Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

kuv5p7226

A C45 jó választás lenne, mert frankón forgácsolható, viszont edzeni kellene, hogy jó legyen a felülete. Utána viszont köszörülni kell.  Ha komolyabb krómacélból csinálod, akkor viszont azt macerásabb megmunkálni, viszont rögtön használhatod. Tán egy jó kompromisszum az ezüstacél.

wm94bppdn


KoLa

Az 'ezüstacélt' mértem régebben, hidegen 20HRC!
A C45 hidegen semmi, vízben felmegy 50HRC-re , olajban 40-45HRC

f2znj959x

 Sziasztok,
 
Az alábbi kérdéssel fordulnék hozzátok, adott egy EMUS-160 eszterga az alábbi cserekerekekkel és beállításokkal. Nekem witworth 18 menetet/ inch kéne vágnom. Hogyan rakjam össze a cserekerekeket.
Válaszotokat előre is köszönöm.
 
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_1_7_c7uzmdoplw.jpg" TARGET=_fnew>[img=http://www.kephost.com/thumb/2014/1/7/a1_2014_1_7_c7uzmdoplw_tn.jpg]
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_1_7_mvyq1clrr7.jpg" TARGET=_fnew>[img=http://www.kephost.com/thumb/2014/1/7/a1_2014_1_7_mvyq1clrr7_tn.jpg]

vjanos

http://forum.rcmodell.hu/index.php/topic,48462.msg849959.html#msg849959" TARGET=_fnew>Olvasd el ezt a szösszenetet.
 
Egész jól elmagyarázza a cserekerék számítást.

jani300

Lehet béna vagyok ,de nem tudtam kitalálni milyen állásban 1:1 a Norton áttétele . 1:2 az van 2mm nél .

mxjj54gxi

Kevés az adat szerintem!
A cserekerékszámításhoz a főorsó----->vezérorsó TELJES KÍVÁNT áttételét kell meghatározni, de az fontos, hogy mindvégig valós törtekben kell számolni, hogy ne legyen egyrészt kerekítési hiba, másrészt, hogy a végén kapott eredményt törzstényezős bontás alapján a meglévő cserekerekekhez tudjuk igazítani.
De a számításhoz kellene tudni azt az áttételt, ami egyrészt a nortonban a különböző kapcsolóállásokban létrejön, másrészt azt az áttételt, ami a főorsó és a cserekerék kihajtótengely (az első hajtott cserekerék tengelye) között állandóan bennvan.
 
A vezérorsód 4mm emelkedésű és 25,4/18mm vagyis 254/180 mm emelkedésű menetet kéne vágni.
Ezekből a kívánt áttétel a főorsó és a vezérorsó között 4 osztva 254/180-al, vagyis átrendezés után (4*180)/254, vagyis 720/254  (tizedes törtben kábé 2,83x lassítás)
 
Ebből a valós törtből és az általunk nem ismert két áttételrészletből kell meghatározni, hogy mekkora áttétel hiányzik még, amit a cserekerekekkel kel megvalósítanod.
 
Valós törtekben számolj!

mxjj54gxi

Szerintem nincs 1:1 áttétele a nortonnak.
A 200-ason sincs

svejk

Gondolom bajtársunk az eredti kerekkel tud csak variálni, de ezekkel nem valósítható meg a 18 menet 1"-ra.
(különben a táblázaton is fel lenne tüntetve)
 
Tehát be kellene szerezni más fogszámú kereket, ezek után nem is biztos, hogy akar Ő ilyen menetet vágni.
 
Továbbá megjegyzem, hogy az EMU160-as vezérorsója 4 mm emelkedésű, és emiatt a korrekt Zoll-os menetekhez kellene a 127-es kerék.
Egyszer kiszámoltam, úgy rémlik a letséges col-os menetek sem pontosak.

Csuhás

Ha jól számolom akkor 20tpi norton állásban a csere kerekeknél az 54-es helyet tedd be a 60 fogút. Elvileg pont jó de azért ellenőrizd le órával.
 
Hogy számoltam:
 
fogaskerék arány * norton =  emelkedés /vezérorsó
 
Azaz:
 
(54/100)*x=1.27/4
Rendezve x=0.58796
 
Ezt felhasználva 60 as kerékkel
(60/100)*x*4=1,4111
 
Ami pont a keresett emelkedés.

Csuhás

Persze lehet egyszerűbben is: x/54=20/18 amiből
x=60  
Ha 20 menetről 18-ra akarjuk állítani a gépet akkor 20/18 arányban kell növelni az előtolást.
Így kapjuk a 54*(20/18)=60 azaz 60-as behajtó kerék kell.

mxjj54gxi


mxjj54gxi

Ezek a táblázatok szerintem nagyon lájtosan vannak megszerkesztve.
Amennyi cserekerék létezik gyárilag a gépekhez, abból kábé ötvenezer klf emelkedés realizálható, éés azokból úgy tűnik csak úgy exhas kiemeltek pár tucatot, és azt beírták, a többi számolásához meg még annyi segítséget adtak, hogy lerajzolták úgy-ahogy a norton és az orsószekrény áttételeit, aztán számolj ha tudsz.
A 200-as rajza például hibás is volt, nem is lehetett volna annak alapján jól számolni.
Aztán másik hibája volt az ennek megfelelő táblázatnak is, abból is lehetett galibát összehozni.

Csuhás

Mellékesen van a 200-ason 1:1 áttétele a nortonnak 2 3 1 karállás esetén a norton 1:1 átvitelű. Persze akkor is megvan az orsóház fix 2:1 áttétele.

Csuhás

Akarom mondani a 2 1 3 a helyes beállítás.