Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

svejk

Az az "Én csak óva intem a" mintha ott se lenne, véletlen maradt ott.

000000000

Svejk ugyan nem válaszolt számszerűen, de a végeredmény beszédes: CSAK 12.5 W kell az említett 100 kg-os szángyorsításhoz, az is csak 0.1 másodpercig.

ywrxkjjky

Sziasztok, azt szeretném megtudni,hogy elkészithető e egy hidraulikus munkahenger szár/rúd(belső része),mivel munkálják meg a tengelyt a sima felület eléréséhez?Ha valaki közületek foglalkozott ilyesmivel irhatna pár sort,köszönöm!

designr

Én elhiszem amit írsz.és általában azt mondom a számok nem hazudnak..a tárgyak pedig ismerik a fizikát..Tehát a számolásod valószínűleg hibátlan.De kíváncsi vagyok a gyakorlott gépépítők mit mondanak,mert szerintem ehhez a gyorsításhoz a gyakorlatban egy kb ilyen 400 w-os motor talán elég..de szerintem kevés..0.1 s..És a 10%hatásfok is biztosan teljesűl egy golyósorsós gépen.Ezzel nem vitát akarok elindítani,csak nem értem a pontos számítás és a tapasztalat közötti ekkora különbséget.

ywathzay

Ezek keménykrómozott rudak, otthoni elkészítése szerintem lehetetlen, esetleg KO-s anyagból felpolírozni, de nem biztos hogy megéri anyagilag.

ywathzay

Tévedtem, mármint a rozsdamentes acélt illetően. Van olyan cég ahol kapható 1.4301 (KO33) is, ez bármelyik nemesacél forgalmazónál beszerezhető.

ywrxkjjky

Igen ezt be tudnám én is szerezni!
Próbáltál már ilyen anyagból összehozni hasonlót?Köszi a választ!

ywathzay

most kell készítenem egy 22-es szárat, de így én sem görcsölök krómozott rúd beszerzésével ,a többi csak esztergálás, meg ha kell egy kis polírozás kérdése.

s2k5ycubj

Ha csak nyomó munkahenger akkor elég egy sima hidegen hengerelt köranyag. A csövet pedig meg kell venni készen azt nem lehet megközelíteni sem házilag. Krómozott rúd akkor kell,ha kétirányú a munkahenger. Szerintem jobb ezt profira bízni,mert rengeteg buktatója van az ilyen építésnek. Én esztergálok ilyenekhez alkatrészeket,de még így sem biztos,hogy sikerülne elsőre összehoznom egy hosszú távon is működőképes példányt.

s2k5ycubj

Ha kapsz használtan pont olyan munkahengert akkor biztos,hogy az a legolcsóbb megoldás. Persze a tömítés csere és az alapos tisztítás alap.

Teaway

Miben van a különbség a kétirányú munkahengerhez képest?

000000000

Ha a nem túl hosszú kell én a kidobált lengéscsillapítokat venném szemügyre méh-telepen.

TROMF22

Örüljetek, hogy ma már nem kell a megfelelő minőségű dugattyúrúd gyártásával szerencsétlenkedni.
A tömítésekkel jól együttműködő és megfelelő élettartamot biztosító felület komoly gépparkot, és sok technológiai lépést igényel. Ne szenvedjetek vele.
 
Irány a bolt, darabolt hosszakban is kaphatók.
Saját felhasználásra egy tökéletesen ép felületű donor is megfelelhet, de bármilyen kis felületi sérülés az új tömítés halála.
 
Az egyszeres működésű hengernél is lehet indokolt a krómozott rúd.
A búvárdugattyús kialakításnál a tömítő rendszer a rúdnál van elhelyezve, és ugyanúgy funkcionál mint a kettősműködésű esetén. (Plusz még vezetőgyűrűkkel kiegészítve)
 

KoLa

Svejk, Tibor45! köszönöm az infókat! kezdek bízni a 400W-ban!
Akkor! ha elég nekem a 3000mm/perc gyorsjárat,mekkora előtoló erőm lesz átm 32x10-s golyósorsó esetén? egy megfelelő áttétellel?
Mekkora a tervezhető nyomaték+ százalékban, és mennyi az, amit bír a motor hosszútávon?túlmelegedés nélkül? vagyis, érdemes-e hűteni?

mxjj54gxi

A rúd mellett tömíteni kell, és azt csak szupersima felületen tudod megoldani, mert különben hamar kieszi a tömítést a felület mint egy reszelő