Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Vetesi75

Ez is egy trükk a tarsolyban.

sarktibsi

Elsőnek majdnem megjártam, kicseréltem a lapkát de a lapkacsavart meg nem , a csavar meg kilógott a lapka síkjából így dolgoztam a géppel napokig , aztán jött volna a lapka csere. Csak ekkor vettem észre , láttam , a csavar feje 40%-ban eltűnt elhordta a forgács. Szerencsére még épp ki lehetett tekerni. Azóta nagyon figyelek ere is.[#csodalk]

onagy

E2N esztergámhoz lapkás leszúrókést vennék, árul is itt a fórumon valaki, de tanácstalan vagyok, hogy 10-es, 12-es vagy 16 illene jobban a gépemhez. A gyári késtartó van rajta (még).
O.

bundyland

Szerintem a legkevesebb "szívás" a gyári mérettel van.

sarktibsi

Véleményem szerint az esztergakéseknél az előny, ha vastagabb nagyobb szélesebb , főleg beszúrásnál leszúrásnál kiszúrásnál fontos a stabilitás.

y3sd2gjv6

Üdv szakik!
E1N esztergához késtartószánt keresek. Ha valakinek elfekvőben lenne annak nagyon örülnék. Többit privátban. Előre is köszönöm.

Dakota25

Sziasztok!

Van valami titka E2N tokmánycserének?
Csere után nem igazán fut szépen a tokmány. A három csavar be kéne, hogy húzza a helyére, vagy állítgatni kell minden cserét követően?

Vetesi75

A "nem igazán fut szépen" az mit jelent számszerűen?
Ez rövidkúpos főorsóvég? A bajonett három csavarja vagy a másik három, ami a tokmánytestet rögzíti a felfogóhoz?

jani300

Nincsen e2n gépem , főorsóm volt .
Úgy rémlik azon a rövidkúpon nincsen pozicionáló csap .
Így nem feltétlenül kerül ugyanabba helyzetbe a felszerelt tokmánytárcsa .
Ebből adódóan akár egy felverődés is okozhat gondot .
Viszont mielőtt írtam ,kellett volna képet keresnem ,de hát már mindegy .

Bonyhádi

Üdv urak!
Szembejött az egyik piactéren egy Kart EMUS 160, nekem tetsző áron.
Viszont túlságosan nem ismerem a típust. Vannak különösebb buktatói/félretervezései a modellnek? Esetleg részegység, ami szeret tönkremenni és érdemes nagy figyelmet fordítani rá a szemrevételezéskor? A fotók sajnos nem a legjobbak a hirdetésben és nem találtam sehol információt arról, hogy a hosszánon van nóniusz?
Köszönöm előre is!

Csuhás

Nincs hossz nóniusz.

Dakota25

Köszönöm a reagálást!
Igen, rövidkúpos. Nem mértem még az ütést, de szemmel látható.
Lehet, Janinál lesz a megoldás.

Dakota25

Köszönöm a választ!
Megnézem mindhárom pozícióban, hogyan alakul.

TROMF22


Valamikor, talán egy-két éve, olvastam egy érdekes konstrukciójú esztergáról.
Ennél, a megmunkálható átmérő növelését, a szokásos, gépágyból kivehető híd helyett egészen más módon oldották meg.

-   A gép ágya két egymásra fektetett, hasábból állt.
-   Az alsó hasáb hosszabb volt, erre szerelték a főorsóházat.
-   A felső hasáb rövidebb volt, ezen mozgott a szánszerkezet, késtartó és a szegnyereg.
-   A két hasáb egymáson elcsúsztatható volt, a felső alaphelyzetben az orsóháznak ütköztetve.
-   Ha nagy átmérőjű darabot akartak befogni, a felső hasábot komplett eltolták.
-   Ezzel nem csak nagyobb, tárcsaszerű darabokat tudtak befogni, hanem középen nagy átmérőjű, de két végükön csapos  hengereket is.

Emlékszik valaki ilyenre?
Sajnos az sem lehetetlen, hogy nem ezen az oldalon láttam. (index-forgácsolás ?)
A fotó egy gépkereskedő oldaláról volt átvéve. Hosszú ágyas komoly gép volt.
Azóta sem találom. És igazán jó kereső szót sem tudok kreálni hozzá.

Vetesi75

Idézetet írta: TROMF22 Dátum 2025 május 16, 07:53Valamikor, talán egy-két éve, olvastam egy érdekes konstrukciójú esztergáról.
Ennél, a megmunkálható átmérő növelését, a szokásos, gépágyból kivehető híd helyett egészen más módon oldották meg.

-    A gép ágya két egymásra fektetett, hasábból állt.
-    Az alsó hasáb hosszabb volt, erre szerelték a főorsóházat.
-    A felső hasáb rövidebb volt, ezen mozgott a szánszerkezet, késtartó és a szegnyereg.
-    A két hasáb egymáson elcsúsztatható volt, a felső alaphelyzetben az orsóháznak ütköztetve.
-    Ha nagy átmérőjű darabot akartak befogni, a felső hasábot komplett eltolták.
-    Ezzel nem csak nagyobb, tárcsaszerű darabokat tudtak befogni, hanem középen nagy átmérőjű, de két végükön csapos  hengereket is.

Emlékszik valaki ilyenre?
Sajnos az sem lehetetlen, hogy nem ezen az oldalon láttam. (index-forgácsolás ?)
A fotó egy gépkereskedő oldaláról volt átvéve. Hosszú ágyas komoly gép volt.
Azóta sem találom. És igazán jó kereső szót sem tudok kreálni hozzá.

Fejesztergákon járatos megoldás. "Padlólapos" nagygépek némelyikénél a főorsóvonal-hosszán távolság kereszt irányban állítható (átszerelhető).
Fejeszterga kép.