Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Alkatrészek beszerzése és szolgáltatások igénybevétele

Indította gaben, 2024 április 09, 16:47

Előző téma - Következő téma

g89ketty

Nem lelet kihagyni a kapcsolót, mert csak azzal indítható a masina. Vészstop vagy irányváltás után csak kapcsolóval indul.

Devecz Miklós


TBS-TEAM

Tekergetni kell a potmétert irányváltáskor? [#csodalk]
Ha így van ki kell külön rakni a kapcsolót.[#vigyor0]
József

g89ketty


g89ketty

A poti csak a fordulatot szabályozza. Irányváltás után csak egy bekapcs után indul, tekergetésre nem. Vészgomb után is ki-be kapcs után tekergetheted.

Devecz Miklós

Most már csak egy kérdésem lenne:

Kapcsoló vagy nyomógomb?
A kapcsolónak milyen állásban kell lennie, a potméter tekerésekor?

Sajnos ez a része számomra kínai.

Rabb Ferenc

Szerintem nem jó ötlet. Nekem ugyan egy kicsit nagyobb gépem van de egy barátomé úgy műxik, hogy csak teljesen letekert potinál és kikapcsolt kapcsoló esetén lehet irányt váltani. Ezután a potméter feltekerésével először a kapcsoló bekapcsol és utána indul a motor.

Ha egy külön kapcsolót használsz fennáll az esélye annak, hogy forgás közben lehet irányt váltani, vagy nem nulláról indul a motor.

De mi a gond a kapcsolós potival? Kapható, jó eséllyel az első szembejövő elektrotechnikai kis (vagy nagyobb) boltban

Devecz Miklós

Nincs gondom vele, csak azért kérdeztem, mert "sima" potim van itthon, a kapcsolósat meg meg kell vennem, és erre várnom kell.

g89ketty

Szükségmegoldásnak írtam a külön kapcsolót, nagyobb odafigyeléssel!

B.Zoltán

Ezt a potméter karakterisztikát ismerem én is mióta az eszemet tudom.

A kínai potmétereknél a B-t írja lineárisnak, és az A-t logaritmikusnak, vagyis hangerőszabályzónak.
És úgy rémlik, hogy mérés alapján mintha így volna, ami szomorú.
Most rendelnem kell, és lehet, hogy mellé nyúlok.

A magyar potm. így volt, szlováknál N a lin. G a log.

svejk

[#eljen]
(élvezetes is lenne a logaritmussal fordulatszámot állítani. :) )

imike

Üdv , ha jól emlékszem akkor a kapcsoló fordítva működik .
A poti letekert állásában a kapcsoló átad , amikor tekered akkor bont . Ezért nehéz helyettesíteni .

g89ketty

Indulásnál, alacsony fordnál nagyon finoman lehet szabályozni.

g89ketty

Ami rajzom van az zavaros, most próbálom visrosszajzolni. Vészgomb-potikapcs-tokmánypajzs-bizti mind sorba van kötve a bemenettel. Pontosat majd ha visszafirkáltam.[#integet2]

g89ketty

Ha elakadtál, postacímért meglátogat egy db.