Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

zozo

Ja, most néztem, lehet hogy fenekes :)  
Akkor se szerencsés ott ütni. Tán régen volt hozzá egy illeszkedő körmös kulcs, úgy más.

000000000

Az a furat szerintem a körmöskulcs helye lehet.

jani300

Az ean-on nagy svédfogóval szoktam rángatni legkisebb sbességbe . Simán bemozgott a gép . (ott se volt indító nyomaték)  Az se éppen a könyv szerint van . Persze hogy nem azért van a furat . A főorsó csapágy beszorítását én nem próbálnám meg . Lesz itt még javaslat ! De mennem kell  Szia !

jani300

Ez így jó csak nem mertem javasolni mert szokott lenni öntvény kerék is és ha kipattan a foga ...

4um5b65d

Hát én azt hiszem ez a tokmány tárcsa nem fog olyan egyszerűen lejönni. Nagyon régi már ez a gép és szinte biztosra mondható, hogy rá van az rozsdásodva a főorsóra.
Akármivel is üti az ember, leginkább a nyakon kellene szúrólánggal megkínálni. Sokkszerűen kell melegíteni azt a részt és úgy megpróbálni leütni.

Sanyi Bá

Szükség van még erre a tárcsára, mert ha nem, akkor egyszerűen le kell esztergálni és egy másikat készíttetni.

s7manbs8

Az a legény, aki azt két kézzel letekerinti, nem aki a 10. felest meg bírja innia csehóban. :)

KoLa

Hát én nem hiszem hogy össze rozsdásodot!hiszen olajból kapott eleget életében,Az ilyen menetes tokmánytárcsáknak az a hátránya hogy forgásirány váltáskor lecsavarodhat, vagy ha éppen 'kontrázgatós' esztergályos dolgozott rajta akkor valahogyan megoldotta a lecsavarodást, pl ha csavarrögzítővel tette fel, és a tokmányba fogott rúddal húzta meg alacsony fordulaton akkor kell a melegítés, lehet a tárcsát bátran is melegíteni,csak időben kell a letekerést megkezdeni, a tokmánytárcsa furatait használva, rá kell csavarozni valami erős köracélt, vagy csak egyszerűen odahegeszteni a csavarok végét egy 30-s köracélhoz és úgy próbálni a letekerést először hidegen azután melegítve!ha a tárcsa kezd füstölni, akkor még egy kicsit hogy majdnem sárga legyen, és akkor a géppel letekertetni a legkisebb fordulaton, persze csak akkor, hogyha nincs mechanikus védelem a lecsavarodás ellen!

3kvyw653f

Tegyél a három furatba csavart,anyával,jól húzd meg,és a kettő csavar közé betehetsz egy hosszú csövet,és már tekerheted is lefelé. :) kb mint a "flex"(sarokcsiszoló) anyáját.

3kvyw653f

a letekeredés elleni védelmet ellenőrizd mielőtt nekifeszülsz! :)

jani300

Ha lefogod a főorsót én félkézzel letekerem  :)

4um5b65d

Nem számoltál az emulzióval. Sajnos én is jártam úgy, hogy kissé lecsökkent az olajtartalom a löttyben aztán a géptesten hagyott forgács másnap reggelre kissé rákötött az ágyra. Főleg az automata acél forgácsa hajlamos ilyenre.
Ha ugyanez az emulzió bejut a főorsó menethez és nem szeded le hetekig akkor rozsdásodni kezd. Ezen a gépen pedig simán előfordulhatott, hogy évekig nem szedték le a tokmány tárcsát. De majd meglátjuk, ha sikerül a tulajdonosnak leszedni. Én arra szavazok, hogy rozsdás lesz.
Ha így lesz akkor én nyertem, hanem akkor Te veszítettél. :)

3p8br678u

Én felmelegiteném a tárcsát úgy könnyebben lejön.

000000000

Most értem haza és köszönöm mindenkinek,hogy foglalkozik a problémámmal.Két dolgot szeretném ha figyelembe vennének.1-a főorsót az előtét tengely visszaszerelésével rögzítettem,a tokmánytárcsa 3 furatából kettőbe 12-es csavarral egy méter hosszú szögvasat rögzítettem,nyomtam és közben ütöttem,-semmi nem történt.lehet hogy erősebben kellett volna?Nem mertem.  A másik :Létezik,hogy ilyen kevés menettel lenne felrakva?A tokmánytárcsa eleje és a rögzítő furatok-van 4db-közt 20mm van.És a furatokban nyoma sincs menetnek.Üdv András

s7manbs8

Pár ilyen kis gép csak van néha az 50 ezresnek kínált kategóriában.
 
http://n1.vatera.hu/photos/61/ee/6156_1_300.jpg" border=0>
 
http://n1.vatera.hu/photos/eb/53/f356_1_300.jpg" border=0>