Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

8j72w5ff0

Köszönöm neked és természetesen Szatmári kollégának is! Kérlek vagy itt, vagy emailben írd meg hogyan rendezzük a postaköltséget.

vadember

Csinálj hozzá esztergaszívet azzal tudod meghajtani. Én vastagfalú csőből illetve nagy csavaranyákból készítettem. 120 fokonként megfúrod ,bemeneteled. A palástjára pedig ráhegesztesz egy köracélt vagy csavart ami benyúlik a tokmánypofáig és ott meg tud akadni. 15 perc alatt elkészíthető. Ezután eltolod a szegnyereg csúcsát és eszetergálhatsz meg menetet is vághatsz kényelmesen.

4um5b65d

A gömbvégű csúcsról se feledkezzünk meg....

nvnshmpmn

Most kezdem érteni.
Hogy lehet gömbvégű csúcsot csinálni?
Vagy venni kell?
[#wow1]

zozo

Hát, talán 200mm hosszban 5mm eltolással még elbóklászik a 60 fokos csúcson is. Egyszer elmegy, persze igazad van, hogy gömbön lenne az igazi.

svejk

Köszönöm a tanácsokat! Igen 1 db, azaz kettő.
CNC marógépen lesznek kifúrva, 2 x 4 furat mindössze.
Majd még a fordulatot és az előtolást kell kikísérletezni, mert fúrtam én már eleget, de kézzel ugye érzi az ember...

svejk

Köszi Neked is öreg Motoros! :)

000000000

Egyszeri alkalomra megteszi ha egy kis acélrúd végébe besüllyesztessz egy csapágygolyót az átmérő feléig,ezt meg a szegnyeregbe levő tokmányba fogod .A központfuratnak megfelelő méretű legyen a golyó.Hosszabb távra meg ezt csapágyazva a szegnyereghüvelybe passzolóan vagy a furótokmányba fogva.Hobbi ötlet csak.

s2k5ycubj

Egy kis extrém BMV váltó esztergálás,sajnos a képek nem a legjobbak,de azért beszédesek. A harangból kellet 14mm-ert leszedni.





Motoros

A dolognak 2 fő oka lehet: anyag inhomogenitása vagy a fúró hibája. A kézből köszörült fúrók hajlamosak az elmászásra. A minőségi fúrók többségénél szerencsére a keresztél már szinte nullára ki van szedve, így az elmászás is minimális.  
A mdb (tanulok) forgatása pedig egy régi szerszámos trükk. Hosszú vékony furatoknál alkalmazták, asztali fúrógépre,... pl a kilökők kifúrására.
 A lényege: tuti fúró úgy sincsen a készletbe, azzal fúrunk ami van. Ha elmentél kicsit jobbra akkor tekerek rajtad egy kicsit balra.
Az így cikcakkba kifúrt lyukon úgy is menetközbe igazít az élszalag :)) szinte tökéletes merőlegességű furat készíthető egy kis rutinnal. Persze a legfontosabb: nem kell nyomni mint barom, és hűteni és sokszor kiemelni..de ezt már leírták.

4um5b65d

Közkívánatra a(z) mdb bekerült a Turning kisokosba is.
Fa..om se gondolta volna ennyien nem ismerik. :)
 

4um5b65d

Ha már itt tartunk....
Akinek van javaslata, hogy mi kerüljön a kisokosba, esetleg mellé van jó képe (minimum 480x360)is az küldhet bátran mail-en anyagot. Ha nagyon-nagyon jó a kép, de nincs meg a minimum méret akkor-esetleg-talán csinálok neki valami keretet.  
A profi 3D-s képeket nagyon szeretjük.
Kép nélküli ötletek is jöhetnek, amit pár sorban el lehet magyarázni.
A levelezőbe, tárgyként azt írd, hogy: kisokos

Motoros

Áldás Békesség!
Nem írtad le hogy mi az ami bele"robban"-t. Csak a hegye, vagy az egész fúró. Arra gondolni sem merek, hogy az egész.
Tehát akkor a hegye...azaz pontosabban a csap része. ( ugyan is a központfúró  a csapos fúró és a szívfúró közösüléséből jött létre).
A csap beletörése a helytelen használatból is eredhet..ezt most zárjuk ki.
Marad a fúró hibája. Na ez egy időben igen gyakori volt. Minden központfúró használatot köszörüléssel kellett kezdeni. A csaprészen a keresztélt csökkenteni. Ez a kis fúrószakasz nem túl ideális körülmények között forgácsol, ha ez félrevisz, vagy megszorúl akkor amikor már a szélesebb szakasz (szívfúró rész) is az anyagban van, akkor a hegy törik és nem a vastagabb átmérős rész.  
Írod még, hogy a forgács nem távozik rendesen. Itt túl sok forgács nem keletkezhet,  "a tengelyre merőleges élbe akad"...mint írod... akkor ott már lehet, hogy a hengeres szárrész is furatban van ami hiba.  
"Akkor törik amikor már benne van az anyagban"
Ezt példáúl nem értem.

Motoros

Ez most nekem csak frissítés volt, valahol már találkoztam vele, de hol? talán szakkönyvekben?

4um5b65d

Hát azt én nem tudom, de eléggé elterjedt rövidítés...