Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

Hát lehet . Vagy csak nem látszik a képen mert hátul van az előtét . A laposszíj tárcsa hátsó felében szokott egy stift leni ha az bent van akkor él a lassító áttétel .

jani300

Hát elöl kéne mégis lenni a stiftnek . A nagy ferdekereket oldja a szíjtárcsától . Mielőtt elindul a sok javítás . :)

jani300

Nem ártott volna előbb gondolkodnom ! Ha nincs bent a stift akkor hajt áttétellel . Gyors fordulatnál meg excenterrel kell kiemelni az előtét tengelyt . Rég láttam ilyet  közelről .

000000000

Van még egy pár furat,azokban sem látni a menetnek nyomát sem.Mielőtt ráraktam a motort,feltettem az áttételt.Megszüntettem a főorsó forgását és össze-vissza vertem a tokmánytárcsát.Az nem lehet,hogy melegen van felrakva? Üdv András

7cim5mm0

A főorsót ki bírod valami módon támasztani elfordulás ellen? Csak azért kérdezem, mert látom hogy nincs benne az előtét tengely.
Esetleg a főorsót a baloldali laposszíjtárcsánál egy szétfűzhető vászon hevederes olajszűrő szerelő szerszámmal megfogod, a tokmánytárcsához meg csinálsz egy 3 körömmel bíró tárcsát, fogantyúval, ami illeszkedik a tokmány felerősítő furataihoz, és annál fogva hajtod le. Közben a szíjtárcsánál kitámasztod az olajszűrő leszerelő szerszám nyelét a házhoz.
A túloldali tokmánytárcsa furat is szét van verve? ha jnem, akkor annál fogva is forgathatod körmöskulccsal.

7cim5mm0

Szerintem jobb menetes a tárcsa.

xg2w6ib9x

Üdv András !
Jók lettek a képek [#eljen]
[#wave]

000000000

Köszönöm.de nem én voltam.Az esztergánál csak a számítógép bonyolultabb számomra.

000000000

Ha mindenki egyet ért avval,hogy csakis menetes lehet,még egyszer megpróbálom letekerni.

Sanyi Bá

Fújd be leszedés előtt WD40 csavarlazítóval az illeszkedő felületeket, és ha így sem akar lejönni következhet a tárcsa szemböl való ütögetése hogy a menet egy kicsit lazuljon, de evvel vigyázni kell mert a csapágyat is agyonlehet ütni, a főorsó hátuljára ellen kell tartani ilyenkor.

jani300

Ha már ketten is mondjátok hogy nincs benne az előtéttengely persze elhiszem . Nekem nem tűnt fel .
Partner : nincs az melegen feltéve csak rászorult a forgácsoló erőtől .

zozo

Azt még lehetne, hogy a bronzperselyeket behúzni szorosra, a tárcsa két furatán meg átcsavarozni egy laposvasat/szögvasat, és mint egy nyéllel megpróbálni megindítani. Kocogtatás mindenképpen kell, miközben nyomod lefele.

jani300

 Ha jól gondolom a nagy ferdefogú kerék van az orsóra ékelve ,abban is van két furat ahhoz is lehetne csaposkulcsot csinálni . De a Laslie féle határozott ütés a
szétvert furatra dornival , segítő tartja ronggyal a nagykereket lenne a legegyszerűbb .

zozo

Hát azt a lyukat mindenért fúrták oda, kivéve hogy ott üsd. A legkevésbé hatékony, mivel kicsi az erőkar, lehet pont azért van rászorulva a tárcsa, mert ott már szétverték korábban.  
Egy dologra jó, a WD40-et belefújni, mikor felül van

000000000

Az enyémis hasonló csak kisebb gép,a nagyfogaskereket faékkel rögzíteni  a tárcsát kicsit megmelegíteniaztán megütni ott ahol már látszik vagy a furatba rögzített csavarnál keményfa betéttel.Azért megnézni nincs-e benne valahol egy hernyócsavar a lecsavarodás ellen.