Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

nvnshmpmn

Lehet, hogy a kis pöcök esett ki, amelyik a kapcsolóvillát mozgatja. Annyira egyszerű szerkezet, hogy alig lehet valami más meghibásodása.

hostya

Valószínűleg a főhajtómű léptető villáinál lesz a gond.
 http://cnctar.hobbycnc.hu/hostya/E2N_v%e1lt%f31.jpg" border=0>
 
Ha leveszed a váltó fedelét, és a (sebváltó kerék tengelyét forgatod) akkor a léptető villáknak -megfelelő sorrend szerint- mozogniuk kell.
Még egy rajz  a váltóról.
http://cnctar.hobbycnc.hu/hostya/E2N_v%e1lt%f32.jpg" border=0>
 
Gondolom a váltóból fogaskerekek nem hiányoznak, ezért a kapcsolóműben kell a hibát keresni.

svejk

Jobb lett? Érdemes volt?

nvnshmpmn

Igen-igen.
Egyik szempont volt, hogy a negyven éves lerakódásokat kimossam mindenhonnan, a másik, hogy szép hangja legyen. Nagyon jó halk lett.
A másik dolog, hogy egy megnyugtató érzés, hogy tudom, milyen belülről, hogy működik. Ha valami baja lesz, akkor így már képben vagyok. Tudom például, hogy milyen állapotban van a váltó, a kapcsolóvillák.
Nem csak itt voltak hangosak a csapágyak, hanem a motorban is. Igen érces hangot adott, mikor megpörgettem kézzel a tengelyét.  
A másik nagyon hangos csapágy a felső ékszíjtárcsánál volt. Ott a tokmány felé eső volt igazán rossz.
Ami  konkrétan a működést befolyásolta, az nálam a főorsó csapágya volt. Az enyémben már csak egy támcsapágy van. A Te gépedben szinte biztos, hogy kettő.  
Megérte a hangja miatt, azért, mert így már minden részét szétszedtem, ismerem, na és a legfontosabb, hogy azóta nem kínlódok a leszúrásokkal sem. Már annyira elszemtelenedtem, hogy gépi előtolással szúrok le időnként[#circling]
Ja, meg mégegy dolog. Nem folyik az olaj sehol, mert persze új szimmeringeket kapott mindenhol.

svejk

A váltófedélen a csapoknál nálad nem jön ki az olaj? A szimmeringek zárnak jól, de valahol ugye ki kell szuszognia magát. Gyári szuszogó nincs az enyémen, így csapok mellet ereszt.
Elég bosszantó, mert amúgy máshol nincs egy csepp olaj sem.

nvnshmpmn

Nem, nem tapasztaltam. Tényleg nincs szuszogója.  
Lehet, hogy majd ezután jön nálam is kifelé, mert a szimmeringeknél már nem tud.
Talán kéne fúrni bele egy szuszogót a fedél teteje környékére.

nvnshmpmn

Ami nekem megoldhatatlannak tűnik, az a nortonszekrény behajtásánál lévő folyás, ami nem gyenge. Azzal nem tudok semmit se kezdeni. Azt csináltam, hogy oda a cserekerekek alatti tálca részbe tettem a folyás alá egy szögletes olajos flakon levágott alsó részét. Így annyit sikerült elérni, hogy abba gyűlik az olaj, nem keni össze a gépet.

nvnshmpmn

http://kepfeltoltes.hu/view/111024/K_p_824_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" TARGET=_fnew>http://kepfeltoltes.hu/thumb/111024/K_p_824_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu" TARGET=_fnew>http://www.kepfeltoltes.hu

svejk

Én is lusta voltam kifűzni a tengelyeket, nem ártott volna oda egy szimmering. A vonóorsó kihajtásához raktam.

nvnshmpmn

Ha jól meggondoljuk, akkor a nortonszekrénynek sincs szuszogója, de a cserekerekek felé szimmeringje sem. Lehet, hogy oda is jó lenne egy szuszogó. A feltöltőnyílás csavarja helyéere betekerve.
Éedemes kipróbálni, hátha abbamarad az olajfolyás, vagy legalábbis lecsökken.

nvnshmpmn

Oda én is tettem újat, na de az könnyű volt, mert ott gyárilag is van.

nvnshmpmn

A másik felén van a gond, a behajtásnál. Ott én csak egy olajvisszavezető hornyot láttam a tengelyen.

nvnshmpmn

Fogok csinálni egy szuszogót, kipróbálom.

svejk

A norton kiszuszog a kezelőkerekeknél, bár én oda is raktam 1-1 O gyűrűt, mert szinte minden megnézett gépnél ott folyt le az olaj.
Nekem gyárilag nem volt a vonóorsónál, a két szinter szét volt húzva a széléig.

nvnshmpmn

Ott én is kicseréltem az O gyűrűket. Ha  iparszerűen használnám a gépet, szerintem elfolyna ott napi fél liter olaj, pedig váltóolajjal töltöttem fel, elég sűrűvel.