  egyszer martam ki egy szappanfigurát. Valamilyen cam progit is lehet illeszteni bele, de arra már nem emlékszem, hogy mi volt. Nézz utána a neten, van sok videó fenn. Hátha jó lenne.

frob

Danibá, nézegettem a Rhino-t az agyagozásról eszembe jutott, hogy bezier görbe hegyekkel lehet ráncigálni a felületeket, fel lehet osztani  nagy felbontású rácsra a felületet és a rács minden pontja "gyúrható"...
de persze még csak a tutorialok elején járok..

000000000

 
Köszönöm a választ, Zozo és Frob.
 
Kimondottan szobrászkodáshoz kellene egy jó program. Amiből valami értelmes formátumot kitudok hozni.  
Persze, legjobb lenne ha G kódot is generálna.
Műszaki dolgokhoz nem akarom használni.  
 
De, a legfontosabb az apró részletek jó kidolgozása.  
Hogy példát is mondjak: A szem, szem körüli ráncok, haj és más apró részletek.  
Nem kis probléma a 2 – 3 méteres szobornál a mozgatás, forgatás adatainak kezelése. Pláne, elfogható gyorsasággal.  
 

frob

óó beugrott
az egyik barátom ajánlotta még régebben, de fel kell gyűrni hozzá a gatyaszárat, meg hát géperő is kell neki bőven, úgy gondolom hogy ez jó kell hogy legyen neked
http://www.maxon.net/products/cinema-4d-studio/who-should-use-it.html" TARGET=_fnew>Cinema 4D
https://www.youtube.com/watch?v=kwdXzQCnfog" TARGET=_fnew>youtuberól egy videó mit tud

000000000

2 oszkára jelötesük a folytatást (satu fia az az sikatyu) [#eplus2][#ravasz1]
ez is hasonlo progival csináljuk![#wink]

000000000

Van itt valaki aki NX-be penge?

nonopapa

Szia.
A Cinema4d nem igazán modellezésre való.
Profi programok a 3dsmax,Maya,Blender...ezek erre vannak kitalálva,művészi modellezésre alkalmasak,sokféle formátumba lehet konvertálni a fájlokat.(igaz mindegyik pilótavizsgás progi:-))
 
 

000000000

 
Konkrétan, arra használnám, hogy saját szkenelésű, nagy méretű  modelleken szeretnék javításokat készíteni.  
Nem animációkat akarok létrehozni.  
 
A weblapomon láthatsz modelleket, kicsi méretben.  
http://tukorgravirozo.hu/" TARGET=_fnew>http://tukorgravirozo.hu/    
 

nonopapa

Estleg Wings3d,ez egy kisebb tudású 3d modellezőprogram,lehet STL-be exportálni,ezt már a legtöbb CAD program megnyitja.
(Mastercam megeszi a Wingsből generált STL-t,ezt
kipróbáltam,igaz kicsit alakítani kell az importált objektumon.)

nonopapa

 
A Wings3d pl. ezeket tudja:https://www.google.hu/search?q=Wings+3d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjD09mu0DLAhWBJ5oKHRBXA10Q_AUIBygB&biw=931&bih=593" TARGET=_fnew>wings modellek
 
A Maya és a Max nem csak(főleg)animációkészítésre való,modellezésre is tökéletes.
Én sokszor hiányolom a CAD programokból azokat a funkciókat,amikkel a fenti programokkal pillanatok alatt lehet bármilyen ojjektumot készíteni.
 
 

000000000

 
Köszi!
 
Eddig nem találkoztam ezzel a programmal (Wings).
A képek alapján teljesen alkalmasnak látszik a céllomhoz.  
Az a kérdés, hogyan tud megbirkózni a nagy modell adataival.  
Na, és a beszerzés.  
 
Néhány programmal próbálkoztam már. Vagy behalt a nagyméretű fájltól. Vagy „megtanulhatatlan”. Vagy, nem is tudja azt maradéktalanul amit kellene.
 
Ezért a nekem szükséges kevés feladatért megtanulni millió feladatra készített programot teljesen. Ugye, ez is necces.  
 

nonopapa

A Wings ingyenes,nyílt forráskódú,http://www.wings3d.com/" TARGET=_fnew>innen letölthető.
Nem kell hozzá pilóta vizsga,ha valamilyen 3D-s progival foglalkoztál már,akkor könnyen megtanulható.
A régebbi verziók DXF import-exportot is tudtak,az újabbakból már kihagyták ezt.
Azt,hogy nagyon nagy méretű objektumokat kezel-é,azt nem tudom.Mivel ingyenes egy próbát megér szerintem...

frob

Nem találom hirtelen stl fájlformátumot megeszi?
Létező modell átalakítására jól jönne valami egyszerűbb módi...